Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقبال پرشور مردم از دومین نمایشگاه قرآنی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز که با محوریت معرفی دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان همراه شد، نشان داد که تا چه اندازه این مطلب اهمیت دارد.

خبرگزاری شبستان – البرز: بهره مندی استان البرز از نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان به واقع فرصتی برای بازنگری به اهمیت جایگاه تبیین معارف الهی به ویژه قرآن کریم در سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم می تواند تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنچنان که استقبال پرشور مردم از دومین نمایشگاه قرآنی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز که با محوریت دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان همراه شد، نشان داد که تا چه اندازه این مطلب اهمیت دارد.

 

چهارمین شب از برپایی نمایشگاه قرآن ویژه ماه رمضان در کرج با حضور استاد حجت الاسلام مهدوی ارفع همراه شد، که در این میان استقبال مردمی از نمایشگاه نیز به خوبی دیده شد.

 

 

این اندازه اهتمام، انگیزه و باور به حضور کارشناسان صاحب اندیشه و توانمند در حوزه های متعدد فرهنگی، مذهبی، معرفتی و ... در برپایی نمایشگاه نشان می دهد که تا چه اندازه مسئولان امر فرهنگی استان، نسبت به لزوم فرهنگ سازی قرآنی توجه دارند.

 

در این میان 30 غرفه نمایشگاهی وجود دارد که هر یک به نوبه خود بخشی از نیازهای بازدیدکنندگان را پاسخگو است، که نمونه آن را می توان غرفه مادرانه نامید که به عنوان یکی از غرفه های پرجاذبه این دوره از نمایشگاه است.

 

حضور اقشار متعدد مردم در این غرفه به ویژه کودکان و نوجوانان برای پردازش یک عکس پرتره که با پشت صنه یک گنبد در لحظه است، زمینه استقبال بالای مردمی از این غرفه را ایجاد کرد.

 

از طرف دیگر، غرفه منتظران مهدی(عج) و غرفه کانون فرهنگی مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) با ارائه بخشی از پژوهش های قرآنی در قالب حضور استاد روحی از اساتید دانشگاه در این کانون، بخش دیگری از ظرفیت های کانون های مساجد در امر مباحث قرآنی است.

 

 

در ابتدای ورودی نمایشگاه، غرفه معرفی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب تصاویر نمایشگاهی و ارائه بروشور بیانیه گام دوم انقلاب نیز، توانسته است در امر محتواسازی توانمند عمل کند.

 

 

در کنار ارائه قالب نموداری بیانیه گام دوم انقلاب، معرفی توانمندی های کانون های فرهنگی هنری مساجد، معرفی دستاوردهای پژوهشی قرآنی، طب اسلامی و فروش محصولات قرآن، معرفی توانمندی های فرهنگی با محوریت کارآفرینی و رونق تولید از دیگر شاخص های دومین دوره نمایشگاه قرآنی استان البرز است که در یک منظر می توان به آن اشاره کرد.

 

این نمایشگاه قرآنی تا شامگاه میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) میزبان عموم مردم است و این فرصتی است تا با قدم زدن در محیط نمایشگاه و بازدید از غرفه ها، نشست های تخصصی و ... بخشی از ساعات ماه رمضان را با رویکرد توجه به تبیین معارف دینی و الهی گذراند.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان قرآن سبک زندگی اسلامی قرآن کریم اردبیل خراسان جنوبي خبرگزاری شبستان خوزستان آمریکا نمایشگاه قرآنی البرز دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ترویج فرهنگ قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکرم رجای، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: جشنواره گل و گلاب به منظور ترویج فرهنگ‌های سنتی، ایرانی و اسلامی و ایجاد نشاط اجتماعی به مدت 20 روز در بوستان پرواز برگزارمی‌شود.

وی افزود: این جشنواره با اجراي برنامه‌های شاد، برگزاری آئین گلابگيری و عرضه فرآورده های گلاب و عرقيجات همراه است.

معاون شهردار منطقه2 گفت: غرفه‌های متنوعی در این جشنواره پیش‌بینی شده است و همه روزه از ساعت 11 صبح پذیرای شهروندان است.

به گفته وی، بخش‌های دیگری نیز در این مجموعه وجود دارد همچون بخش برنامه‌های فرهنگی که از ساعت ۱۹ اجرا می شود.

لازم به ذکر است غرفه‌های نوشیدنی تهیه شده با شربت‌های گیاهی، عرقیات، غرفه تاج گل با گل محمدی تازه، گل های آپارتمانی غرفه گریم کودک، غرفه عرق گیری زنده و تشریح فرایند گلابگیری از برنامه های این جشنواره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است