Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@21:03:53 GMT

آمار وحشتناک از واردات نوشابه خارجی به کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۸۵۳

آمار وحشتناک از واردات نوشابه خارجی به کشور

به گزارش جهان نيوز، تازه‌ترین آماری که گمرک از وضعیت واردات و صادرات منتشر کرد، نشان داد که در فروردین‌ماه امسال از هشت کشور واردات نوشابه به ایران انجام شده که در مجموع ۵۷۶ هزار و ۵۵۵ کیلوگرم وزن نوشابه‌های وارداتی بوده است.برای واردات نوشابه در ماه ابتدایی امسال حدود ۳۱ میلیون و ۴۷ هزار و ۱۸۷ دلار اختصاص ارز پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امارات متحده عربی، چین، آلمان و پاکستان چهار کشوری هستند که واردات نوشابه در فروردین‌ماه انجام شده و در بین آنها آلمان با ۲۶ میلیون و ۹۴۲ هزار دلار بیشترین سهم واردات نوشابه به ایران را داشته است.علاوه‌بر نوشابه، واردات غذای سگ و گربه هم در نخستین ماه امسال با ثبت رقم یک میلیون دلار به اندازه پنج برابر مدت مشابه سال قبل شده است!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این فرآورده‌های غذایی سگ و گربه از سه کشور آلمان، فرانسه و هلند به صورت بسته بندی برای خرده‌فروشی وارد کشور شده است. واردات این حجم اقلام غیرضروری به کشور در شرایطی است که با توجه به تحریم‌های سنگین اخیر و هدف‌گذاری آمریکا برای کاهش درآمدهای ارزی ایران، درآمدهای ارزی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از سوی دیگر تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی با تنگا روبروست، بنابراین هزینه کردن ارز موجد برای موارد غیرضروری منطقی به نظر نمی‌رسد.
  از سوی دیگر آمار گمرکات کشور نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال گذشته، میزان واردات غذای سگ و گربه به کشور تنها 214 هزار دلار بوده است. این به معنای آن است که واردات غذای سگ و گربه به کشور در فروردین امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل، نزدیک به پنج برابر شده است.

منبع: کیهان کپی متن خبر برچسب ها: واردات کالا دولت

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: واردات کالا دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات قهوه به ۵۲ هزار تن رسید

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار گمرک در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۸ هزار تن چای وارد کشور شد و همچنین ۱۰ هزار تن صادر شده است.

او با بیان اینکه سالانه ۸۰ تا ۸۵ هزارتن چای مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید چای خشک به ۳۰ هزار تن برسد که با کسر صادرات، مابقی نیاز کشور باید از طریق واردات تامین شود.

حسنی حداقل قیمت هرکیلو چای برای مصرف کننده را ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

مدیراجرایی سندیکای چای از افزایش واردات قهوه خبر داد و گفت: بنابر آمار سال گذشته ۵۲ هزار تن قهوه وارد شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۷ هزار تن رشد داشته است.

او گفت: افزایش واردات قهوه در سنوات اخیر روی میزان مصرف چای اثر گذاشته است و پیش بینی می‌شود که مصرف چای به ۵۰ تا ۶۰ هزارتن برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جولان قطعات چینی در بازار خودرو/ بیش از ۸ میلیارد دلار قطعات خودرو و موتورسیکلت وارد کشور شد
  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • واردات قهوه به ۵۲ هزار تن رسید
  • شیری: در جام‌حذفی جبران می‌کنیم | امسال مصدومیت رباط‌ها وحشتناک بود
  • ورود واگن های وارداتی مترو امسال
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • آمار تأمین ارز واردات تا ۲۸ فروردین+جدول
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • نجات یک گربه در سیل وحشتناک دبی! + فیلم
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد