Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: کشور عراق به توصیه شرکت های نفتی خارجی مانع ورود آب به بخش عراقی چذابه در هورالعظیم شده است.

غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در گفت وگو با ایرنا با تکذیب خبری به نقل از وی در یکی از خبرگزاریها مبنی بر ممانعت شرکت نفت برای آبگیری منطقه چذابه افزود: اظهارات منتشر شده به نقل از من در نشست امروز ستاد اربعین با چنین عنوانی به هیچ وجه صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بخش ایرانی تالاب هورالعظیم آبگیری شده و مرطوب است، ادامه داد: در بخش عراقی تالاب، مقامات این کشور از ورود آب ناشی از سیلاب اخیر استان خوزستان جلوگیری کرده که بخش عمده ای از آن عامل ریزگردهای اخیر استان خوزستان بوده است.

رئیس شورای تامین خوزستان با اشاره به اینکه در این منطقه از خاک عراق علاوه بر اینکه فعالیت نفتی وجود دارد به عنوان یک کانون ریزگرد عمل می کند، افزود: در سیلاب اخیر حوضچه های نفتی موجود مربوط به بخش ایرانی در هور آبگیری شده است و شرکت ملی نفت ایران در این خصوص ممانعتی نداشته است.

شریعتی یادآور شد: پیش از این نیز در خصوص فعالیت های نفتی در بخش عراقی هورالعظیم به رسانه ها توضیح داده بودم و این شرکت ها برای حفاظت از تاسیسات از ورود آب جلوگیری کرده اند و این درحالی است که پیش از این وزارت خارجه ایران در این باره وارد مذاکره با کشور عراق شده بود.

وی توضیح داد: مقامات عراقی با درخواست های کشور ایران مبنی بر ورود آب به بخش های مختلف تالاب به جز منطقه مذکور موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، نماینده عالی دولت در استان خوزستان جمعه هفته گذشته (20 اردیبهشت ماه) در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خرمشهر اعلام کرد که به منظور تخلیه بخشی از سیلاب خوزستان با اقدامات دیپلماتیک صورت گرفته ، کشور عراق با ورود 100 متر مکعب آب از سمت خوزستان به رودخانه دجله موافقت کرد ولی از ورود آب به نهر عدن و هدایت آن به سمت اروند رود مخالفت کرد.

تالاب مرزی هورالعظیم در جنوب غربی کشور، در خوزستان قرار دارد که یک سوم از آن در ایران و دوسوم در عراق واقع است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار

 به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد پیکان پور  اظهار کرد: با رفع عوامل بروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، ۴۴ خط جدید تولیدی و ۹۶ داروی جدید نظیر تراستوزومب امتانسین، سیستئامین، الترومبوپگ، اپرمیلاست، تیوتروپیوم استنشاقی، گوسلکومب، اتوپوزاید تزریقی، ایمیکیمود، ویگاباترین، ایربزارتان، تاکرولیموس تزریقی، لارونیداز، تراستوزومب دروکستکان، روپی واکائین، وینورلبین خوراکی، نیولومب، فولوسترانت، بوپی واکائین، پاپاورین تزریقی، رانیبیزومب و سیتارابین به بازار دارویی کشور عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی برای خرید داروهای جدید تولید شده صرفه جویی شده است، گفت: به منظور احصا مشکلات صنعت، طی مدت کوتاهی از حدود دو سوم از شرکت‌های داروسازی اصلی بازدید میدانی شد و اقدامات لازم جهت رفع چالش ها در سطح اختیارات سازمان صورت پذیرفت. 

به گفته مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ۵۶ مولکول جدید نیز طی ۱.۵ سال گذشته و پس از تایید شورای بررسی فهرست رسمی داروهای ایران وارد فهرست شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به داروهایی نظیر کلادریبین، سیلودوسین، اتزولیزومب، سفتازیدیم-آوی باکتام، ودولیزومب، دورناز آلفا، انسولین رایزودگ و سولیکوا، توپوتکان، انزالوتاماید، پالیویزومب، رگورافینیب، اوزانیمود، فوسکارنت، ایبروتینیب، الاپاریب و اسیمرتینیب اشاره کرد و این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داروی جدیدی وارد فهرست داروهای رسمی کشور نشده بود.

 پیکانپور بیان: با توسعه برون سپاری در برخی از اجراییات سازمان، تسریع قابل ملاحظه ای در روند اقدامات شرکت های دارویی صورت گرفته است که با ایجاد مسیر موازی «بررسی پرونده های ثبت» در خصوص پرونده های مشمول مسیربندی چهار و پنج، زمان انتظار ارزیابی و تایید این پرونده ها به کمتر از یک چهارم مدت قبل، کاهش پیدا کرده و شرکت های دارویی می‌توانند بنا به درخواست خود، از مسیر موازی استفاده کنند.     

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان در بارش های اخیر
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان
  • ورود شخصیت‌های خارجی به محصولات خواب کودکان
  • آبگیری ۸٠٠ هکتار از پهنه آبی تالاب‌های گلستان با بارش‌های بهاری
  • آبگیری ۸٠٠ هکتار از پهنه آبی تالاب‌های گلستان با بارش‌های بهاری