Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر از مردم الجزائر در دومین جمعه ماه رمضان و برای دوازدهمین جمعه متوالی تظاهرات کردند و خواستار برکناری همه عناصر دولت «بوتفلیقه» شدند.

تظاهرات‌کنندگان در مخالفت با ادامه حضور عناصر دوره «بوتفلیقه» در نهادهای دولتی از جمله «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت، «نور الدین بدوی» نخست‌وزیر و اعضای دولت شعار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اجرای عدالت درباره همه مفسدان اقتصادی دوره بوتفلیقه از دیگر خواسته‌های معترضان بود.

از چند هفته پیش مسئولان قضایی اعم از نظامی و غیرنظامی اجرای تحقیقات درباره فساد و همدستی علیه ارتش را آغاز کرده‌ و در همین ارتباط، چند شخصیت مهم از جمله برادر بوتفلیقه، ژنرال «محمد مدین» و سرلشکر «بشیر طرطاق» دو رئیس سابق دستگاه اطلاعات و «احمد اویحیی» نخست‌وزیر سابق بازداشت شدند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، معترضان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن عبارت‌هایی در مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ چهارم جولای آینده نوشته شده بود.

یک ماه پیش «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق الجزائر در پی اعتراضات مردمی به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد و پس از آن «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس الأمه (پارلمان) این کشور به عنوان رئیس‌جمهور موقت تعیین شد که البته رضایت معترضان را جلب نکرد. معترضان همچنان بر استمرار تظاهرات‌‌ها تا زمان برکناری تمامی عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت، اصرار دارند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات الجزایر تظاهرات بوتفلیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمازگزاران شهر و استان تهران در محکومیت اسرائیل تظاهرات می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری تظاهرات حمایت و دفاع مشروع سپاه و نیروهای مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بعد از نمازجمعه فردا خبر داد.

محمودی با اشاره به شهادت شهدای کنسولگری ایران در سوریه طی حمله تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل گفت: این اقدام، تعرض به حاکمیت ایران اسلامی بود و مردم مطالبه پاسخ به این جنایت را داشتند و بابت این پاسخ مقتدرانه سپاسگزار فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با تقدیر از تجمعات و برنامه‌های مردمی که طی روزهای اخیر برگزار شد، عنوان کرد: نمازگزاران جمعه در این هفته بعد از اقامه نماز جمعه در حمایت و تشکر از این اقدام قاطع و انقلابی و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل که با عنوان «جمعه‌های خشم» ادامه دارد دست به تظاهرات خواهند زد.

وی افزود: این تظاهرات در شهرستان‌ها و بخش‌های استان تهران بعد از نمازهای جمعه و در تهران از دانشگاه تهران به سوی میدان انقلاب برگزار خواهد شد.

کد خبر 6081478

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • نمازگزاران شهر و استان تهران در محکومیت اسرائیل تظاهرات می کنند
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی