Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@15:15:49 GMT

لزوم حضور جدی دستگاه های اجرایی در بازسازی شهر اهواز

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۲۹۹

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، جمال عالمی نیسی صبح یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در جلسه بررسی آخرین وضعیت شهرستان های سیل زده با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، اظهار کرد: در برآوردهای اولیه و براساس اخذ اطلاعات از سازمان های اجرایی شهری و روستایی میزان خسارت های وارد شده به استان ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر این خسارت ها در قسمت زیرساخت ها، فاضلاب های شهری اهواز و راه های ارتباطی در بخش روستایی بوده است.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه اهواز در آن واحد با سیلاب ۳ رودخانه دز، کرخه و کارون درگیر بوده است، تصریح کرد: با وجود تلاش های زیاد آسیب های قابل توجهی به بخش های مسکونی و زیر ساخت های روستایی وارد شد.

وی ادامه داد: ۲۴۰۰ واحد مسکونی در اهواز دچار آسیب شدند که از این تعداد ۸۰۰ واحد شهری و ۱۶۰۰ واحد آن روستایی است که ۳۷۰ واحد آن در روستا و ۳۰ واحد مسکونی در شهر اهواز احداثی و ۱۳۲۰ واحد در روستا و ۷۷۰ واحد در اهواز تعمیراتی است.

فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازسازی واحدهای مسکونی آغاز شده و ۴۰۰ واحد کمک های بلاعوض خود را دریافت کرده اند و برای دریافت وام خود به بانک ها معرفی شده اند.

عالمی نیسی عنوان کرد: از دولت انتظار داریم در بازسازی زیرساخت ها به ویژه در مناطق روستایی تاکید و تعجیل کند؛ چرا که روستائیان در اثر سیل قوت لایموت خود را از دست داده و نیاز به توجه ویژه به بخش های کشاورزی، راه های ارتباطی و واحدهای مسکونی خود دارند.

وی تاکید کرد: حضور جدی دستگاه های اجرایی در بازسازی خسارت های شهر اهواز از جمله نشست و شکستگی های فاضلاب که بیشترین تأثیر را در معابر و سایر نقاط شهر داشته است، ضروری است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فرمانداری اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استان گفت: دولت وظیفه دارد بستر اشتغال و زیرساخت فراهم سازد و نهادهای انقلابی و حمایتی نیز در راستای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد سبحان حسنی امروز _شنبه اول اردیبهشت‌_ در چهارمین مجمع سلامت استان ایلام با محوریت بیمارهای واگیردار اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت امید می‌رود تصمیمات اتخاذ شده منجر به افزایش سلامت جامعه و رفع دغدغه‌های حوزه سلامت شود.

وی با تاکید به اعضای مجمع سلامت و دستگاه‌های اجرایی برای توجه به بحث سلامت جامعه افزود: حوزه بهداشت و درمان ۲۵ درصد و دستگاه‌های اجرایی ۷۵ درصد در سلامت جامعه تأثیرگذار هستند که این مقایسه نشان می‌دهد دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت جامعه وظایفی دارند که باید به نحو احسن به آن عمل کنند.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه در راستای حفظ سلامت جامعه، تمام دستگاه‌ها با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید مسائل و مشکلات حوزه سلامت هر دستگاه اجرایی را مشخص کند تا دستگاه‌ها مصوبات را در دستور کار قرار دهند.

حسنی با تاکید بر تعریف بسته‌های عملیاتی برای دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت افزود: موضوع آموزش، مشارکت مردم و اطلاع‌رسانی در تأمین سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است چرا که برخی موضوعات تا زمانی که به یک باور و نگاه تبدیل نشود باید هزینه‌های زیادی برای آن بپردازیم، اما زمانی که در هر حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی در دستور کار قرار گیرد به یک فرهنگ تبدیل می‌شود و به‌طور طبیعی اثرپذیری بیشتر و نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: کیفیت نان دغدغه اصلی است و در این راستا بر شاخصه‌هایی مانند مقدار سبوس و عدم استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز و چرخه تولید نان از دپوی گندم تا تولید نان، باید نظارت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام افزود: از زمان ذخیره‌سازی گندم تا پخت نان چند مرحله طی می‌شود که باید تمام این مراحل توسط دستگاه‌های متولی نظارت دقیقی صورت گیرد.

وی از پخت نان کامل در ۶ نانوایی شهر ایلام به‌صورت آزمایشی در هفته آینده خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی ضمن اطلاع‌رسانی آدرس نانوایی‌ها، اهمیت استفاده از این نان در سلامت انسان جامعه را فرهنگ سازی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ضمن قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی در حوزه سلامت گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی، میانگین سن امید به زندگی در استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است که نشان‌دهنده فرهنگ مردم و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی است.

حسنی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد و باید فرهنگ مهارت‌آموزی نهادینه شود تا سطح مطالبه‌گری تغییر کند، افزود: دولت وظیفه دارد بستر اشتغال و زیرساخت فراهم سازد و نهادهای انقلابی و حمایتی نیز در راستای توانمندسازی جوانان در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

کد خبر 746426

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • فراخوان جذب سرمایه برای سه پروژه شهری اهواز
  • لزوم تلاش دولت برای اشتغال‌زایی و فراهم کردن زیرساخت‌های آن