Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی تهران گفت: همانطور که پیش‌تر اعلام شد تا به امروز برای ۲۷ هزار راننده تاکسی فرسوده، جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده، فراخوان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: در حال حاضر در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل بن بست ایجاد شده است و برای خارج شدن از این بن بست ایجاد شده در بحث نوسازی تاکسی فرسوده، ۳ راهکار را ارائه کردیم و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر آن‌ها را به سرانجام برسانیم.

قنادان با اشاره به اولین راهکار که همکاری و مشارکت با شرکت‌های خودرو سازی است، گفت: ما از طریق سازمان تاکسیرانی، تعداد خودرو مورد نیاز جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کردیم و شرکت ایران خودرو به عنوان شرکت خودرو‌ساز هدف جهت تامین و نوسازی تاکسی‌های مورد نیاز معرفی شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: با شرکت ایران‌خودرو مذاکرات لازم صورت گرفته و قول‌هایی برای تحویل خودرو به تاکسیرانی داده شده است که ما به قول‌های داده شده بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم با عمل به این قول‌ها تجمع خودرو‌های فرسوده تا حدودی کم شود.

قنادان ادامه داد: در حال حاضر گرفتاری‌های زیادی ایجاد شده است که تمام اقتصاد کشور را با خود درگیر کرده است و این مشکلات امروزه اقتصاد سبب شد یکی از آرزو‌های امروز ما این باشد، اگر امکان و شرایط فراهم بود می‌توانستیم از ظرفیت پارسال خود در راستای نوسازی خودرو‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنیم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پاسخ به این سوال که آیا راننده می‌تواند مدل خودروی خود را انتخاب کند یا خیر، اظهار کرد: در حال حاضر قول شرکت‌های خودرو‌سازی تنها تامین خودرو است و به دلیل محدودیت‌های موجود مدل خودروی تولیدی در اولویت نیست.

وی ادامه داد: به علت تاخیر ۱/۵ ساله در تحویل خودرو از سوی شرکت خودرو‌ساز، در سال گذشته ۱۸ هزار خودرو جهت نوسازی از سوی سازمان تاکسیرانی معرفی شد که با اضافه شدن ۹ هزار دستگاه تاکسی فرسوده دیگر در ابتدای سال ۹۸، این رقم به ۲۷ هزار تاکسی رسید.

قنادان گفت: نظر به اینکه ۲۷ هزار دستگاه تاکسی جهت نوسازی مورد نیاز سازمان تاکسیرانی تهران است، ما نمی‌توانیم صبر کنیم و ببینیم آیا شرکت خودروساز به تعهدات خود عمل می‌کند یا خیر، از همین رو سازمان تاکسیرانی تهران به دنبال رسیدن به هدف خود از راه‌های دیگر نیز است.

وی ادامه داد: در کنار رایزنی با شرکت‌های خودروساز به دنبال تامین نظر هیئت دولت هستیم تا بتوانیم در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی، مجوز واردات خودرو برای استفاده در تاکسیرانی را اخذ کنیم که در این صورت می‌توانیم تعدادی خودرو تاکسی صرفا برای استفاده در حمل و نقل و کاربری عمومی را با کمترین تعرفه گمرکی وارد کنیم و آن را در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهیم.

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی گفت: راهکار سوم ما این است فرآیندی را به سرانجام برسانیم که تاکسی داران خودرو‌هایی را که استاندارد شورای عالی ترافیک را دارند و عمر آن‌ها بین ۳ تا ۵ سال است را خریداری کنند و پس از خریداری رنگ آن را تغییر دهند و پس از تغییر رنگ خودرو در نهایت پلاک تاکسی فرسوده خود را به آن خودرو منتقل کنند.

قنادان در پاسخ به این سوال که آیا سن ۳ تا ۵ جهت خرید خودرو شخصی قطعی است، گفت: در بحث سن خودرو پیشنهاد ما خرید خودرو با سن ۳ تا ۵ سال است، اما در این باره باید منتظر مصوبه هیات دولت باشیم.

قنادان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بزرگ در بحث نوسازی تاکسی‌های فرسوده ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی است، گفت: در سال‌های اخیر برای نوسازی هر دستگاه تاکسی ۲۵ میلیون تومان به هر راننده تسهیلات داده می‌شد که امروز با افزایش چشمگیر قیمت خودرو و رسیدن خودرو به قیمت نزدیک به ۷۰ میلیون تومان با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی تاکسی داران دیگر تمایلی به نوسازی تاکسی‌های فرسوده خود ندارند

وی تاکید کرد: ما به دنبال موازی کاری هستیم و این به این معنا است که از ۳ راه ذکر شده به امید یک راه نیستیم و در کنار هم هر ۳ راه را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم در حد توان از ظرفیت هر یک از این بخش‌ها استفاده کنیم و بخشی از ناوگان تاکسیرانی را نوسازی کنیم..

مدیر عامل سازمان تاکسی رانی گفت: تلاش ما این است با اخذ مجوز‌های لازم، تسهیلات مناسب را با نرخ بهره کم برای تاکسی دار‌ها در نظر بگیریم تا نوسازی ۲۷ هزار تاکسی فرسوده هرچه زودتر به پایان برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، رضا سیفی افزود: نوسازی بافت فرسوده، مسئله‌ای پیچیده و حساس است که حوزه‌های بسیار وسیعی را شامل می‌شود و مخاطرات خاص خود را دارد؛ معاونت شهرسازی و معماری منطقه در سال ۱۴۰۲ تمام سعی و تلاش خود را جهت نوسازی بافت فرسوده انجام داده است.
شهردار منطقه ۱۷ تصریح کرد: در راستای نوسازی بافت فرسوده، در سال ۱۴۰۲، بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده، نوسازی شد که این رقم نسبت به سال گذشته، رشد بیش از ۷۵ درصدی داشته است که نشان از اهمیت مدیریت شهری منطقه نسبت به مسئله نوسازی در بافت فرسوده دارد.

دیگر خبرها

  • پروانه تاکسیرانان غایب در کلاس‌های آموزشی تمدید نمی‌شود
  • تعویض رایگان بیش از ۵ هزار کنتور آب در یزد
  • تعویض بیش از ۵ هزار کنتور خراب مشترکان در استان یزد
  • تعویض بیش از پنج هزار کنتور فرسوده آب مشترکین در استان یزد
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ۲۵۰ ون تاکسی در حال سرویس‌رسانی به مراسم محفل قرآنی امام حسنی‌ها
  • تاکسیرانان امین شهر هستند/ تجلی امانت‌داری رانندگان تاکسی اصفهان در نوروز ۱۴۰۳