Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@12:00:48 GMT

رئیس قوه قضائیه: هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد نداریم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۰۹۹۱۶

رئیس قوه قضائیه: هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد نداریم

سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی با اشاره به برنامه‌های جدید این قوه برای مقابله با مفاسد اقتصادی کشو و فراهم کردن رونق تولید گفت: مصمم هستیم با استفاده از ظرفیت‌ها و اختیارات قوه قضائیه به رونق تولید، استنکاف مدیران اجرایی از انجام وظیفه و فساد رسیدگی کنیم.

رئیس قوه قضائیه به نقش قضاوت و نظارت قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: دفتر حمایت از سرمایه گذاری و کارآفرینی از مدت‌ها قبل در قوه قضائیه وجود داشت و در دوره جدید مقرر شده است که این دفتر فعال شود و وظیفه دارد به شکایات و مشکلاتی که از سوی صادر کنندگان و کارآفرینان ارجاع می‌شود رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فعالان اقتصادی خواست مسائل و مشکلات خود را جهت پیگیری و رسیدگی به این دفتر ارجاع دهند.

وی به انتقاداتی که از سوی برخی از حاضران در جلسه درباره مشکلات نظام بانکی مطرح شد، خاطرنشان کرد: نقش بانک‌ها در رونق تولید یا ممانعت از تولید و کمک به رونق بازار دلالی بسیار مهم است. بانک‌ها می‌توانند نقدینگی را به سمت تولید سوق دهند و آن را در خدمت رشد اقتصادی و اشتغال بکار بگیرند یا با هدایت آن به بازار سفته بازان منجر به تشدید تورم شوند.

رئیسی تاکید کرد: بر این اساس باید نسبت تولید کننده و نظام بانکی نسبت روشنی باشد و ما نیز در قوه قضائیه باید بتوانیم نقش نظارتی خود را به درستی انجام دهیم.

وی به تشکیل دادگاه‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: تشکیل دادگاه‌های تخصصی با حضور مشاوران اقتصادی در کنار قضات را پیگیری خواهیم کرد و حضور مشاوران متخصص در کنار قضات کمک خواهد کرد تا تشخیص تخلف یا جرم با دقت انجام شود و آرای قضات از دقت بیشتر برخوردار گردد.

رئیس دستگاه قضا از تشکیل هیئت‌های داوری استقبال کرد و گفت: تشکیل هر هسته حل اختلافی به صورت ریش سفیدی برای حل دعاوی بسیار کمک کننده خواهد بود و منجر به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها می‌شود.

وی در پاسخ به درخواست برخی از حضار ادامه داد: به قضات تاکید کرده ایم چنانچه تخلفی از سوی مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره یک بنگاه صورت می‌گیرد نباید آن کارگاه تعطیل شود بلکه باید به تخلف رسیدگی و با فرد متخلف برخورد شود نه با بنگاه.

وی در پاسخ به نکات مطرح شده از سوی دبیر گروه اقتصادی خبرگزاری مهر درباره کم کاری در راه اندازی پایگاه اطلاعات محکومان قاچاق به منظور ثبت و دسترسی سریع به سوابق محکومان و ارائه آن به مراجع ذیربط و اتصال این پایگاه اطلاعاتی به سایر دستگاه‌ها گفت: در ابتدای حضورم در قوه قضائیه پیگیر تکالیف بر زمین مانده قوه قضائیه بوده ام و در مورد این سامانه‌ها اطلاعاتی ارائه شد و به نظر می‌رسد عدم راه اندازی این سامانه‌ها ناشی از کمبود اعتبارات بوده است که پیگیر حل مسئله خواهیم شد.

رئیس قوه قضائیه در مورد تساهل و تسامح در برخورد با مدیران اجرایی متخلف و آن دسته از مدیرانی که از اجرای تکالیف قانونی خود استنکاف می‌کنند، تصریح کرد: با مدیرانی که در برخورد با فساد تسامح و سهل انگاری می‌کنند برخورد خواهیم کرد و کوچک‌ترین چشم پوشی نخواهیم داشت.

رئیسی تاکید کرد: در برخورد فساد مصمم هستیم و هیچ خط قرمزی نداشته و نخواهیم داشت.

ادامه دارد …

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی فساد اقتصاد قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۰۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد

حجت‌الاسلام طهماسبی در حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی را به سِمت رئیس کل دادگستری یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل سابق دادگستری استان در آئین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان یزد، اظهار کرد: کسب رضایتندی ۸۵ درصدی مراجعین به دادگستری که بر اساس ارزیابی‌های هوشمند قوه قضائیه صورت می‌گیرد از افتخارات دادگستری استان یزد در سنوات اخیر است.

وی با اشاره به افزایش اتقان آرا در دادگستری استان یزد، افزود: افزایش ۳۵ درصدی آرا جایگزین حبس، کسب رتبه سوم کشور در صلح و سازش و رتبه چهارم کشور در ارجاع هوشمند کارشناسی از دیگر تحولاتی است که می‌توان از آن نام برد.

رئیس اسبق دادگستری استان یزد از کسب رتبه چهارم عملکردی زندان‌های استان یزد در سطح کشور در ارزیابی شاخص‌های ۱۸ گانه شده خبر داد و بیان داشت: استمرار در بازدیدهای قضات از زندان‌ها، بررسی مستمر مشکلات مددجویان زندانی و اهتمام به امور فرهنگی و آموزشی در زندان‌ها موجب کسب این رتبه شده است.

دهشیری از کاهش ۱۸ درصدی مانده پرونده‌های دادگستری استان یزد نسبت به ابتدای سال ۹۸ به عنوان یک نمونه از اقدامات جهادی یاد کرد و گفت: کاهش ۶۷ درصدی پرونده‌های مسن و کاهش قابل توجه شعب نامتعارف دادگستری در سنوات اخیر نیز از دیگر اقدامات برجسته محسوب می‌گردد.

وی به حل مشکلات بسیاری از مردم و شهروندان در خصوص اراضی و موضوعات ملکی اشاره کرد و گفت: گره گشایی از موضوع سند اراضی ۲ هزار و ۵۷۲ نفر در شهرک آیت الله حائری میبد، حل مشکلات ۵ هزار ۵۰۰ نفر از مردم در اراضی اکرمیه و به سرانجام رساندن وضعیت زمین ۵۰۰ نفر در شهرستان اشکذر از دیگر اموری بود که با تکیه بر کار جهادی و به مدد همدلی و همکاری دستگاه قضائی و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

شایان ذکر است در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور از زحمات و تلاش‌های غلامعلی دهشیری تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معارفه شد.

طهماسبی پیش از این به عنوان دادستان ویژه روحانیت در استان‌های کرمان و هرمزگان فعالیت می‌کرد.

کد خبر 747627

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد