Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان این که ۶۸۰ میلیون یورو از محل اعتبارات فاینانس با باز شدن خط اعتباری ایران و چین پرداخت می‌شود، گفت: ادامه این ۱۰۵ کیلومتر همراه با تصفیه خانه و مخازن ذخیره خواهد بود. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جلفا، یوسف غفارزاده در حاشیه بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه انتقال آب رود ارس به تبریز در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: این پروژه جزو مهم‌ترین پروژه‌های ملی است که اعتبار آن از صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وسعت آب رسانی این پروژه را 16 هزار و 170 هکتار اراضی کشاورزی با حق آبه 102 میلیون متر مکعب از رودخانه ارس، دانست و افزود: 9 هزار و 550 هکتار از این پروژه در اولویت و فاز ابتدائی قرار دارد که 5 هزار هکتار آن اتمام یافته و در روزهای آتی و با سفر ریاست جمهوری، 4 هزار هکتار مابقی را نیز افتتاح می‌کنیم.

غفارزاده، این پروژه را یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های تأمین منابع آب استان و کشور ارزیابی کرد و ابراز داشت: وجود 6 ایستگاه پمپاژ و سدهای مخزنی گلفرج و گردیان باعث می‌شود این پروژه جزء پروژه‌های فنی و حساس تأمین آب محسوب شود.

وی با ابراز امیدواری از اتمام فاز ابتدائی این پروژه در ماه‌های آتی، تصریح کرد: اتمام این پروژه باعث ایجاد رونق در استان خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، درباره آخرین وضعیت خط انتقال آب ارس به تبریز، اذعان داشت: این خط انتقال، با حق آبه 184 میلیون متر مکعب که 44 میلیون متر مکعب آن برای مصارف کشاورزی و صنعتی و مابقی برای مصارف شرب استفاده می‌شود.

وی میزان بهره مندی از این پروژه را 22 شهر و 169 روستا دانست و افزود: سه میلیون و سیصد هزار نفر، جمعیت تحت پوشش این طرح است.

غفارزاده خاطرنشان ساخت: 35 کیلومتر از این پروژه با پروژه توسعه رودخانه ارس مشترک است که اعتبار آن از محل اعتبارات آب‌های مرزی تأمین شده بود و اعتبار مابقی پروژه نیز از محل وام‌های فاینانس تأمین خواهد شد که در این راستا با یک شرکت پیمانکار چینی در مرحله عقد قرارداد هستیم.

پروژه خط انتقال آب ارس به تبریز 35 درصد پیشرفت فیزیکی داردحاجی دلیگانی: اگر جلوی خروجی آب‌های اصفهان گرفته شود نیازی به انتقال آب نیستاستاندار آذربایجان شرقی: مشکلی در اجرای پروژه انتقال آب ارس نداریمانتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با محوریت قرارگاه خاتم‌الانبیاء عملیاتی می‌شودتهران| طرح خط انتقال آب تصفیه‌خانه ماملو به فرون‌آباد به بهره‌برداری رسید

وی با بیان این که 680 میلیون یورو از محل اعتبارات فاینانس با باز شدن خط اعتباری ایران و چین پرداخت می‌شود، گفت: ادامه این 105 کیلومتر همراه با تصفیه خانه و مخازن ذخیره خواهد بود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، در پاسخ به سؤال تسنیم در رابطه حقوق معوقه 8 ماهه مهندسین این پروژه، توضیح داد: در حال حاضر به پیمانکاران 60 میلیارد بدهی داریم که تلاش می‌کنیم آن را از محل اعتبارات مرزی اخذ کرده و به دنبال آن این بدهی را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: تا 20 روز آینده مقداری از این حقوق معوقه با اخذ اعتبارات، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر آغاز شد

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است، افزود: برای طراحی باغ مشاهیر، نزدیک به ۹۰ اثر مشابه در جای‌جای جهان را مورد بررسی قرار گرفت، مطالعات بومی‌سازی و در نهایت بر مبنای معماری اصیل ایرانی، طرح اقتباس شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه در نزدیکی باغ فرح‌آباد سابق قرار دارد، با توجه به تصاویر موجود از این باغ، ویژگی‌های از آن در طرح اقتباس شد.

کشاورزراد با اشاره به اینکه کاربری باغ مشاهیر خانواده‌محور است، گفت: مسجد، فروشگاه صنایع دستی، کافه کتاب، میدان مرکزی، موزه قلب زمین، کوشک به مساحت ۱۲ هزار متر مربع، دیواره اصفهان و آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۴۵۰۰ نفر بخش‌هایی از این باغ است.

کد خبر 744334

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۰ کیلومتر مسیرگشایی در معابر تبریز
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • تحویل ۱۰۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • انجام موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران
  • احداث ۴ زمین ورزشی در ائل‌گلی تبریز
  • عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر آغاز شد
  • موانع و مشکلات اجرایی پروژه راه آهن خراسان جنوبی بررسی می شود
  • بهسازی ۸۶۱ کیلومتر از محور‌های خوزستان