Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:48:43 GMT

لزوم حفظ مجسمه‌های پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۳۸۳

لزوم حفظ مجسمه‌های پایتخت

یک عضو کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم حفظ مجسمه‌های پایتخت تاکید کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، احمد مسجد جامعی صبح امروز (یکشنبه‌) در تذکر پیش از دستور با اشاره به بزرگداشت روز «عمر خیام» با بیان این که در پارک «لاله» مجسمه «خیام» وجود دارد که سازنده آن استاد «ابوالحسن صدیقی» است این مجسمه با سنگ مرمر ساخته شده است و یک سال هم ساخت آن به طول انجامیده است، اظهارکرد: متاسفانه این مجسمه در محاصره درختان است و کسی آن را نمی بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه  این مجسمه‌ها میراث شهری تهران هستند و باید حفظ شوند، گفت‌: مجسمه «فردوسی» نیز یکی از مجسمه‌های به‌نام شهر است که حیف است که صدمه ببیند.

مسجد جامعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که در کنار شورای اسلامی شهر تهران خیابان «خیام» وجود دارد اما متاسفانه هیچ المانی از «خیام» در آن دیده نمی‌شود،اظهارکرد: اگر قرار باشد مجسمه ای از خیام داشته باشیم بهترین مکان همین خیابان خیام است.

این عضو کمیسیون فرهنگی ــ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود و با اشاره به این که باید این مجسمه‌ها حفظ شوند، گفت: روند آسیب‌رسانی به این مجسمه‌ها باید متوقف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عمر خیام مجسمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت