Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:33:58 GMT

سیل شیراز و امدادهای بهزیستی در این رخداد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۱۷۳۸

سیل شیراز و امدادهای بهزیستی در این رخداد

شیراز- ایرنا- سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های دولتی خدمات ‌رسان به آسیب‌ دیدگان بحران‌های مختلف، نقش بهبود وضعیت روحی، روانی، جسمی و مالی افراد تحت پوشش و نیز مددخواهان دارد که در سیل فروردین شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس خدمات گوناگونی ارائه کرد.

بیشتر خدمات بهزیستی در این موارد مربوط به پس از حادثه است و شامل ارائه مشاوره، ارائه خدمات درمانی، کمک‌های مالی و تامین نیاز‌های اساسی افراد از کودکان و نوزادان گرفته تا سالمندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقعه سیل اخیر، سازمان بهزیستی با کمک‌ نیرو‌های داوطلب از بدو وقوع حادثه در محل حاضر شد و به بیرون کشیدن اجساد در دروازه قرآن شیراز و نیز به گرفتارشدگان در خودرو‌ها در کنار هلال احمر یاری رساند؛ همچنین در اسکان مسافران نوروزی و تغذیه آنان با همکاری خیریه‌های تحت پوشش این سازمان خدمات رسانی کرد.

** آزمون برای آمادگی
مدیر کل بهزیستی فارس در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سیل ویرانگر پنجم و ششم فروردین‌ 98 هم جای تاسف و هم نوید رحمت الهی بود، عنوان کرد:این سیل محکی برای دستگاه‌های فعال حوزه بحران بود که نحوه آمادگی آن‌ها در پیش‌بینی‌ها و مداخلات به‌هنگامشان سنجیده شود.
سید مرتضی موسوی اضافه کرد: بعد از زلزله بم سازمان بهزیستی به فکر مداخلات تخصصی روانی و اجتماعی افتاد و تحت عنوان طرح محب که مخفف مشاوره حمایتی، روانی اجتماعی در بلایای طبیعی با تکیه بر توانمندسازی اجتماعات محلی است، سالانه کارشناسانی را برای مداخلات روانی و اجتماعی بعد از وقوع حادثه تربیت کرد.
وی عنوان داشت: بهزیستی شیراز در سیل اخیر هم در کنار هلال احمر مداخله به هنگام در بدو وقوع حادثه داشت و هم پس از حادثه با اعزام اورژانس اجتماعی و روان‌شناسان و مددکاران اجتماعی به حل معضلات مردم پرداخت.
مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: 7340 نفرساعت توسط 55 داوطلب طرح محب خدمات حمایتی دریافت کردند و 165 نفر نیز از خدمات اجتماعی روانی برخوردار شدند.
موسوی با بیان اینکه خدمات اجتماعی روانی در سه محله و دو بیمارستان ارائه شده است، ادامه داد: این خدمات از پنجم فروردین 98 آغاز شده است و تا امروز ادامه دارد که توسط چهارتیم شامل 40 نفر روانشناس صورت گرفته است.
وی افزود: خدمات بهزیستی در سیل اخیر در محلات سعدی، هفت‌ تنان، نمایشگاه بین‌المللی گلستان که محل اسکان مهمانان نوروزی بود و بیمارستان‌های شهید رجایی و نمازی شیراز ارائه شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه تیم‌هایی فوریتی تحت نظارت حوزه ستادی مدیریت بحران بهزیستی فارس با این سازمان همکاری کردند، گفت: این تیم‌ها شامل روانشناسان مرکز مشاوره تلفنی 1480 و دولتی، مراکز مشاوره غیردولتی تحت نظارت اورژانس 123، مشاوران کارگروه مداخله در بحران انحمن مشاوره فارس و مشاوران مداخله در بحران دانشگاه شیراز بودند.
موسوی با بیان اینکه از تاریخ پنجم تا هفتم فروردین‌ 12 هزار و 430 پرس غذا به مهمانان نوروزی و همشهریان ارائه شده است، بیان داشت: 70 مؤسسه خیریه نیز هم برای نجات آسیب دیدگان و هم به منظور تقسیم‌بندی مناطق در شهرک سعدی و دیگر مناطق آسیب‌دیده حضور یافتند.
مدیر کل بهزیستی فارس همچنین به ارائه کمک‌های مالی به آسیب‌دیدگان از سیل که تحت پوشش بهزیستی بودند، اشاره کرد و گفت: قریب 600 میلیون تومان توسط موسسات خیریه بهزیستی به سیل‌زدگان کمک مالی ارائه شده است.
این مقام مسئول مجموع کمک‌های نقدی بهزیستی فارس را به خانوار‌های تحت پوشش در سراسر استان 276میلیون و 126هزار تومان اعلام کرد و گفت: آسیب‌دیدگان واجد شرایط دریافت کمک مالی در شهرستان‌های آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، خرامه، خرم‌ بید، خنج، زرین‌دشت، شیراز، فسا، فیروز‌آباد، کازرون، کوار، گراش، مرودشت و نی‌ریز بوده‌اند که در مجموع 360 تن را دربر می‌گیرد.
وی ادامه داد: این کمک برای خانواده هایی که سرپرست آن‌ها تحت پوشش بهزیستی بوده است، پنج میلیون تومان و برای خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن تحت پوشش بهزیستی بوده‌اند، دو میلیون تومان بوده است.
موسوی با بیان اینکه هیچ‌یک از مددجویان بهزیستی در جمع فوتی‌های سیل اخیر نبوده‌اند، اظهار داشت: حادثه منجر به بروز معلولیت نیز در این سیل رخ نداد اما منازل 563 خانوار تحت پوشش این سازمان آسیب دیده است.
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه از این تعداد 60 منزل نیاز به بازسازی دارد، گفت: حدود 500 منزل به تعمیرات نیاز دارد که از این تعداد بهزیستی ساخت 60 منزل و تعمیر 180 خانه را با همکاری بسیج متقبل شده است.

** استان‌های دیگر از کمک‌های بهزیستی فارس بهره‌مند شدند
وی درباره ارسال کمک‌ به استان ‌های سیل‌زده گفت: سه کامیون نزدیک به بیست تن اقلام کمکی با مشارکت خیرین به استان لرستان اعزام شد و حدود 10 تن نیز به استان خوزستان ارسال شده است.
مدیرکل بهزیستی فارس بیان کرد: آسیب ‌پذیرترین اقشار اجتماع تحت حمایت بهزیستی هستند، این افراد شامل سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی، معلولان اعصاب و روان و کودکان بی‌سرپرست است که با تمهیدات صورت‌گرفته و هماهنگی‌هایی که با تیم مداخلات بحران شهرداری، هلال احمر، آتش نشانی و بهداشت و درمان انجام دادیم، هیچ یک از این افراد که ساکن مراکز حمایتی و درمانی بهزیستی بودند، دچار آسیب نشدند.
سیلاب ناگهانی در پنجم فروردین 98 در دروازه قرآن شیراز جان 21 نفر از جمله مسافران نوروزی را گرفت و افزون بر یکصد نفر را مصدوم کرد؛ همچنین موجب انباشته شدن 300 خودرو بر روی یکدیگر و خسارات مالی بسیار شد.
سیل ششم فروردین 98 شیراز نیز که بیش از همه در شهرک سعدی شیراز آسیب هایی را بر جا گذاشت، باعث خسارت به منازل شهروندان شد.
7375 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل شيراز بهزيستي فارس مددجويان بهزيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است

محمدهادی ایمانیه در حاشیه جلسه بررسی مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به استان فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، اعتبارات سفر نخست هیات دولت افزود: اعتبارات مصوب سفر دوم در مجموع افزون بر ۴۰ هزار میلیارد ریال در مقابل ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر اول است که تمام استان را نیز شامل می‌شود.

او، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر اول و دوم دولت به فارس در موضوعات مربوط به مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که تصویب و توسط دولت ابلاغ شده ادامه داد: پروژه‌هایی که هم در سفر اول و هم سفر دوم به استان تعریف شده همه در جهت رفاه و آسایش مردم و حل مشکلات مردم در حوزه‌های مربوط به بهداشت، درمان و سلامت، ورزش، مدارس، روستا‌ها و به ویژه مناطق محروم است.

ایمانیه اظهار کرد: از ویژگی‌های سفر دولت به استان آن قسمت که مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت است اینکه آنچه که به عنوان صورت وضعیت فعالیت‌هایی که در استان اتفاق می‌افتد به سرعت ارسال و تامین اعتبار می‌شود. 

استاندار فارس گفت: امسال در برنامه هفتم توسعه بنا شده که سه درصد از تولید نفت و گاز هر استان به آن استان اختصاص یابد و امیدواریم با این مصوبه جدید مردم استان فارس بیشتر از منابع نفت و گاز خودشان بهره‌مند شوند.

ایمانیه افزود: استان فارس با توجه به منابعی که در حال اکتشاف است، به تدریج در حال تبدیل شدن به استان اول تولید گاز کشور است.

او اظهار کرد: قسمتی از اعتبارات وزارت نفت در بزرگراه شیراز- کوار- فیروزآباد - جم – عسلویه، بزرگراه شیراز- جهرم - لار – بندرعباس، بزرگراه شیراز – فسا- داراب – بندرعباس و بزگراه شیراز - کازرون - کنارتخته و بوشهرهزینه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با ۸ مصدوم
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شیراز
  • روال عادی پرواز‌های فرودگاه شهید دستغیب شیراز
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • مرگ مرد ۷۰ ساله با سقوط در چاله آسانسور
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • در توزیع مصوبات سفر‌های هیات دولت به فارس عدالت رعایت شده است