Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریدون مجلسی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، در پاسخ به این سوال چرا برخی در کشور به جای تنش‌زدایی و پرهیز از سخنان تعرض آمیز، در راستای افزایش تنش به ویژه در ارتباط با آمریکا سخن گفته و عمل می‌کنند در حالی که دستگاه دیپلماسی کشور بر این باور است و تلاش می کند از تنش ها با آمریکا بکاهد، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: در شرایط کنونی، برخی در ایران متوجه نیستند که چهل سال از دوران اپوزیسیون بودن آنها گذشته است و در حال حاضر آنها دارای مقام و منصب رسمی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سخنان آنها از هر تریبونی به عنوان موضع رسمی کشور تلقی می‌شود. در نتیجه سخنان این بخش‌ها، رسمی تلقی شده و به آن سخنان نیز استناد می‌شود در حالی که روال عادی این است که دیپلماسی و روابط بین‌الملل فقط از یک مجرا، آن‌هم با روش‌های محافظه‌کارانه و حساب شده‌ای که سنت بین‌المللی از قدیم تاکنون بوده، اجرا شود.

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل افزود: ممکن است عده‌ای احساس قدرت شخصی کنند از این رو به یکباره وارد جریانات بین‌المللی شده و سخنان آنها منتشر می‌شود اما این عده متوجه نیستند یا اینکه به علت مقام شغلی خود خبر ندارند در جهان چه می‌گذرد، قدرت‌ها در کجا متمرکز شده‌اند، بهانه‌جویی‌ها چگونه می‌تواند باشد. خرابکاری در یک نقطه‌ای توسط عده‌ای که خیال‌هایی در سر دارند، ممکن است به زیان کشور باشد. همچنین ممکن است برخی سخنانی را مطرح کنند و در مقابل، این‌گونه تصور کنند که سخنان آنها در راستای قدرت نمایی داخلی تعبیر شود. متاسفانه این‌گونه مسائل وجود دارد و در برخی مواقع مشاهده شده است. بنابراین باید به اینها نصیحت‌ها و یا دستوراتی داده شود که در حد مقام و مسئولیت خود دخالت کنند و بیشتر از آن مسئولیت را به افرادی که امور به آنها مربوط است، واگذار کنند.

مجلسی در پاسخ به این سوال که نقش رسانه‌ها به ویژه روزنامه‌ها را در این گونه شرایط چگونه ارزیابی می‌کنید، تاکید کرد: رسانه‌ها حساس‌تر هستند و مسئولیت آنها به مدیریت رسانه و آن تحلیلگر یا فردی که عقاید خود را بیان می‌کند محدود می‌شود. سخنگویی در حد رسانه جزو مباحث عادی آزادی بیان بوده و مسئله نیز همین است. عده‌ای در پست‌ها و مقامی که قرار دارند فراموش کرده‌اند که اینها روزنامه‌نگار نیستند بلکه موقعیت رسمی دارند و به سخنان آنها استناد می‌شود. روزنامه‌نگاری یک امر مشورتی است و نظر آن مورد تحلیل مقامات داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، ممکن است اظهارات او در تصمیم‌گیری‌های آنها موثر باشد اما روزنامه‌نگار خود تصمیم‌گیر نیست. درحالی که سخنانی که برخی مقامات در داخل مطرح می‌کنند به عنوان تصمیم تلقی شده و باعث دردسر و زیان به کشور می‌شود.

وی درباره تناقض در سخنان مقامات آمریکایی نیز بیان کرد: در مورد ترامپ باید گفت او نیز خارج از معیار FBI سخن می‌گوید و عمل می‌کند. به طور دقیق در مورد ترامپ نمی‌توان گفت آیا هماهنگی ها و قرارهایی بین آنها وجود دارد یا خیر. نکته این است که اگر تناقضی نیز وجود دارد مسئولیت‌های آن سخنان را در حد خود می‌پذیرند نه اینکه اشخاصی بخواهند سخنانی را بدون مسئولیت مطرح کنند. رئیس جمهور آمریکا به عنوان بالاترین مقام، مشاورین آن، وزیر امور خارجه و  وزیر جنگ آن، اگر سخنانی را مطرح می‌کنند در حدود مواضع اجرایی خود قرار دارند و می‌توان به سخنان آنها استناد کرد. مسئله این است که آیا سخنان آنها با قرار قبلی است یا اینکه آنها نیز به سبک ایرانی، سخن می‌گویند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصمیم گیری های جنگ رئیس جمهور آمریکا رسانه وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این غذاها را در بهار بخورید

به گزارش خبرآنلاین،علیرضا عباسیان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه فصل بهار گرم و تر است، اظهار داشت: رعایت برخی نکات در فصل بهار برای همه مردم با هر مزاجی خوب است از جمله این که در این فصل مصرف برخی غذاها مثل شیرینی‌ها، گوشت‌ها، غذاهای حاوی ادویه‌جات نظیر غذاهای تند باید کاهش یابد.

فارس در گفت و گویی نوشت:عباسیان ادامه داد: در این فصل هوا گرم‌تر می‌شود و رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل افرادی که مزاج گرم و تر دارند، حالشان بدتر می‌شود و به عنوان مثال نوجوان‌ها و جوان‌ها ممکن است دچار جوش‌های صورت شوند و عارضه‌هایی نظیر کهیرهای پوستی، آلرژی و حساسیت، خارش انتهای حلق، آبریزش از بینی، آبریزش از چشم، عطسه‌ و حالت زکام افزایش یابد که این حالت‌ها بیشتر مربوط به مزاج گرم و تر است. وی اضاف کرد:‌ به این اشخاص علاوه همه دستوراتی که برای سایر افراد مطرح است؛ عدم مصرف گوشت‌ها به ویژه گوشت قرمز، غذاهای تند و شیرینی‌جات توصیه می‌شود. همچنین مناسب است که افراد دارای مزاج گرم و تر از عطرهای خنک استفاده کنند و یا همچون گذشته عطر نیلوفر یا گلاب را مصرف کنند و این‌ افراد نباید عطرهایی که خیلی بوهای تند و تیزی دارند مثل مشک یا عطرهای شیرین استفاده کنند.

این پزشک و متخصص طب ایرانی تأکید کرد: در هم خوری‌ها را باید کم کرد. مصرف اغذیه‌جات خشک نسبت به آن‌هایی که چرب هستند، برتری دارد و در مورد شیرینی‌ها توصیه می‌کنیم شیرینی‌تر استفاده نکنند و بیشتر از شیرینی نخودچی و شیرینی برنجی استفاده شود؛ در مورد میوه‌ها هم توصیه می‌کنیم که در هم خوری میوه انجام نشود و افراد از یک مدل میوه استفاده کنند.وی ابراز کرد: مثلا امروز سیب مصرف کنند فردا خیار و پس فردا نارنگی یا پرتقال بخورند. البته یک قاعده کلی هم وجود دارد که در هر فصلی میوه آن فصل باید خورده شود. یعنی خوب است که ما در فصل بهار میوه‌هایی که مخصوص فصل بهار است را میل بکنیم. مثلا پرتقال یا نارنگی میوه‌های فصل زمستان است و بهتر است در همان فصل استفاده شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه در این فصل باید بیشتر غذاهایی که ساده هستند میل شوند و بهتر است اجزای غذا کم باشد، اظهار داشت: در گذشته ما ایرانی‌ها غذاهایی داشتیم که بسیار ساده بودند و اجزایش کم بود. مثلا انواع املت‌ها، تخم مرغ،خاگینه‌ها هویج یا بادمجان یا کشک که یک غذای خیلی خوب است و در این فصل به شکل کله‌جوش استفاده می‌شود. همچنین مواد غذایی نظیر سوپ جو، آش جو و نان جو غذاهای خیلی ایده‌آلی برای این فصل هستند و حبوباتی که کمی خنک‌تر است مثل عدس یا ماش برای این فصل مناسب‌تر اند.

وی افزود: در کنار این دستورات کلی دستوراتی داریم که برای همه فصول است اما برای این فصل بیشتر است و برای مثال غذاهایی که رنگ‌ها و طعم‌های مصنوعی دارند مثلا شیرینی‌هایی که رنگ‌های خیلی خاص نظیر قرمز، سبز تند، نقره‌ای و طلایی دارند، برای بدن مضر هستند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: همچنین آدامس‌ها و تنقلاتی که رنگ‌های زیاد و طعم‌های خیلی خاص دارند نیز برای همه فصول خوب نیست و در فصل بهار از آنجایی که بدن خیلی حساس‌تر است، ویژه‌تر مضر هستند.

عباسیان بیان کرد: در میان آجیل‌ها، بیشتر فندق و بادام و تا حدودی پسته را توصیه می‌کنیم و همچنین مصرف تخم کدو، آفتاب‌گردان، تخمه ژاپنی و تخم هندوانه هم خوب است اما گردو ممکن است افراد را تا حدودی اذیت کند و به علاوه بادام زمینی یا بادام هندی هم به دلیل گرمی و خاصیت آلرژنی که دارند می‌توانند تا حدودی برای بدن‌هایی که ضعیف‌تر هستند، اذیت‌کننده باشند. حالا اگر این ترکیبات با هم مخلوط شوند باز اذیتش بیشتر می‌شود و برای مثال مصرف انواع باقلواها چون معمولاً تنوعی از این آجیل‌ها را دارند و به آن‌ها انواع شیرین‌کننده‌ها و گاها مواد نگه‌دارنده می‌زنند ممکن است اذیت کننده باشند.

این متخصص طب سنتی ضمن اشاره به اینکه در میان آجیل‌ها هر روز یک مدل آجیل را بخورید و برای مثال یک روز تخمه کدو میل کنید و روز بعد چند بادام، یاد آور شد: فاصله‌گذاری بین مواد غذایی مهم است و بلافاصله بعد از مصرف یک سری آجیل و شیرینی غذا خورده نشود. یک مقدار گرسنه بودن توصیه می‌شود و بهتر است همیشه سیر از سر سفره بلند نشویم و هنگام بلند شدن از سر سفره یک مقدار گرسنه باشیم.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888327

دیگر خبرها

  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • باید‌ها و نباید‌های تغذیه در فصل بهار
  • سخنان غیر واقع برای تخریب دستاورد دولت سیزدهم
  • اشرف بروجردی: می‌خواهند در امور شخصی دخالت کنند | جامعه ایران، رها شده است
  • افزایش سه میلیارد دلاری ثروت ترامپ با یک حرکت استراتژیک