Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@02:30:15 GMT

هدف‌گذاری جمع‌آوری ۱۸ میلیارد تومان زکات در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۰۵۷

هدف‌گذاری جمع‌آوری ۱۸ میلیارد تومان زکات در زنجان

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: زکات یکی از فرایض دینی ضروری است که همه ما وظیفه داریم آن را فرهنگسازی و به گفتمان تبدیل کنیم.
وی آثار پایین‌دستی زکات را کمک به نیازمندان و محرومین و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و افزود: آثار و فواید بالادستی زکات به فرمایش قرآن برکت در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای زکات استان زنجان میزان زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری شده در سال 96 در استان زنجان را 9 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان با محوریت نماینده محترم ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان، ائمه جمعه و همت اعضای شورای زکات، مودیان، مبلغین و موثرین در سال گذشته به بیش از 14 میلیارد تومان رسید.
صفری با بیان این که هدفگذاری امسال برای زکات 18 میلیارد و 100 میلیون تومان است، افزود: برنامه زکات در سال گذشته با تحقق 116درصدی نسبت به سال قبل از رشد 48 درصدی برخوردار بود که امیدواریم امسال نیز با همکاری کشاورزان و اعضای شورای زکات به هدف‌گذاری ابلاغی دست یابیم.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تعداد روستاهای زکات‌دهنده استان را در سال گذشته 731 روستا برشمرد و افزود: در بیش از 80 درصد روستاهای استان زکات پرداخت می‌شود و در 84 درصد روستاها جلسات شورای زکات تشکیل شده است.
این مسئول به هزینه‌کرد زکات نیز اشاره کرد و گفت: زکات جمع‌آوری شده هر روستا و شهر در همان محل و به نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود و در سال گذشته 104 پروژه عمرانی از قبیل حسینیه، خانه عالم، غسالخانه و مسجد احداث و یا تعمیر شده است که مبلغ 5 میلیارد و 368 میلیون تومان برای طرح‌های فوق هزینه شده است که 62 درصد زکات جمع‌آوری شده برای فقرا و نیازمندان و 38 درصد نیز برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
وی به مشارکت در تکمیل و بازسازی و تعمیرات ساختمان‌های مددجویی نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 215 واحد مسکونی مددجویی و 97 مورد سرویس بهداشتی با مبلغ یک میلیارد و 488 میلیون تومان با مشارکت از محل زکات تامین ،تعمیر و یا بازسازی شده است.
دبیر شورای زکات استان ادامه داد: 127 مورد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه با مبلغ 969 میلیون تومان و 6 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز از بابت مساعدت به نیازمندان در حوزه‌های معیشتی، درمانی و تحصیلی در سال گذشته از محل زکات مشارکت و پرداخت شده است.
صفری به ساماندهی مطلوب جمع‌آوری زکات فطره در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با محوریت نماینده معزز ولی فقیه و رئیس محترم شورای زکات استان، جمع‌آوری زکات فطره در استان به بهترین شکل سامان یافته و به کمک فرمانداران و بانک‌ها در سال گذشته زکات فطره جمع‌آوری شده در روز عید فطر به حساب نیازمندان واریز شد.
صفری به اقدامات صورت گرفته در حوزه زکات نیز اشاره کرد و گفت: جذب و ساماندهی 52 مبلغ زکات، برگزاری مسابقات زکات، تهیه و توزیع دفترچه‌های محاسباتی زکات، تبلیغ و تبیین بیش از 55 ساعته در صداوسیما با موضوع زکات، تجلیل از مودیان و عاملین در میعادگاه‌های نماز جمعه و برگزاری همایش خیران و مودیان، همایش ائمه محترم جمعه و طلایه‌داران تبلیغ از دیگر برنامه‌های دبیر خانه شورای زکات در سال گذشته است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا زکات در زنجان زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جراحی علمداری بااشاره به اینکه سال گذشته ۳۹۴ هزار و ۶۴۸ بیمه شده تحت پوشش این سازمان از خدمات آزمایشگاهی مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استفاده کردند، گفت: سهم سازمان برای پوشش هزینه‌های این آزمایش‌ها بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال بود.

وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد از لحاظ میزان مراجعه و بیش از ۷۲ درصد از لحاظ میزان هزینه رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: سال گذشته در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان زنجان بیش از ۱۱۲ هزار بار برای خدمات آزمایشگاهی مراجعه شده که نسبت به سال ماقبال آن هشت درصد رشد داشته است.

جراحی علمداری با تأکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در روند بهبود بیماران، گفت: در مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قرارداد روند خدمت و دقت در خدمات به طور مستمر رصد می‌شود تا از هرگونه انحراف و خطا در خدمات تشخیصی آزمایشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۴۴ میلیارد تومان زکات فطریه در لرستان
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات در فارس
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان