Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده شامگاه شنبه در آئین افتتاح بازارچه بزرگ رمضان در اراک اظهار داشت: برگزاری این بازارچه از اقدامات مطلوب اداره کل کمیته امداد استان مرکزی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: دستاوردهای ارائه شده از افراد تحت پوشش کمیته امداد استان در بازارچه رمضان نشانه کار آفرینی و استقلال این خانواده‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده بیان کرد: طی بازدید از غرفه افراد تحت حمایت، آن‌ها مشکلاتی از قبیل تأمین مواد اولیه و جذب مشتری را عنوان کردند و نکته قابل تأمل تداوم تولید محصولات آن‌ها است به طوری که مشتریان خاص خود را دارند.

استاندار مرکزی بیان کرد: بنا بر اعلام مدیر کل کمیته امداد استان، اعتبار مصوب کمیته امداد سه برابر شده است و این مهم می‌تواند فضا را برای کارآفرینی و اشتغال بیشتر خانواده‌های تحت پوشش فراهم سازد و امیدواریم روزی فرا رسد که این خانواده‌ها در زمینه‌هایی که مشغول به فعالیت هستند، کاملاً مستقل باشند.

وی در خصوص برنامه استان به منظور حمایت از مددجویان کمیته امداد گفت: برگزاری چنین بازارچه‌هایی و اعطای تسهیلات خوداشتغالی و خود کفایی به صورت بلاعوض و با بهره پایین یکی از کارهایی است که بایستی در این حوزه به طور پیگیرانه انجام شود.

کد خبر 4620225

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار مرکزی مددجویان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان

 تامین مسکن مناسب به عنوان سرپناه اعضای خانواده یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده کم بضاعت و نیازمند محسوب می‌شود که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اولویت‌های نهاد‌های حمایتی قرار گرفته و همواره تلاش می‌شود تا با تامین مسکن‌های مددجویی این دغدغه اساسی از دیگر مشکلات خانواده‌های تحت حمایت کاسته شود.

براین اساس با همکاری نهاد‌های حمایتی و خیرین گام‌های موثری برای خانه‌دار شدن افراد نیازمند به خصوص جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) برداشته شده و در دولت سیزدهم نیز با وجود اینکه تامین مسکن به ویژه برای خانواده‌های نیازمند در اولویت قرار گرفته اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

در این راستا زنان سرپرست خانوار، ایتام، سالمندان و افراد نیازمند به عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه مورد توجه طرح‌ها و برنامه‌های واگذاری مسکن قرار دارند چرا که این افراد علاوه بر تامین مایحتاج زندگی، دغدغه تامین سرپناه و مسکن برای زندگی خود را دارند و تلاش می‌شود تا با احداث سقفی از جنس مهربانی سرپناهی مناسب برای این افراد و خانواده هایشان تامین شود.

بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به دلیل مشکلات معیشتی و نبود درآمد مناسب در شرایط ضعیف اقتصادی به سر می‌برند و درمواردی که حتی در تامین مایحتاج اولیه زندگی نیز دچار مشکل هستند و گاهی وضعیت در شرایطی برای این افراد سخت‌تر شده است که یا سرپرست خانواده را از دست داده اند و یای اینکه به علت بیماری و یا آسیب‌های اجتماعی قادر به تامین هزینه‌های زندگی نیستند و در صورت مشکل مسکن این افراد با چهره سخت زندگی مواجه هستند که با کمک‌ها نهاد‌های حمایتی باید گامی بر رفع مشکلات این افراد برداشته شود.

نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره یاری رسان مستضعفان و اقشار آسیب دیده جامعه است و اکنون نیز در جهت تامین مسکن این افراد گام‌های بزرگی برداشته شده که در این راستا امروز همزمان در سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد که در این میان سهم استان لرستان یک هزار و ۷۴۱ واحد مسکونی بود.

اقدامات قابل توجهی در حوزه تعهدات مسکن در لرستان انجام شده است

استاندار لرستان در آیین واگذاری واحد‌های مسکونی مددجویی با اشاره به واگذاری ۳۳ هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح کشور گفت: خوشبختانه سهم لرستان از این واحد‌های مسکونی مددجویی قابل توجه بوده است.

فرهاد زیویار افزود: یک هزار و ۷۱۴ واحد مسکونی مددجویی توسط این نهاد حمایتی تحویل مددجویان داده شد.

وی ادامه داد: این واحد‌های مسکونی با شرایط مطلوب احداث شده و مشکل تامین مسکن تعداد زیادی از مددجویان کمیته امداد این استان برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسکن یکی از نیاز‌های ضروری مددجویان است، اظهار کرد: خانواده‌های تحت حمایت این نهاد به دلیل شرایط بضاعت کمتری به سختی امکان تامین مسکن دارند که خوشبختانه با اقدامات حمایتی نیاز این افراد نیز برطرف می‌شود.

وی افزود: در این راستا لرستان در حوزه ماموریت‌های تامین مسکن جزو استان‌های نخست کشور است و در حوزه بنیاد مسکن و مقاوم سازی و تامین مسکن برای تعهدات کلی در حوزه ماموریت‌های استان اقدامات خوبی انجام شده است.

یک هزار و ۷۴۱ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد لرستان واگذار شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: تامین مسکن مددجویان این نهاد به طور جدی در دستور کار این نهاد حمایتی است و در سه سال گذشته عملیات احداث پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان آغاز شده و بخش عمده‌ای از این واحد‌ها تاکنون تحویل شده است.

جلال شیخ پور افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح استان در دست احداث است و امروز از مجموع ۳۳ هزار واحد مسکونی افتتاح شده در سطح کشور یک هزار و ۷۴۱ واحد در این استان به مددجویان واگذار شد.

وی ادامه داد: این واحد‌های مسکونی با اعتبار حدود هشت هزار میلیارد ریال اعتبار احداث این واحد‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در این استان در دست اقدام است، اضافه کرد: در مدت حداکثر ۲ سال این واحد‌های مسکونی نیز تکمیل و تحویل مددجویان استان خواهند شد.

شیخ پور بیان کرد: از این مجموع ۱۵۰ واحد مسکونی امسال تکمیل و تحویل مددجویان این نهاد خواهند شد.

۷۸۰ واحد مسکونی مددجویی در سال گذشته در لرستان احداث شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: در سال گذشته در راستای تامین مسکن مددجویان ۷۸۰ واحد مسکونی احداث شده و همچنین ۵۷۰ مورد کمک هزینه تعمیر مسکن و ۲۶۱ مورد احداث فضا‌های جانبی انجام شده است.

وی ادامه داد: کمک هزینه خرید مسکن مددجویی نیز جهت تامین ۸۷ به مددجویان پرداخت شده است.

شیخ پور با بیان اینکه مددجویان با احداث مسکن به ارزش و کرامت اجتماعی رسیده و گره گشایی در مسکن زمینه ساز امید به تحصیل و آینده در میان این قشر از جامعه را فراهم می‌کند، اضافه کرد: بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی را امضا کرده اند که ۹۴۵ واحد سهمیه لرستان می‌باشد و ۷۱۰ مورد تاکنون شروع شده و در دست ساخت است.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته در تفاهم نامه‌ای دیگر عملیات ساخت ۳۰۰ واحد مسکونی شروع شده و در حال تکمیل است که در بحث تعمیر مسکن مددجویان ۹۶۵ مورد اجرا و فضا‌های جانبی نیز بیش از ۵۰۰ مورد انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان یادآور شد: سال گذشته نیز ۲ هزار و ۵۵ واحد در استان اجرایی شد.

شیخ پور افزود: در مدت مذکور ۱۷هزار و ۸۰۸ مورد کمک هزینه اجاره مسکن با اعتبار بیش از ۸۰ میلیارد ریال به مددجویان این نهاد کمک شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تامین مسکن مددجویان این نهاد یک هزار و ۳۹۳ مورد تسهیلات ودیعه مسکن با اعتبار ۵۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • پردا خت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران