Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@09:49:00 GMT

آزادی روحانی شیعه عربستان پس از هشت سال

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۰۶۰

آزادی روحانی شیعه عربستان پس از هشت سال

«شیخ توفیق العامر» پس از هشت سال حبس در زندانهای سعودی و پایان محکومیتش آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نبأ، مقامات عربستان روز گذشته (شنبه 28 اردیبهشت) شیخ «توفیق العامر» روحانی شیعه عربستان را پس از هشت سال حبس آزاد کردند.

مقامات این کشور در ماه رمضان سال 2011 میلادی، توفیق العامر را پس از ایراد سخنرانی اش که آن را تحریک ضد رژیم به شمار آوردند، دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان حقوقی «القسط» اعلام کرد: توفیق العامر پس از پایان محکومیت هشت ساله اش آزاد شده است. وی پس از آزادی از ریاض به منطقه شیعه نشین الاحساء شرقی وارد شد.

دادگاه جنایی ریاض در آگوست 2014 میلادی العامر را محکوم به هشت سال زندانی کرد. اگرچه وی سه سال در بازداشت به سر برد تا محاکمه وی انجام شود. این روحانی شیعه همچنین به مدت 10 سال از سفر و ایراد خطابه های دینی منع شده است.

العامر در سخنرانی های خود خواستار اصلاحات در نظام و توقف تبعیض طایفه ای بوده است. اما مقامات سعودی وی را به مذمت رژیم سعود و ایجاد فتنه افکنی طایفه ای و دعوت به تغییر متهم کردند.

براساس گزارش «محمد» فرزند العامر به سازمان حقوق بشر، این روحانی شیعه در طول مدت زندانی اش مورد شکنجه و رفتار غیر انسانی مسئولان زندان این کشور قرار گرفته است. مقامات سعودی وی را از معاینات پزشکی در بازداشتگاه محروم کرده بوده بود. وی از بسیاری از دردها و مشکلات بهداشتی در این مدت رنج برده است.

به گفته فرزند العامر، دو سال و نیم پیش پدرش یکبار مورد حمله جنایی داخل زندان قرار می گیرد و بینی و فک پایین وی می شکند که درمان نشد و در نتیجه آن دچار سردرد مداوم شد  چهار دندانش را ازدست داد.

در همین حال، سازمان عفو بین الملل در سال 2015 میلادی، بازداشت وی را به عنوان عملیات ربایش به دست پلیس مخفی که شیخ العامر را پنهان کرده است، توصیف کرد. مکان وی در ابتدا برای خانواده اش نامعلوم بود تا اینکه در تماسی به خانواده اش اطلاع دادند که شیخ توفیق در زندان الدمام است

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن کریم اردبیل خراسان جنوبي ماه مبارک رمضان سوره مهر قرآن خبرگزاری شبستان سبک زندگی اسلامی روزنامه عربستان آزادی شیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران از مازندران به عنوان در گرانبها یاد کرد و افزود: ظرفیت‌های انسانی ارزشمند و بزرگ و مردمان صمیمی و بزرگوار و جریان دانشی قوی دارد.

وی با اظهار اینکه جریان معنوی قوی در مازندران وجود دارد، به سابقه ورزشی و علمی استان اشاره و اضافه کرد: مازندران استان برجسته و مهم در کشور و پیشران در حوزه اقتصاد کشور است.

وی سفر ۲۰ میلیون گردشگر را از دیگر ظرفیت‌های مازندران برشمرد و گفت: انتخاب استاندار برای این استان کار بسیار مشکلی است تا بتوانیم فردی جامع الاطرافی را انتخاب کنیم.

وزیر کشور عملکرد استاندار سابق مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استاندار سابق فداکارانه و ایثارگرانه در مازندران خدمت کرده است و خدا را شاکر هستیم که مدیران صبورانه و ایثارگرانه ایستادگی می‌کنند.

وحیدی با عنوان اینکه دشمنان نمی‌خواهند رشد و شکوفایی کشور راببینند، گفت: برخلاف تبلیغات سو معاندان، مدیران باپشتکار، خدوم و ایثارگر در حال خدمت به مردم هستند.

وزیر کشور با اشاره به توفیقات دولت در حوزه‌های مختلف نظیر دیپلماسی اقتصادی گفت: مبارزه با فساد جزو شعارهای مهم و اساسی دولت کنونی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مازندران استان بسیار مهمی است و باید فردی را انتخاب می‌کردیم که کارهای بزرگ شروع شده را در استان دنبال کند از این آقای یوسف نوری را که ظرفیت بزرگی هستند، را انتخاب کردیم.

این خبر تکمیل می‌شود

کد خبر 6086379

دیگر خبرها

  • آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟