Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:23:19 GMT

مددجویان سیل زده گالیکش لوازم خانگی دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۴۵۰

مددجویان سیل زده گالیکش لوازم خانگی دریافت کردند

گنبدکاوس - ایرنا - رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گالیکش درشرق استان گلستان از توزیع برخی لوازم خانگی بین مددجویان خسارت دیده از سیل اوایل امسال در این شهرستان خبر داد.

محمد اسکندری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام شامل 52 دستگاه یخچال، 200 تخته فرش و موکت 12 متری، 20 دستگاه تلویزیون، 50 عدد بخاری برقی، 170 تخته پتو و 30 دست رختخواب می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه لوازم خانگی متناسب با میزان خسارت هر یک از مددجویان به همراه 333 بسته غذایی بین آنان توزیع شده است، اضافه کرد: علاوه براین، مقدار دو تن کنسانتره خوارک دام نیز بین مددجویانی که طرح اشتغال و پرورش دام داشتند، توزیع شد.
اسکندری با یادآوری اینکه در جریان بارش های شدید روزهای پایانی سال 97 و وقوع سیل در برخی مناطق گالیکش، 681 واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد این شهرستان دچار خسارت شدند، گفت: پیگیری صدور پروانه ساختمانی منازل آسیب دیده در دست اقدام است.
وی تصریح کرد: از مجموع واحدهای مسکونی آسیب دیده، 588 واحد در روستاها و بقیه در مناطق شهری گالیکش واقع هستند که 167 واحد آن نیاز به بازسازی مجدد و بقیه نیاز به تعمیرات دارند.
رییس اداره کمیته امداد گالیکش ادامه داد: برای احداث واحدهای مسکونی از 100 تا 150 میلیون ریال کمک بلاعوض و مبلغ 500 میلیون ریال در شهر و 400 میلیون ریال در روستاها تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت می شود.
وی گفت: برای تعمیرات واحدهای مسکونی نیز مبلغ 20 میلیون ریال کمک بلاعوض و متناسب با میزان خسارت از 100 تا 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت می شود.
اسکندری گفت: به 30 نفر از مددجویانی که واحد مسکونی آنان غیرقابل سکونت شده، کمک هزینه اجاره منزل پرداخت و در منازل استیجاری سکونت داده شده اند.
کمیته امداد شهرستان 63 هزار نفری گالیکش 4080 خانوار زیرپوشش دارد.
/7481/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 توزيع لوازم خانگي گاليكش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره

در سال گذشته ۱۲۰ وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از ۳۰۰۰ مددجوی البرزی ارائه کردند. - اخبار استانها -

 طاهره شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کرج، با اشاره به اینکه کانون وکلا دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 120 وکیل نیکوکار خدمات قضایی، معاضدت و مشاوره حقوقی رایگان به بیش از 3000 مددجوی البرزی ارائه کردند.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد از راه‌اندازی میز خدمت حقوقی در این نهاد خبر داد و گفت: در سال 1402 در راستای این طرح، وکلای نیکوکار در دفاتر و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) استان حضور یافته و به 450 مددجوی مورد حمایت البرزی خدمات مشاوره حقوقی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره‌های حقوقی و خانواده نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع مشکلات و ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی در جامعه دارد، افزود: توسعه ارائه خدمات قضایی و آموزشی رایگان به مددجویان کمیته امداد (ره) جز برنامه‌های این نهاد است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرونده‌های قضایی داشته باشد.

شهبازی با قدردانی از وکلای دادگستری البرز و مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه استان به لحاظ تعامل و همکاری خوب با این مجموعه، گفت: کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضاییه با توجه به نقش آن مجموعه در محاکم قضایی نقش بسیار مهمی در حل مشکلات حقوقی مددجویان کمیته امداد (ره) دارند چرا که بسیاری از مددجویان به لحاظ مشکلات اقتصادی موجود توان پرداخت حق وکالت را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی