Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:19:01 GMT

اسلام ولایی با ظهور امام زمان(عج) همه زمین را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۶۷۶

اسلام ولایی با ظهور امام زمان(عج) همه زمین را فرا می‌گیرد

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه اسلام ولایی که دین مرضی خدا است در زمان ظهور امام زمان (عج) همه زمین را فرا می‌گیرد، گفت: روزی خواهد رسید که ملحدان و کفار که زندگی را برای مومنان تنگ کرده‌اند، از بین می‌روند و ثمره آن امنیت است.

حجت الاسلام «مرتضی قربانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت ایام ماه رمضان و با موضوع تفسیر آیات مهدوی قرآن کریم انجام شد با اشاره به آیه ۵۵ سوره مبارکه نور، اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا  وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ؛ خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روی زمین خواهد کرد، همان گونه که به پیشینیان آنها خلافت روی زمین را بخشید؛ و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده، پابرجا و ریشه‌دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنیّت و آرامش مبدّل می‌کند، آنچنان که تنها مرا می پرستند و چیزی را شریک من نخواهند ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و کسانی که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند.»

 

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: چنانچه در متن این آیه مشخص است، وعده خداوند شامل مومنینی می‌شود که عمل صالح انجام می دهند.

 

قربانی با بیان اینکه برخی از افراد ایمان دارند اما عمل صالح انجام نمی دهد، تصریح کرد: در این آیه تاکید شده است که هم فرد باید مومن باشد و هم عمل صالح انجام دهد البته برعکس نیز وجود دارد برخی از افراد نیز کار خوب انجام می دهند اما ایمان واقعی به خداوند ندارد لذا شرط اول آن است که فردی ایمان داشته باشد سپس عمل صالح انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه مومنینی که عمل صالح انجام می‌دهند در برهه ای از زمان در تنگنای سخت از سوی ملحدان و مشرکان قرار می گیرند، افزود: این ظالمان جامعه را برای افراد صالح، تنگ می‌کنند که ممکن است این گروه های سالم داخلی و یا خارجی باشند که با اعمال خود، فضا را برای بندگی خداوند ناامن کنند.

 

قربانی اضافه کرد: روزی خواهد رسید که گروه هایی که نامشان را ملحد، کفار یا ظالم می نامیم و با اعمال و رفتار خود فضای بندگی را برای مومنان تنگ کرده اند از بین رفته و مومنینی که عمل صالح انجام می دهند جایگزین آنها می شوند و جامعه صالح را تشکیل می دهند. ثمره این اتفاق به تصریح آیه مذکور امنیت است.

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه برای درک فضای این آیه، عملکرد و سرنوشت قوم نوح، شعیب، هود و صالح را مثال می زنند، گفت: این افراد در زمان حاکمان، فضای مناسبی برای بندگی خداوند نداشتند اما فضا بالعکس شد و خداوند آنها را بر ظالمان حاکم کرد و این ها توانستند مدتی جامعه سالم تشکیل دهند و در آن زندگی کنند.

 

وی با بیان اینکه تحلیل هایی برای زمان تحقق این آیه شریفه انجام شده است، ابراز کرد: در روایتی از ائمه اطهار علیهم السلام آمده است که مصداق کامل این آیه در زمان ظهور امام زمان (عج) محقق خواهد شد و در آیات دیگر قرآن کریم نیز ارث بردن و جانشینی این بندگان مومن صالح مطرح شده است.

 

قربانی تاکید کرد: خداوند در آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیاء می فرماید: «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ؛ در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته‌ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد!» و یا در آیه ۱۲۸ سوره مبارکه اعراف نیز آمده: «قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اسْتَعِينُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ يُورِثُهَا مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ؛ موسی به قوم خود گفت: از خدا یاری خواهید و صبر کنید که زمین ملک خدا است، آن را به هر کس از بندگان خود خواهد به میراث دهد، و حسن عاقبت مخصوص اهل تقواست.»

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: این جانشینی و حاکمیت مومنانی که عمل صالح انجام می دهند، تمام زمین را شامل می شود لذا تا قبل از ظهور امام زمان (عج) محقق نمی شود و اگر در بعد از بعثت نیز نمونه‌های وجود داشته باشد به دلیل آن که محدود به منطقه خاص بوده است، مصداق این آیه نمی شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس آیه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا؛ امروز، دين شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین شما پذيرفتم» اسلام ولایی، دین مورد رضایت خداوند است که براساس آیات مطرح شده، در زمان ظهور امام زمان (عج) تمام کره زمین را فرا خواهد گرفت.

 

پایان پیام/376

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي خوزستان نمایشگاه قرآن و عترت سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه س سبک زندگی اسلامی دولت مهدوی آیات مهدوی ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست استقلال در یک بازی تدارکاتی

با کنار رفتن استقلال از رقابت‌های جام حذفی، این تیم از زمان برگزاری دیدار برابر شمس آذر تا جدال حساس هفته بعد مقابل تراکتور، دوازده روز زمان داشت و به همین دلیل، آبی پوشان امروز یک مسابقه دوستانه را برگزار کردند.

استقلال که در این مسابقه با ترکیبی از بازیکنان جوان و نیمکت نشین خود پای به زمین مسابقه گذاشته بود، با یک گل برابر آریو اسلامشهر تن به شکست داد.

در این بازی تدارکاتی، محمدرضا خالد آبادی، مجتبی فراشبندی، محمدحسین مرادمند، سامان تورانیان، میلاد فخرالدینی، جعفر سلمانی، امید حامدی‌فر، حسین زواره‌ای، سینا عامری، پیمان بابایی و امیرمحمد عالیشاه در ترکیب اصلی تیم استقلال به میدان رفتند.

همچنین در نیمه دوم، امیرعلی صادقی، ایمان سلیمی و زبیر نیک نفس به زمین رفتند.

 

دیگر خبرها

  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • راه جلب عنایت امام زمان (عج)
  • شکست استقلال در یک بازی تدارکاتی
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد