Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@16:55:23 GMT

سوال یک نماینده از وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۰۹۹۱

سوال یک نماینده از وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از طرح سوال محمد شریعتمداری وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان خبر داد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از طرح سوال از محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: سوال مذکور تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و لازم است تا هیئت رئیسه این طرح را برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات برنامه وزارت کار در سال 98/ تأکید رئیس جمهور برآسان سازی و اتمام طرح های اشتغال روستاییفعالیت دبیرخانه دائمی ستاد حمایت از آسیب دیدگان سیل در وزارت کار

وی با بیان اینکه وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی مناسب نیست و لازم است و تناسبی با تورم ندارد، افزود: چرا سازمان تامین اجتماعی بر اساس بند (ب) ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه کل کشور مصوب سال 95 قانون متناسب‌سازی (همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی) عمل نمی‌کند.

به گزارش تسنیم متن سوال نماینده شاهین‌شهر از شریعتمداری به شرح ذیل است:

جناب آقای محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

همان گونه که مکرر به جنابعالی به عنوان عالیترین مقام وزارتخانه که متولی امور بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور هستید تذکر داده شده است وضعیت رفاهی و حقوق و مزایای اکثریت بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی جوابگوی این جمعیت زحمتکش نیست و هیچ تناسبی با تورم ندارد.

چرا نسبت به بهبود وضعیت بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی اقدام موثری نمی‌نمایید؟

چرا سازمان تامین اجتماعی در انجام وظایف قانونی خود نسبت به افزایش عادلانه و متناسب حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اقدامی نمی‌کند؟

چرا پیگیری جدی برای وصول 50 هزار میلیارد تومان مصوب قانونی بودجه سال 97 بخشی از مطالبات سازمان از دولت صورت نگرفت؟

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی محسنی بندپی نماینده مجلس یازدهم در گفتگو با برنامه «جنت آباد» رادیو تهران در خصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: مجلس یازدهم علیرغم مقاومتی که دولت‌ها برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داشتند، باز هم بر این امر پافشاری کرد. اجرای این قانون طی سه سال و به صورت ۳۰-۳۰-۴۰ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم در مجموع قدم‌های خوبی برای رفاه مردم برداشته است، افزود: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام کردند که تمرکز اصلی ایشان تولید و اشتغال با مشارکت مردم است. هر کجا مشارکت مردم بیشتر می‌شود کارها سرعت و شتاب بیشتری می‌گیرد.

مجلس یازدهم عملکرد خوبی داشته است

محسنی بندپی با بیان اینکه مجلس یازدهم علیرغم اینکه در زمان تعویض دو دولت قرار داشت که از نظر جناحی هم متفاوت بودند، باز هم عملکرد خوبی داشته گفت: کرونا و تحریم‌های نفتی گسترده آمریکا و نبود درآمد کافی غیر نفتی و مالیاتی دولت بواسطه رکود کسب و کار در کشور، عواملی بودند که مجلس یازدهم با آنها روبرو بود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس یازدهم محقق شده است

این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس یازدهم علیرغم مقاومتی که دولت‌های دوازدهم و سیزدهم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داشتند باز هم بر این امر پافشاری کرد. این امر در برنامه هفتم توسعه و بودجه امسال به صورت ۳۰-۳۰-۴۰ مصوب شده است.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ آورده نشد و به همین دلیل مجلس یازدهم برای اولین بار کلیات بودجه امسال را علیرغم همبستگی خوب بین مجلس و دولت تصویب نکرد اظهار داشت: فشار مجلس یازدهم موجب شد تا دولت مکلف شود همسان‌سازی به صورت ۳۰-۳۰-۴۰ طی سه سال انجام شود.

دولت مکلف شده از ابتدای سال جاری، نسبت به عقد قرارداد شاغلان اقدام کند

نماینده مجلس یازدهم همچنین در خصوص تعیین تکلیف شاغلان پیمانی و قراردادی گفت: دولت مکلف شده است از ابتدای سال جاری واسطه‌ها را حذف و خودش نسبت به عقد قرارداد بین دولت و شاغلان اقدام نماید.

یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بخش بهداشت و درمان روستایی اجرایی شده است

وی در خصوص نقش نظارت مجلس بر اجرای قوانین گفت: بحث یک درصد مالیات بر ارزش افزوده باید برای بهبود وضعیت زیرساخت بهداشت و درمان روستاها به کار گرفته می‌شد که طی ۴ سال گذشته سازمان برنامه و بودجه در تخصیص این مبلغ مسامحه می‌کرد و محقق شدن آن با پافشاری مجلس یازدهم اجرایی شده است.

رتبه‌بندی معلمان با پافشاری مجلس یازدهم محقق شد

محسنی بندپی در مورد رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: رتبه‌بندی معلمان که دغدغه بیش از ۱۰ ساله معلمان بود هم با پافشاری مجلس یازدهم محقق شد.
محسنی بندپی تاکید کرد: باید الزامات قانونی به پیوست تمامی قوانین برای تمامی دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد تا تمامی قوانین توسط مجریان اجرا شوند و در غیر این‌صورت باید با مجریان برخورد جدی شود.

۵ برابر سرانه داروی کشور در منازل دارو داریم

او با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیکی راه نجات کشورهای توسعه یافته از هزینه‌های سنگین نظام سلامت است اظهار داشت: ۵ برابر سرانه داروی کشور در منازل دارو داریم که هیچ کجای دنیا اینگونه نیست. ما باید در این حوزه اصلاح ساختار داشته باشیم. با تشکر از دست اندرکاران و دستگاه‌های متولی (بیمه‌های سلامت، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی) هنوز این قانون به صورت ناقص اجرا می‌شود. در حالیکه در انتهای این قانون قید شده که دستگاه‌های اجرایی که این قانون را به درستی اجرا نکنند مستنکف از این قانون خواهند شد و باید با آنها برخورد جدی شود.

دو خودروساز بزرگ کشور، خون مردم را می‌مکند

محسنی بندپی با اشاره به لزوم واردات خودرو به کشور و رفع انحصار دو خودروساز بزرگ کشور گفت: دو خودروساز بزرگ کشور با انحصار خود، خون مردم را می‌مکند در حالیکه قیمت‌های بالا از مردم می‌گیرند و خودروهای با کیفیت بسیار پایین به مردم تحویل می‌دهند چه کسی پاسخگوی خون کسانی که کشته شده اند خواهد بود؟

متولی اصلی واردات خودرو اظهار می‌دارد اعتقادی به واردات خودرو ندارد

وی افزود: متولی اصلی واردات خودرو اظهار می‌دارد اعتقادی به واردات خودرو ندارد. اصلاً او در جایگاهی نیست که بگوید اعتقاد دارد یا ندارد بلکه موظف است که مجری مصوبات نمایندگان مجلس باشد.

بندپی گفت: مجلس یازدهم وزیر اول که مستنکف از اجرای این قانون بود را استیضاح کرده و از وزارتخانه بیرون انداخت! ولی اصل قضیه کار تیمی وزارت صمت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه است.

مجلس دوازدهم باید با قدرت به جلو برود و انحصار را بردارد

نماینده مجلس یازدهم گفت: وظیفه مجلس دوازدهم بسیار سخت خواهد بود. مجلس دوازدهم باید با قدرت به جلو برود و انحصار را بردارد. برای ایجاد رضایتمندی در مردم و برگرداندن اعتماد اجتماعی مردم باید به سمت حفظ منافع مردم در چارچوب نظام پیش برویم.

۷ تا ۹ درصد ذخایر دنیا در ایران است

او گفت: تا چه زمانی باید دست دولت در جیب مردم باشد؟ ۷ تا ۹ درصد ذخایر دنیا در ایران است در حالیکه یک درصد جمعیت دنیا در ایران زندگی می‌کنند.

برای منافع مردم از تمامی اختیارات قانونی خود استفاده کرده ام

محمدعلی محسنی بندپی در پایان تاکید کرد: جز به منافع مردم به چیز دیگری نمی‌اندیشم و در این راستا از تمامی اختیارات قانونی خود به عنوان نماینده مجلس استفاده کرده ام.

کد خبر 6063148

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟