Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های نیجریه روز شنبه گزارش دادند نیرو‌های ارتش این کشور به سمت هواداران «شیخ زکزاکی»، که با برپایی تظاهرات خواستار آزادی وی شدند شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در پی این تیراندازی ۳ نفر از معترضان به شدت مجروح شده‌اند.

هواداران شیخ زکزاکی در «زاریا» با برپایی تظاهرات خواستار آزادی وی شده‌اند که این تظاهرات با خشونت نیروهای ارتش نیجریه مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



موج سرکوب شیعیان در نیجریه از آذر سال ۹۴ و با یورش نظامیان این کشور به حسینیه شهر «زاریا» در ایالت کادونا آغاز شد که شیخ زکزاکی و همسر وی در جریان این حمله دستگیر شدند و بیش از یک سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه در زندان به سر می‌برند.

در جریان حمله نظامیان نیجریه به شیعیان در روز‌های ۱۲ و ۱۴ دسامبر ۲۰۱۵ در شهر زاریا حدود ۳۵۰ نفر، از جمله سه فرزند شیخ زکزاکی، به شهادت رسیدند.

از آذر ماه سال ۹۴ تاکنون مناطق مختلف کشور نیجریه صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از شیخ زکزاکی و محکومیت ارتش این کشور بوده است و اعتراضات مردمی نه تنها در مناطق مسلمان نشین بلکه در مناطق مسیحی‌نشین نیز ادامه می‌یابد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تیراندازی خشونت شیعیان زندان تظاهرات مردمی تظاهرات مردمی تیراندازی خشونت شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان، اظهار داشت: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه درباره تهدید ایران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط رژیم صهیونیستی افزود: از هر دیوانه‌ای بی عقلی بر می‌آید؛ بستگی به عقل آن دارد.

فرمانده کل ارتش درباره واکنش ایران به تهدید رژیم صهیونیستی، گفت: واکنش ایران را پیش از این دیده‌اید.

کد خبر 6082320 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • حادثه عجیب در پایگاه نیتسانیم رژیم صهیونیستی
  • اظهارات فرمانده کل ارتش درباره جزئیات حادثه امروز اصفهان
  • فرمانده ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
  • تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
  • فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد
  • امیر موسوی: تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد
  • تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد
  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است