Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند مرمت و تغییرات املاک تاریخی و فرهنگی از هزینه‌های تغییر کابری و بازسازی معاف هستند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز یک شنبه با ۱۸۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر ماده ۱۴ طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی - فرهنگی را به تصویب رساندند که بر اساس آن هرگونه مرمت، احیا و تعمیرات اساسی و بهره برداری از املاک تاریخی - فرهنگی ثبت شده و یا املاک واجد ارزشهای تاریخی فرهنگی موضوع این قانون در صورت استقرار فعالیت‌های مطابق با ضوابط میراث فرهنگی از هزینه‌های مربوط به تغییر کاربری مرمت و بازسازی معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرمت بناهاي تاريخي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، با حکم رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مهدی رازانی به عنوان سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد.

در این حکم که به امضا مصطفی ده‌پهلوان رسیده آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب می‌شوید. توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنیم.

در این مراسم که با حضور معاونان، رؤسای پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی همراه بود از خدمات شایسته منیژه هادیان دهکردی رئیس پیشین پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 6076989 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ۳۵ بنا طی سال گذشته در اردبیل مرمت و بازسازی شد
  • بازسازی و مرمت عمارت سیف الدوله در ملایر
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر در فهرست میراث‌ملی کشور و ۴ اثر در میراث جهانی
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری
  • مرمت و بازسازی سالانه ۳۵ بنای تاریخی در استان اردبیل
  • سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی منصوب شد
  • مرمت ۵۰ اثر تاریخی در آذربایجان‌غربی