Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:41:24 GMT

تامین مسکن مهمترین نیاز سیلزدگان است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۵۷۷

تامین مسکن مهمترین نیاز سیلزدگان است

قم - ایرنا - عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر قم گفت: پس از سپری کردن شرایط اضطراری در مناطق سیلزده، اکنون تامین مسکن دائمی و سایر زیرساخت های زندگی مهمترین نیاز سیلزدگان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: مرحله نخست امداد رسانی به حادثه دیدگان در مناطق سیلزده با حضور پرشور دستگاه های اجرایی، گروه های جهادی، هلال احمر، بسیج، سپاه، ارتش، روحانیون و اقشار مختلف مردم انجام و کمک های بسیار ارزشمندی به سیلزدگان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از انجام اقدامات اولیه برای امداد رسانی به حادثه دیدگان، اکنون باید سطح همراهی و همکاری مسئولان و مردم با سیلزدگان کشور به منظور تامین زیرساخت های مورد نیاز زندگی در مناطق آسیب دیده، چند برابر مرحله قبل باشد.
وی با اشاره به این که زندگی سیلزدگان به خصوص اطفال و سالخوردگان در چادرهای اضطراری با سختی همراه است، ادامه داد: بسیاری از مناطق سیل زده در ناحیه گرمسیری کشور قرار گرفته اند و به همین دلیل نیاز است تا به سرعت روند ساخت مسکن دائمی برای آنان انجام شود.
قاسمی نیا گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا سطح کمک رسانی دستگاه های اجرایی، اقشار مختلف مردم و خیران در مناطق سیل زده کشور به منظور دستگیری از آسیب دیدگان افزایش یابد و مایحتاج آنان از جمله در زمینه تهیه لوازم خانگی با ارائه بسته های حمایتی به سرعت تامین شود.
وی بیان کرد: کسب و کار بسیاری از مردم در مناطق سیلزده به خصوص در بخش کشاورزی و دامپروری از بین رفته است و به همین دلیل پشتیبابی مالی از آسیب دیدگان باید در کانون توجه مردم و مسئولان باشد.
وی ادامه داد: همچنین بسیاری از مدارس و مراکز آموزشی در مناطق سیل زده تخریب و یا دچار آسیب شده که برای بازسازی آن ها تا آغاز سال تحصیلی آینده تنها چهار ماه فرصت است و خیران مدرسه ساز در این زمینه می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند.
عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر قم گفت: اکنون مردم در مناطق سیلزده بیش از هر چیز به ایجاد زیرساخت های عمرانی و مهمتر از همه ساخت مسکن نیاز دارند و به همین دلیل باید روند کمک رسانی ها در این بخش متمرکز شود.
وی بیان کرد: وسعت تخریب زیرساخت های شهری و روستایی در مناطق سیلزده زیاد است و به همین دلیل روند بازسازی این مناطق نیاز به صرف زمان و هزینه های کلان دارد که با محدودیت های اعتباری کنونی، استفاده از ظرفیت کمک های مردمی تنها راه سرعت بخشیدن به فرآیندهای عمرانی در مناطق آسیب دیده به شمار می آید.
وی ادامه داد: برای موفقیت در مرحله بازسازی و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز مردم در مناطق سیلزده، باید سطح حمایت ها از جانب مسئولان و مردم افزایش یابد و همچنین این کمک ها در کوتاه ترین زمان جمع آوری و به مناطق آسیب دیده ارسال شود تا خللی در روند فعالیت های عمرانی به وجود نیاید.
وقوع سیل در روزهای نخستین سال جاری منجر به خسارت های جانی و مالی فراوان در برخی از نقاط کشور شد؛ روند خدمت رسانی به حادثه دیدگان توسط دستگاه های مختلف و مشارکت مردم از همان روزهای نخست وقوع سیل جریان یافت و اکنون ساخت مسکن و ایجاد سرپناه دائمی برای سیلزدگان در اولویت برنامه های کمک رسانی قرار دارد.
هموطنان می توانند از طریق تلفن همراه و شماره گیری کد دستوری #112 *780 * و شماره حساب 99999 به نام هلال احمر نزد تمامی بانک ‌ها و یا به شماره کارت های 6104337999999996 بانک ملت و 5894631850259730 بانک رفاه هدایای نقدی خود را برای کمک به سیل زدگان واریز کنند.
7405/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 تامين مسكن سيل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر

به گزارش خبرگزاری مهر، جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه کالاهای مورد نیاز هیأت‌های مذهبی استان تهران شب قدر تأمین است، گفت: در آستانه لیالی قدر و با افزایش تقاضای اقلام اساسی از جمله برنج، گوشت قرمز و گوشت مرغ جهت استفاده در هیأت‌های عزاداری با هماهنگی‌های صورت گرفته، بخشی از نیاز مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیأت‌های عزاداری تأمین شده است.

او افزود: تا کنون ۱۵۰ تن گوشت مرغ، ۳۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن شکر و گوشت قرمز منجمد تا سقف ۴۰ تن سهمیه تخصیص یافته است.

برادری با اشاره به نحوه توزیع این محصولات بین هیأت مذهبی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور توزیع مناسب و بهینه این اقلام مقرر شده است توزیع این کالاها از طریق سازمان تبلیغات اسلامی صورت گیرد.

او ادامه داد: هیأت‌های مذهبی می‌توانند با در دست داشتن معرفی نامه به سردخانه هشت شهریور برای دریافت گوشت مرغ منجمد و سازمان تبلیغات برای دریافت برنج و شکر مراجعه کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: توزیع این اقلام از امروز آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم با این توزیع مناسب آن در راستای رفع نیاز هیأت‌های مذهبی و برپایی مجالس مذهبی قدمی برداشته باشیم.

او تاکید کرد: با توجه به موجود مکفی اقلام اساسی، امکان تأمین و تخصیص کالاهای مذکور به میزان مورد درخواست فراهم است و هیچ گونه کمبودی در بازار نخواهد بود. کد خبر 6063680

دیگر خبرها

  • ۲۲ درصد چوب مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود
  • بودجه مورد نیاز گروه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر تامین شود
  • رهاسازی زباله‌ها، مهمترین چالش محیط زیست در روز طبیعت + فیلم
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است