Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: در دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان از خدا می‌خواهیم آنچه در قالب آلودگی است را به ما بشناساند تا بدانیم چه اثراتی برایمان در پی خواهد داشت.

علی اکبر ابراهیم پور کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره دعای سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان گفت: روزه‌دار در این روز از خداوند می‌خواهد پاکی از آلودگی و تقوا را نصیبش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقى وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین»، یعنی خدایا در این روز پاکیزه‌ام کن از آلودگی‌ها وشکیبائیم ده در آن به آنچه مقدر است وتوفیقم ده در آن براى تقوى وهم نشینى با نیکان به یاریت اى روشنى چشم مستمندان.


کارشناس ارشد علوم قرآنی بیان کرد: تقوا یعنی انسان خود را از هر چه خدا او را ناپسند می‌شمارد دور نگاه دارد و هر چیز که خداوند برایش مطلوب قرار داده را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: خودنگهداری از آلودگی همان تقوا است و این صیانت همچون پاکیزه نگاه داشتن لباس از زمینی است که با بارش باران گل شده و انسان باید از آن مسیر عبور کند.

ابراهیم پور تاکید کرد: تبدیل شدن به انسانی باتقوا راهکاری دارد و آن این است که فرد هرچه باعث آلودگی روح و روان و ذات پاکش می‌شود را شناسایی کند و به خود اجازه ارتکاب به آن‌ها را ندهد.

وی افزود: به گفته بزرگان دین، گناه آلودگی‌های خاص خود را دارد بنابراین کسی که آلودگی را بشناسد به هیچ عنوان حاضر نیست دچار آن شود.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: اگر انسان به این مرحله رسد که گناهان آلودگی‌هایی دارد که به روح او می‌چسبد و حس ناخوشایندی ایجاد می‌کند، هیچگاه سراغ آن نمی‌رود.


وی عنوان کرد: در دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان از خدا می‌خواهیم آنچه در قالب آلودگی است را به ما بشناساند تا بدانیم چه اثراتی برایمان در پی خواهد داشت، زیرا به واسطه شناخت است که یک انسان می‌فهمد نگاه به نامحرم دیدن یک زیبایی تلقی نمی‌شود و نباید از آن لذت برد.

ابرهیم پور در پایان خاطرنشان کرد: در بخش بعدی این دعا از خدا می‌خواهیم از این آلودگی‌ها دور شویم و رفتار پسندیده بزرگان دین برایمان الگو شود تا در نهایت هم‌نشینی با صالحان نصیبمان شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دعا ماه مبارک رمضان روزه گناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: در نظریه‌ها و تئوری‌هایی که شهر سازان ارائه می‌کنند شهر مثل یک موجود زنده است، موجود یک نظم و انسجام دارد، رشد کمی و کیفی پیدا می‌کند و به منابع انرژی نیاز دارد.

وی بیان داشت: شهر ما در یک ساختار نظام مند می‌تواند رشد و تعالی پیدا کند و در این راستا به آب و برق و گاز برای ادامه حیات نیاز دارد و دائماً در تعالی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر بازآفرینی با نگاه به هویت گذشته بدون حذف هویت گذشته و ایجاد هویت و تمدن جدید را بسیار مهم و حساس عنوان کرد و گفت: توجه به بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی و یا الحاقاتی به شهر، یک نگرش بسیار هوشمندانه را می‌طلبد.

رستمیان با تاکید بر اینکه علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید بروز رسانی شوند ابراز داشت: شوراها در شهرداری‌ها در کار خود استمرار داشته و مساله محور حرکت کنند و شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه تطابق پذیری داشته باشند.

وی بیان داشت: نقش مردم نباید نادیده گرفته شود و از آن غافل شد، به ویژه ساکنان آن بافت چون با گوشت و پوست خود فضا را احساس کردند می‌توانند به عنوان تسهیل گر به مسئولان در این امر کمک کنند.

کد خبر 6088362

دیگر خبرها

  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند