Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@20:09:10 GMT

نمایشگاه‌ قرآن به اتاق فکر نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۲۸۷۱

نمایشگاه‌ قرآن به اتاق فکر نیاز دارد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای توسعه علایق قرآنی است.

وی ادامه داد: ماه رمضان ظرف نزول قرآن کریم است و از این رو ارتباط ماه رمضان و قرآن ارتباط اساسی و پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روایت هم آمده که فصل نشاط قرآن، ماه رمضان است و بنابراین توسعه ارتباط قرآن در حوزه قرائت، ترتیل، تجوید نباید محدود بماند بلکه این نقطه آغاز است نه نقطه توقف؛ ایستگاه اول است و آخر نیست.

قرآن به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود
شفیعی افزود: مرحله بعدی تدبر در قرآن و تطبیق زندگی ما با آموزه‌های معجزه الهی است تا قرآن به فرهنگ عمومی تبدیل شود یعنی آیات قرآن همچون ضرب‌المثل‌های فارسی به شاهد مثال‌های گفتار ما تبدیل شود که در جامعه آثار مثبتی دارد.

از کارهای تکراری پرهیز شود
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، درباره برگزاری نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: نمایشگاه‌های قرآنی که محور آنها نشر فرهنگ قرآن است دستاورد خوبی هستند اما باید به جد از اینکه تبدیل به کارهای تکراری شوند بپرهیزیم. باید همه دست اندرکاران فعالیت‌ها و حرکت‌های فرهنگی به دنبال این باشند که هربار یک گام به جلو بیایند. همیشه تأکیدم بر این بوده که بر محتوا باید پافشاری کنیم و از محتوای اصلی دست برنداریم اما قالب‌ها باید به روز باشند؛ یعنی بدانیم نسل امروز از چه ابزار و فناوری استفاده می‌کند و مفاهیم قرآنی را از همان طریق به او منتقل کنیم.

جمع ثابت مخاطبان نمایشگاه‌های قرآن 
وی اظهار کرد: ضمن تقدیر از همه عوامل و قدرشناسی تلاش‌ها در برپایی این حرکت اما باید بگویم که نمایشگاه‌های قرآنی به یک اتاق فکر نیاز دارند تا آن را به روز کند و نگذارد بین این حرکت و حرکت عمومی جامعه فاصله ایجاد شود. بپرهیزیم از اینکه مخاطب نمایشگاه‌های فرهنگی و قرآنی جمع ثابتی باشند بلکه باید به دنبال توسعه مخاطب بود و از هنر و زبان روز استفاده کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی حجت الاسلام شفیعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد+ فیلم

بارندگی شدید و جاری شدن سیل در امارات متحده عربی، شلوغ‌ترین فرودگاه جهان در دبی را به دریاچه تبدیل کرد!

به گزارش مشرق، در پی بارندگی شدید و جاری سیل در کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، فرودگاه بین‌المللی دبی که عنوان دومین فرودگاه شلوغ جهان را یدک می‌کشد، زیر آب رفت و ویدئوهای منتشرشده آن را بیشتر شبیه به یک دریاچه به تصویر می‌کشد!

بارندگی‌های سیل‌آسا در امارات از دیروز شروع شد و جاده‌های اصلی را به رودخانه بدل کرد و حرکت سریع آب، منازل مسکونی و ساختمان‌های اداری را زیر آب فرو برده است.

تصاویر ویدئویی غافلگیرکننده، باند فرودگاه بین‌المللی دبی را زیر آب نشان می‌دهد و یک فروند هواپیمای غول‌پیکر نیز در تلاش است تا راه خود را از بین سیلاب باز کند. هواپیماهای بزرگ بیشتر شبیه به قایق‌هایی هستند که در فرودگاه سیل‌زده حرکت می‌کنند.

اختلال در فعالیت فرودگاه دبی امروز نیز ادامه یافته است و دسترسی به جاده‌ها مسدود شده است و بسیاری از خطوط هوایی پروازهای خود را لغو کرده یا به تعویق انداخته‌اند.

خبرگزاری دولتی امارات «WAM» این بارندگی را «پدیده آب و هوایی تاریخی» خوانده که «از تمام رویدادهای اقلیمی ثبت‌شده از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال ۱۹۴۹» پیشی گرفته است.

همچنین در بارندگی‌های مجزا در عمان که طی روزهای اخیر جریان داشته است، تاکنون دست کم ۱۸ نفر جان خود را از دست داده و تیم‌های امداد و نجات همچنان به‌دنبال مفقودشدگان هستند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد+ فیلم
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد