Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@12:38:53 GMT

42 هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۳۹۰

42 هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان برداشت شد

42 هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان کشاورزی محصولات کشاورزی مرکبات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گرگیج ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: سطح زیرکشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است و متوسط برداشت محصول از هر هکتار نیز چهار و نیم تن پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: از ۱۷ هزار سطح زیرکشت گندم، ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار به صورت قراردادی کشت شده و همچنین کشت ۱۰ هزار هکتار از این محصول نیز به صورت مکانیزه بوده است.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم در استان هستند و در این زمینه ۱۲ مرکز خرید نیز آماده تحویل گندم کشاورزان است.

گرگیج با بیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده گندم، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.

وی افزود: کشت گندم از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال در هرمزگان انجام می‌شود و برداشت این محصول نیز از هشتم فروردین ماه با حضور وزیر جهادکشاورزی در این استان آغاز شد و تا ۱۵ خردادماه امسال ادامه دارد.

گندم یکی از کالاهای مهم، اساسی و قوت اصلی مردم در کشور بوده که دولت مردمی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی با اجرای کشت‌های قراردادی و خرید تضمینی، گام‌های موثری برای تولید و خودکفایی این محصول برداشته است.

کد خبر 6064215

دیگر خبرها

  • برداشت گندم در فروردین - هرمزگان
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم
  • برداشت گندم - هرمزگان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • یشین پرچمدار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • پیشین پرچمدار برداشت اولین خوشه های طلایی گندم در سیستان و بلوچستان
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان و بلوچستان