Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، برای داشتن پوستی سالم و شفاف باید حواسمان به مواد غذایی که مصرف می‌کنیم باشد زیرا رژیم غذایی نامناسب با تاثیر بر متابولیسم بدن به آسیب رساندن به اندام‌‌های داخلی بدن همچون قلب و ریه منجر خواهد شد.

در اینجا به معرفی مواد غذایی که دارای مواد معدنی بسیار هستند و سبب ایجاد پوستی  سالم می‌شوند، می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی‌های چرب

ماهی های چرب مانند سالمون بهترین ماده غذایی برای سلامت پوست هستند و به دلیل آنکه امگا ۳ و اسید فراوان در آن‌ها وجود دارد می توانند سلامت پوست را تامین کنند.

امگا ۳ مهمترین ماده غذایی برای پوست است و می تواند رطوبت سطح پوست را بالا برده  همچنین تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که روغن موجود در ماهی می تواند بسیاری از بیماری‌های خطرناک پوستی همچون لوپوس را از بین ببرد.

تخمه آفتابگردان

این ماده معدنی از مواد مقوی بسیار زیادی تشکیل شده است و می‌تواند ضایعات و مشکلات پوستی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین ببرد؛ در ۲۸ گرم تخمه آفتابگردان ۳۷ درصد ویتامین ۱۰ درصد زینک و پنج درصد پروتئین وجود دارد.

سیب‌زمینی شیرین

در سیب زمینی شیرین میزان قابل توجهی بتاکاراتون وجود دارد که این ماده مهمترین ویتامین برای از بین رفتن  مشکلات پوستی است، همچنین خوردن سیب زمینی شیرین یا استفاه از ماست  آن می‌تواند همانند یک  ضد آفتاب طبیعی روی پوست تاثیر داشته باشد.

کلم بروکلی

این سبزی سرشار از مواد معدنی همچون زینک، ویتامین A و ویتامین C است که می تواند درمانگر خوبی برای انواع بیماری‌های پوستی باشد در این ماده غذایی ویتامین‌هایی به کار رفته است که می‌توانند سرطان و سوختگی را درمان کنند.

گوجه‌فرنگی

این صیفی سرشار از ویتامین C است و به دلیل مواد معدنی متعددی که در آن به کار رفته است می توان پوست را از مضرات آفتاب در امان نگه داشت و از پیری پوست صورت جلوگیری کرد.

شکلات‌تلخ

شکلات از میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان تشکیل شده است و می تواند پوست را از  سوختگی شدید آفتاب در اما نگه دارد و به افزایش ضخامت پوست و بهبود عملکرد آن کمک کرد.

فلفل‌دلمه‌ای

این ماده غذایی خوشمزه ویتامین C فراوانی دارد که می‌تواند به بالا رفتن آنتی اکسیدان پوست کمک کند همچنین مواد معدنی آن سبب افزایش کلاژن‌های سطح پوست می‌شوند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت کلینیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف

آفتاب‌‌نیوز :

نوشیدن دمنوش گیاهی مناسب همراه با رژیم غذایی سالم تاثیری مستقیم روی پوست‌تان دارد. اگر می‌خواهید از فواید این دمنوش‌ها بهره‌مند شوید، یک یا چند دمنوش زیر را وارد رژیم غذایی‌تان کنید:

۱. دمنوش نعناع

اگر به‌دلیل مشکلات هورمونی بیشتر مواقع مبتلا به آکنه می‌شوید، دمنوش نعناع مصرف کنید. منتول موجود در آن هورمون‌ها را متعادل کرده و جلوی تولید سبوم (چربی) اضافی را می‌گیرد. درضمن این دمنوش، چرخه سلولی را سرعت بخشیده و موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست و در نتیجه شفاف شدن پوست‌تان می‌شود.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بابونه نه‌تنها از اضطراب می‌کاهد و آرامش‌بخش است، بلکه مشکلات پوستی را به‌طور طبیعی درمان کرده و موجب درخشانی پوست می‌شود.

درضمن برای درمان خستگی چشم‌ها و پف زیر آنها چای کیسه‌ای بابونه را مستقیما روی چشم‌هایتان بگذارید.

۳. دمنوش رویبوس

این دمنوش به‌دلیل اینکه سرشار از آنتی‌اکسیدان، زینک و اسیدهای آلفا هیدروکسی است، جلوی از دست رفتن چربی‌های زیرپوستی را گرفته و همچنین از پوست دربرابر صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

درضمن به‌دلیل زینک فراوانی که در این دمنوش وجود دارد، عدم تعادل هورمونی، برطرف شده و آکنه‌های احتمالی از بین می‌روند و پوست شفاف و درخشان می‌شود.

۴. دمنوش چای سفید

چای سفید، خالص‌ترین چای است که بیش از چای‌های دیگر آنتی‌اکسیدان دارد. این دمنوش فرایند پیری پوست را آهسته کرده و از تجزیه و نابودی کلاژن و الاستین که برای شادابی و سلامت پوست مفید هستند پیشگیری می‌کند.

۵. چای سبز

این دمنوش از التهاب‌های پوستی می‌کاهد و از پوست در برابر تشعشعات ماوراءبنفش نور خورشید محافظت می‌کند. چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و درنتیجه صورت شفاف و درخشان می‌شود.

۶. دمنوش یاسمین

دمنوش یاسمین پوست را تغذیه کرده و به‌دلیل ویژگی‌های ضدالتهابی‌اش، از التهاب‌های پوستی می‌کاهد. در نتیجه آکنه و هر نوع جوش پوستی درمان می‌شود. اگر دمنوش یاسمین را روی پوست به‌صورت موضعی استفاده کنید، اثربخشی آن بیشتر می‌شود.

با مصرف هریک از دمنوش‌های فوق پس از مدتی از پوستی سالم و شفاف برخوردار خواهید شد.

دیگر خبرها

  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید