Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@18:40:43 GMT

مهر امسال هیچ کلاس درسی بدون معلم نمی‌ماند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۵۷۷

مهر امسال هیچ کلاس درسی بدون معلم نمی‌ماند

وزیر آموزش و پرورش گفت: به‌رغم اینکه برای مهر ماه امسال در کل کشور کسری نیروی انسانی در مدارس وجود دارد، ولی اجازه نخواهیم داد که کلاس‌های درس بدون معلم بمانند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افطاری مدرسه شبانه‌روزی سمیه شهرستان طالقان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر حسب رویه سال‌های قبل که افتخار داشتم ماه مبارک رمضان در یک یا دو مدرسه شبانه‌روزی حاضر شوم، توفیق یافتم تا در مراسم افطاری این مدرسه شبانه‌روزی در کنار همکاران و دانش‌آموزان عزیزم باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این مراسم با دانش آموزان گفتگو کردم و برخی از مشکلات مدرسه شبانه‌روزی را از زبان آنان شنیدم؛ همین‌طور معلمان درباره مشکلات خود نکاتی را بیان کردند.

بطحایی ادامه داد: هر چند مدارس شبانه روزی نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند، اما همچنان کمبود‌هایی در این مدارس وجود دارد و ما به دلیل اینکه نمی‌توانیم در برخی روستا‌ها مدرسه دایر کنیم، مجبوریم چنین مدارس شبانه‌روزی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان این مدرسه از نظر تفریحی، رفاهی و سرگرمی امکاناتی نداشتند و می‌گفتند امسال حتی یک اردو هم نرفته‌اند که شنیدن این موارد برای بنده سخت است.

بطحایی ادامه داد: تجهیزاتی برای دانش آموزان این مدرسه ارسال می‌شود و تلاش می‌کنیم تا در سال آینده مسیر مناسب‌تری را برای مدارس شبانه‌روزی ترسیم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در چنین شرایطی که دشمن با هجمه‌ها و ایجاد فضای سنگین، هویت فرزندان ما را در خطر قرار داده است، یکی از مهم‌ترین روش‌های مصون نگه داشتن دانش‌آموزان، تمسک جستن به قرآن و آموزه‌های تربیتی اهل بیت (ع) است.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین در سالی که سپری شد، تلاش کردیم با ایجاد اردو‌های قرآنی، عترت و سیره اهل بیت (ع)، مصونیت دانش‌آموزان از هجمه‌های دشمن را تعمیق ببخشیم؛ هرچند موفقیت‌های بسیاری در این مسیر کسب کرده‌ایم، ولی راه نرفته زیاد است.

بطحایی با اشاره به اینکه به ما توصیه شده و باید با مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را برای زندگی فردا آماده کنیم، گفت: موظف به انجام این اقدام هستیم و در همین راستا باید امکانات و نیروی انسانی بسیاری تأمین شود؛ قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است، ولی بسیار محدود و کم است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر تدبیرات وزارتخانه درباره مدارس دو شیفته البرز، سرانه آموزشی پایین این استان و کمبود منابع انسانی، گفت: استان البرز از لحاظ فضای آموزشی دارای مشکل‌دارترین استان‌هاست و پس از سیستان و بلوچستان و شهر تهران یکی از استان‌هایی به شمار می‌رود که سرانه فضای آموزشی در آن تا حد قابل توجهی از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی در ادامه اضافه کرد: خیرین را به سمت ساخت فضا‌های آموزشی سوق داده‌ایم و در کنار آنان نیز بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی ملی را به استان‌های کمتر برخوردار از جمله البرز اختصاص خواهیم داد؛ اکنون پروژه‌هایی تعریف شده است و ان‌شاءالله به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

بطحایی خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید استان البرز مکانی مهاجر پذیر است و همواره سرعت ساخت‌وساز فضا‌ها نسبت به سرعت مهاجرت به این استان عقب‌تر بوده است، به همین دلیل است که تراکم دانش‌آموز در کلاس‌ها بالا بوده و سرانه فضای آموزشی پایین است؛ از سال گذشته سعی کرد سعی کردیم تا بخشی از فاصله جبران شود و میانگین نسبت به سال قبل اندکی رو به بهبود است.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز مشکلات بسیاری وجود دارد، گفت: طی صحبتی که با نمایندگان مجلس و مسؤولان استانی داشتم، مشخص است همت بسیار خوبی در زمینه رفع مشکلات دارند که امیدوارم وزارت آموزش و پرورش در کنار این مقامات محلی و استانی بتواند فاصله‌ها را جبران کند.

بطحایی افزود: برای مهر ۹۸ علی‌رغم اینکه در کل کشور کسری نیروی انسانی وجود دارد، ولی ان‌شاءالله اجازه نخواهیم داد که کلاس‌های ما بدون معلم بمانند؛ لذا با روش‌های مختلف معلم در کلاس درس حاضر و سال تحصیلی به موقع آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کلاس درس مراسم افطار شبانه روزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در ۳ استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملاً استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار با استعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضاً به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان با استعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و … که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 6080727

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور