Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@17:04:26 GMT

وضعیت بازار خودرو دو هفته بعد از جنجال حذف قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۰۲۶۹

وضعیت بازار خودرو دو هفته بعد از جنجال حذف قیمت‌ها


فرارو- دو هفته از جنجال حذف قیمت‌ها از دیوار و شیپور گذشته. در این دو هفته خبر‌های مختلفی از کاهش قیمت‌ها در پی حذف قیمت‌ها به گوشمان رسیده. می‌گفتند پراید زیر ۵۰ میلیون آمده و همه چیز در حال رو به راه شدن است. در حال حاضر بیش از دو هفته است که هیچ قیمتی روی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش خودرو دیده نمی‌شود و با این حال خبر‌های خوبی درباره قیمت روز خودرو در بازار به گوش نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها از قیمت فروش خودرو‌های صفر کیلومتر در بازار نشان می‌دهد پراید هاچ‌بک در حال رسیدن به قیمت ۶۰ میلیون تومان است. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به مرز ۱۳۰ میلیونی رسیده، پژو پارس LX با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و دنا توربو پلاس با قیمت ۲۰۵ میلیونی خود همه را انگشت به دهان کرده است.

پراید در آستانه کانال ۶۰ میلیونی
اول از همه سراغ پراید می‌رویم تا ببینیم در حال حاضر فروشنده‌ها چه قیمت روی پراید صفرکیلومتر می‌گذارند. متاسفانه اصلا خبر خوبی در این زمینه نداریم، سایپا ۱۱۱ یا همان پراید هاچ‌بک در آستانه کانال ۶۰ میلیونی قرار دارد. طوری که قیمت پراید سفید ۵۸ میلیون و پراید هاچ بک با رنگ‌های متنوع به ۵۹ میلیون تومان رسیده است. پراید معمولی یا همان سایپا ۱۳۱ در بازار با حداقل قیمت ۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و سایپا ۱۳۲ دست کم ۵۲ میلیون تومان قیمت دارد. وانت پراید از همه ارزان‌تر است و به ۴۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. دو هفته پیش و قبل از جنجال‌ها در بازار خودرو پراید ۱۱۱ حدود ۵۳ میلیون تومان قیمت داشت و پراید ۱۳۱ حدود ۴۸ میلیون تومان فروخته می‌شد. این نشان می‌دهد در این دو هفته نه‌تنها قیمت‌ها کاهش نبوده، بلکه شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو بوده‌ایم.
قضیه به همین جا ختم نمی‌شود. سراغ تیبا را که بگیرید قیمت‌ها جالب‎تر هم می‌شود. تیبا معمولی در بازار به ۵۷ میلیون تومان رسیده. دوگانه‌سوز‌ها خیلی گران‌تر شده‌اند و با قیمت دست کم ۶۴ میلیون تومان فروخته می‌شوند. تیبا ۲ یا همان تیبا هاچ‌بک از قاعده مستثنی نیست و برای خرید آن باید دست کم ۶۵ میلیون تومان پول خرج کنید.   بیشتر بخوانید: دلالان عبدل‌آبادبرنده اصلی حذف قیمت خودروها از آگهی‌های آنلاین
پژو ۲۰۶ به ۱۳۰ میلیون تومان رسید
دو هفته پیش قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار حدود ۹۷ میلیون تومان بود. حالا در این مدتی که از جنجال قیمت‌ها در بازار خودرو گذشته، فروشنده‌ها در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را با قیمت حداقل ۱۰۴ میلیون تومان می‌فروشند. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که کلا مرز‌های قیمت را جا به جا کرده و حالا با قیمتی حدود ۱۳۰ میلیون تومان در بازار خودرو فروخته می‌شود. پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با فاصله کمی از پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۲۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.
پژو ۴۰۵ GLX در بازار کمتر از بقیه محصولات ایران خودرو افزایش قیمت داشته است. طوری که در حال حاضر قیمت پژو ۴۰۵ در بازار ۸۵ میلیون تومان است و دو هفته پیش حدود ۸۱ میلیون تومان بود. پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در بازار با اختلاف قیمت ۲.۵ میلیونی و ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. حداقل قیمتی که بتوانید برای پژو ۴۰۵ SLX با موتور TU۵ پیدا کنید، ۹۴ میلیون تومان است.

پژو پارس ۱۵۰ میلیونی شد
اگر سراغ قیمت روز خودرو در بازار برویم می‌بینیم پژو پارس حسابی در حال بالا بردن قیمت‌هاست. برای مثال پژو پارس LX کد ۱۵ که دو هفته پیش و قبل از شروع جنجال‌های قیمت خودرو حدود ۱۲۵ میلیون تومان قیمت داشت، امروز در بازار با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین پژو پارس LX کد ۱۶ که همچنان تولید آن ادامه دارد، در بازار با ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است. دو هفته پیش قیمت این مدل پژو پارس LX در بازار ۱۱۸ میلیون تومان بود.

از طرفی سمند نه‌تنها مرز ۱۰۰ میلیون تومانی را رد کرده، بلکه برخی مدل‌های آن مثل سمند سورن یه ۱۱۴ میلیون تومان رسیده است! این سمند دو هفته پیش و قبل از جنجال‌های قیمت خودرو حدود ۱۰۳ میلیون تومان قیمت داشت. سمند EF۷ در حال حاضر در بازار ۱۰۷ میلیون تومان و سمند LX در بازار با قیمت حداقل ۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

خودرو ملی دنا از افزایش قیمت‌ها مستثنی نیست. هرچند مقدار افزایش قیمت دنا به پای پژو پارس نمی‌رسد. با این حال قیمت دنا معمولی در بازار خودرو به دست کم ۱۲۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین دنا تیپ ۲ در بازار با قیمت حداقل ۱۲۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. چیزی که ما را شگفت‌زده کرد، دنا معمولی نیست، بلکه قیمت دنا پلاس توربو است که در بازار امروز به ۲۰۵ میلیون تومان فروخته می‌شود! این درحالی است که دو هفته پیش و قبل از شروع جنجال‌های قیمت خودرو، دنا پلاس توربو در بازار با قیمت حدود ۱۷۴ میلیون تومان فروخته می‌شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودرو قیمت حذف قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو، امروز، دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ کمترین میزان نوسان را در طول هفته دارد و گویی معاملات بازار به صفر رسیده است. نوسانات در هر دو بازار خودرهای داخلی و مونتاژی، بسیار پایین گزارش می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، دوشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به روزهای گذشته نوسان چندانی ندارد. اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی بازار کمترین تغییر قیمت را نسبت به روزهای گذشته تجربه می‌کنند؛ اما در موارد معدود، خودرویی همچون جتا VS۷ که محصول وارداتی شرکت ماموت خودرو به شمار می‌رود افت قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی را نسبت به روز گذشته تجربه می‌کند.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت کارنامه، بازار خودرو از ابتدای امروز روند باثباتی دارد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نسبت به روز گذشته ندارد و نوسان آنها غالباً زیر ۱۰ میلیون تومان است.

ساینا اتوماتیک S یکی از ارزان‌ترین سدان‌های دنده اتومات بازار به شمار می‌رود که از صبح امروز ۱۱ میلیون تومان گران‌تر شده و با ۵۰۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳ سدان لوکس شرکت سایپاست که نسبت به روزهای گذشته چهار میلیون تومان افت قیمت دارد و با نرخ ۷۶۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سمند سورن پلاس یکی از سدان‌های محبوب و پرفروش ایران‌خودرو نیز از آغاز روند معاملات امروز پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا دنده‌ای V۱ از صبح امروز تنها سه میلیون تومان افت قیمت داشته و به نرخ ۸۸۱ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی بازار هم افت‌وخیز چندانی ندارند.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین سدان مونتاژی کرمان موتور نسبت به روز گذشته پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و با ۸۹۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ام‌وی‌ام X۳۳ دنده‌ای کراس یکی دیگر از جدیدترین محصولات مدیران خودرو شمرده می‌شود که تغییری نسبت به دیروز ندارد و با همان نرخ یک میلیارد و ۹۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس آریزو ۶ پرو سدان رده‌بالای مدیران‌خودرو محسوب می‌شود که از ابتدای روند معاملات امروز تغییری ندارد و با یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فونیکس تیگو ۸ پرومکس یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای مونتاژی بازار به شمار می‌رود که از صبح امروز با رشد ۵۰ میلیون تومانی، وارد کانال سه میلیارد تومان شده است.

دیگر خبرها

  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ رانا و ۲۰۷ امروز چقدر فروخته می‌شوند؟
  • چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • جدیدترین قیمت فروش آپارتمان در مناطق 22گانه تهران (+عکس)
  • فولکس واگن تی راک؛ وارداتی جدید بازار ایران
  • آقای وزیر می‌دانید مردم باید ۷ ماه قبل خودرو‌های خود را تحویل می‌گرفتند؟
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!
  • بازار مهریز زیر ذره بین بازرسان