Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:52:47 GMT

نماینده جمهوریخواه: ترامپ مرتکب عمل قابل استیضاح شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۲۲۷

نماینده جمهوریخواه: ترامپ مرتکب عمل قابل استیضاح شده است

تهران – ایرنا - «جاستین آماش» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را به ارتکاب «عمل قابل استیضاح» متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آماش اولین عضو حزب جمهوریخواه است که رئیس جمهوری هم حزبی خود را به چنین اقدامی متهم می کند.
رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا ، اخیرا گزارش 22 ماهه خود درباره دخالت روسیه و تبانی ترامپ با روس ها را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مولر در گزارش خود نوشت که شواهدی درباره تبانی روسیه و ترامپ نیافته است اما به این پرسش که آیا ترامپ در اجرای این تحقیقات کارشکنی کرده است یا نه، جوابی نداد.
ویلیام بار وزیر دادگستری ابتدا خلاصه ای چهار صفحه ای از این گزارش منتشر کرد و بعد با سانسور بخش هایی از آن ، کل این گزارش را انتشار داد.
آماش گفت که با مطالعه این گزارش به چهار نتیجه رسیده است. این نماینده ایالت میشیگان در رشته توئیت هایی درباره این نتیجه گیری نوشت: 1) دادستان کل ویلیام بار عمدا گزارش مولر را بدجلوه داد. 2) رئیس جمهور ترامپ درگیر عملی قابل استیضاح بوده. 3) حزبی گرایی نظام کنترل و نظارت ما را دچار فرسایش کرده است. 4) شمار اندکی از اعضای کنگره گزارش مولر را مطالعه کرده اند.
وی افزود: برخلاف آن چیزی که دادستان کل نشان داده، گزارش مولر نشان می دهد ترامپ درگیر اقدامات ویژه و الگویی رفتاری بوده که به آستانه استیضاح می رسد.
برخی از اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استیضاح ترامپ هستند. اما نانسی پلوسی رئیس دموکرات این مجلس گفته، آغاز روند استیضاح باید از حمایت اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برخوردار باشد.
شبک**9423**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي استيضاح ترامپ آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در تذکری با تاکید بر عدم ضرورت رسیدگی به این موضوع در ایام پایانی دوره فعلی مجلس گفت: این اقدام در شأن و اقتدار مجلس نیست و طرح مذکور باید در فرصتی مقتضی بررسی شود.

وی در تذکری به هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: قرار بود که موضوع مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را در مجلس بررسی کنیم؛ الان وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است. همچنین برای موضوع واردات مواد اولیه، بانک مرکزی به تولید کنندگان می‌گوید [ارز] ندارد؛ معلوم نیست که بانک مرکزی چه کار می‌کند؛ بانک مرکزی باید به مردم جواب دهد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی داده است اما بانک مرکزی اصلا آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است. بانک مرکزی بگوید سیاست ثباتی که گفتند چیست؟ باید به این موضوعات اساسی بپردازیم نه اینکه یک موضوع اساسی قانونگذاری را طی دو هفته آینده تعیین تکلیف کنیم.

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده اردبیل تاکید کرد: پیرو مسائل مربوط به ارز در روز یکشنبه با دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصاد، صنعت، جهش تولید و بودجه جلسه گذاشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه موکول شد و حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد  در صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • قهرمانی اسنوکر جهان؛ نماینده ایران مغلوب ترامپ شد