Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت امسال اهواز، غرفه‌ای رنگارنگ و شاد به نام «تربچه کوچولو» است که مخاطبان و بازدیدکنندگان اصلی آن کودکان و خانواده‌های آنان است.
«تربچه کوچولو»، عنوان نخستین طراح و ارائه کننده سجاده‌های نماز کودک در استان است که در سیزدهمین نمایشگاه قرآن امسال برای نخستین بار به ارائه محصولات نماز ویژه کودک پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن زیر گفت‌وگوی ایکنای خوزستان با طراح این محصول مذهبی است.

ریحانه ترابی‌زاده، طراح سجاده کودک در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان، درباره آغاز شکل‌گیری این ایده گفت: مربی قرآن کودک هستم. اوایل، مربی خلاقیت بودم و تلاش می‌کردم خلاقیت را با محوریت قرآن و آموزش مفاهیم دینی به بچه‌ها یاد بدهم.

بی‌اشتیاقی کودکان
در همین غرفه هم در کنار عرضه و فروش سجاده‌های کودک، آیات موضوعی قرآن کریم را در قالب نقاشی با بچه‌ها کار می‌کنم.

زمانی که مربی بودم برای پسربچه‌ها و دختربچه‌های دبستانی آموزش نماز داشتیم؛ در این آموزش‌ها، تمام دغدغه ما این بود که کودک یاد بگیرد نماز صحیح بخواند. شیطنت‌هایی که مخصوصاً از پسر بچه‌ها سر می‌زد، کمی این کار را دشوار می‌کرد. می‌‌دیدم که بعضی‌ بچه‌ها در مسجد ارکان نماز را درست انجام نمی‌دهند. وظیفه‌ام به عنوان یک مربی این بود که آنچه درست است از ابتدا به آنها یاد دهم.

در بین اطرافیان و بستگان، بچه‌ها را می‌دیدم که بی‌اشتیاق و بدون حوصله نماز می‌خوانند، چهره‌شان را که می‌دیدم فکر می‌کردم یک چیزی باید برای آنها جذاب شود که با شوق بیشتری نماز بخواند.

حمایت‌های همسرم
ایده سجاده‌ها با حمایت‌ همسرم به این مرحله رسید. به دنبال این بودم که بچه‌ها با اشتیاق به سمت نماز بروند، فکر می‌کنم الان به این هدف رسیده‌ام و بازخوردی که از مشتریانم می‌بینم همین را نشان می‌دهد. برخی خانواده‌ها می‌گویند از وقتی سجاده را خریده‌اند، کودکشان نماز اول وقت می‌خواند.

یک سال است که این سجاده‌ها برای کودکان طراحی می‌شود. از سال 96 این دغدغه را داشتیم که کاری انجام دهم، به دنبال چیزی بودم که بتواند به بهترین نحو هدفم را تأمین کند. از سال 97 با حمایت همسرم توانستم ایده خود را اجرا کنم. اوایل ایده‌ام را روی پارچه و نمد اجرا می‌کردم؛ اما فکر کردم باید کار بهتری بتوانم به بازار عرضه کنم. پارچه‌های مختلف را بررسی می‌کردم؛ اما طراحی پارچه‌ها چندان با آنچه در نظر داشتم همخوانی نداشت، با توجه به اینکه رشته‌ام گرافیک است، تصمیم گرفتم طراحی سجاده را انجام دهم. در حال حاضر 21 طراحی مختلف برای سجاده کودک انجام داده‌ام، پارچه مناسبی برای چاپ طراحی پیدا کردم که ماندگار و قابل شست‌وشو است.

صفر تا صد کار
در حال حاضر آثار عرضه شده در نمایشگاه تولید دوم من است. صفر تا صد کار را خودم انجام می‌دهم. بعد از چاپ، برش سجاده‌ها و دوخت ریشه‌ها را انجام می‌دهم. یک قبله‌نمای کوچک هم برای نصب در اتاق کودک در کنار سجاده طراحی شده است. تسبیح‌های کودک نیز در کنار این سجاده وجود دارد که مهره‌های آن را طوری انتخاب کرده‌ام که کودک از تسبیح لذت ببرد. من مشتری چهارساله هم دارم و این ذوق و شوق بچه‌ها برایم لذت‌بخش است.

این کار به نام بسته نماز «تربچه کوچولو» در قالب یک بسته به مشتری ارائه می‌شود و همه آنچه یک سجاده نیاز دارد شامل یک قبله‌نمای پارچه‌ای (برای نصب در اتاق کودک)، تسبیح، یک عطر و یک کیف پارچه‌ای در اختیار کودک قرار می‌گیرد.

مشابه این کار را در کشور ندیده‌ام؛ اما در برخی سایت‌های خارجی کشورهای اهل سنت سجاده‌های ویژه کودک دیدم که طراحی آنها با این کار فرق دارد.

دوندگی کردم اما به جایی نرسیدم
خیلی برای ثبت این کار به عنوان یک کار نو، دوندگی کردم اما به جایی نرسیدم، طوری که خسته شدم و از خیر آن گذشتم. همین که خدا می‌بیند کافی است. بیشتر از مسئولان تعریف و تمجید شنیدم. اگر این کار حمایت شود می‌توانم آن را گسترش دهم. سجاده کودک، یکی از ایده‌های محصولات «تربچه کوچولو» است و ایده‌های دیگری هم با محوریت نماز و معارف دینی وجود دارد که در صورت وجود سرمایه می‌توانم آنها را اجرا کنم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی نمایشگاه قرآن ماه رمضان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «طلوع‌ خونین‌»، به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی و تهیه‌کنندگی داوود زارع گاریزی اجرای عمومی خود را از روز دوشنبه، ۲۰ فروردین‌ ۱۴۰۳ در سالن ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه‌ ایران‌شهر آغاز کرده است.

در خلاصله نمایش «طلوع خونین» که بر اساس نمایشنامه «تیتوس آندرانیکوس» اثر ویلیام شکسپیر است، چنین آمده است: در روم باستان ۲ زن برای تصاحب قدرت با یکدیگر جدال می‌کنند و در این بین با دسیسه‌هایی که این ۲ زن می‌چینند، افرادی چون فرمانده‌ها و اعضایی از کاخ را برای رسیدن به هدف خود می‌کُشند. در بین این دسیسه‌ها، پادشاه روم باستان متوجه حیله آن ۲ زن شده و آن ۲ زن را به قتل می‌رساند و پس از به قتل رسیدن آن‌ها خود نیز خودکشی می‌کند و قدرت پادشاهی وی به پسر کوچک‌ترش می‌رسد.

مسعود طیبی کارگردان این اثر، که تنها کارگردان ایرانی ثبت‌شده در آرشیو جهانی شکسپیر با نمایش‌های «اُفلیا»، «سندرم هملت» و «نفرین رزالین» است.

در این نمایش علیرضا جلالی‌تبار، آرام نیک‌بین، صدف بهشتی، علی یعقوبی، کیوان بهرامی، محمدجواد بهروز، یگانه محمدی، نیکی نیکخواه، دیاکو افسر، محمد جواد شیخ، سارا رحمان‌پور، نیوشا جندقیان، هوتن میرزائی، صدرا عالیجاه، علی کاظمی، علیرضا ذوالفقاری، حسام قانونی، علی علمدارزاده، داود رازگردانی به ایفای نقش می‌پردازند.

مجریان طرح: ایمان یزدی، مهدیه عابدینی، آکادمی ‌هنرهای ‌نمایشی ‌میزانسن، مشاور کارگردان: بانوتیر-سمیه ‌طیبی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: یزدان ‌گرم‌آبی، منشی صحنه: آناهیتا آذری، دستیاران کارگردان: محمدمسعود ‌قلیچ‌خانی، ریحانه ‌چزانی، مهدی ‌اقبالی، طراح لباس: نسیم ‌ملکی، طراح نور: علی ‌کوزه‌گر، طراح صدا: عزیز ‌اکبری، طراح گریم: بتسابه نعیمایی، طراح دکور: مسعود ‌طیبی، محمدجواد ‌شیخ، طراح گرافیک: هومان مهرآذین، ساخت تیزر: سیاوش مهرآذین، عرفان مهرآذین، مدیر صحنه: محمد پورابراهیمی، دستیار صحنه: الهه ‌تیموری، دوخت لباس: سمیه ‌خواسته، ساخت دکور: یزدان ‌گرم‌آبی، عکاسان: رامتین ‌جهانبانی، آتناسادات ابریشمی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: نوید ‌آغاز، مدیر امور رسانه: امیر ‌پارسائیان‌مهر، همکار روابط عمومی: پارسا اسماعیلی، دیگر عوامل نمایش «طلوع خونین» هستند.

تهیه اینترنتی بلیت نمایش «طلوع‌ خونین‌» از طریق سایت تیوال انجام می‌شود.

تیزر جدید نمایش «طلوع خونین» را اینجا تماشا کنید.

عکس از رامتین جهانبانی است.

کد خبر 6081751 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • آشنایی با جزیره پالم جمیرا، جزیره مصنوعی جدید دبی
  • آشنایی با انواع قهوه و شیوه آماده کردن هر یک
  • آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۴ تایلند
  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • «طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان