Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@22:15:19 GMT

‌حفظ برکات رمضان در طول سال هنر روزه‌دار است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۷۳۱

‌حفظ برکات رمضان در طول سال هنر روزه‌دار است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام علی نظری، مدرس حوزه و دانشگاه صبح امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در محفل جزء‌خوانی و تفسیر قرآن کریم که از سوی جهاددانشگاهی استان در حسینیه بقیة‌الله الأعظم(عج) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: امام باقر(ع) می‌فرمایند «لِکُلِّ شَیْ‌ءٍ رَبِیعٌ وَ رَبِیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَان» یعنی برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن، ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در بهار قرآن باید سعی کرد دل خود و وجودمان را هم بهاری کنیم تا رویش‌هایی از معارف الهی در وجود ما شکوفه بزند.
وی اظهار کرد: بدون شک یک ماه روزه‌داری و مبارزه عملی با هواهای نفسانی، تأثیر بسیار عمیقی در روح و روان و سلامت جسمانی انسان دارد؛ اما هنر روزه‌دار در این است که بتواند آثار و برکات یک ماه روزه‌داری را در طول سال حفظ کند.
نظری بیان کرد: برای این‌کار، در مرحله نخست باید بکوشیم تا روزه ما کامل و واقعی باشد و آن‌گاه اثر آن تا سال آینده و بلکه برای همیشه باقی می‌ماند.
وی افزود: آنچه از روایات و احادیث معصومین(ع) به‌دست می‌آید این است که روزه وقتی کامل است و ما زمانی روزه‌دار واقعی محسوب می‌شویم که این عمل، فقط خودداری از خوردن و آشامیدن نباشد؛ بلکه همه اعضا و جوارح ما روزه‌دار باشند و چنین روزه‌ای، کامل و واقعی است و طبعاً اثر آن پایدار خواهد بود.
این مدرس حوزه با بیان اینکه انسان‌ها در روز قیامت دو گروه هستند، عنوان کرد: انسان‌های سعید و خوشبخت کسانی هستند که قلب آنان پاک و خاضع است؛ این گروه فقط رضای خدا را مدّ نظر داشته و در قلب خود غیر خدا را راه نمی‌دهند.
وی ادامه داد: در آیه 20 سوره مبارکه رعد خداوند به یک صفت انسان‌های سعید اشاره می‌فرماید «الَّذينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ لا يَنْقُضُونَ الْميثاقَ؛ همان کسانی که به عهد خدا وفا می‌کنند و پیمان نمی‌شکنند.
نظری بیان کرد: گروه دیگر، انسان‌های شقی و بدبخت هستند؛ این‌ها خدا را فراموش کرده و غرق در لذت‌ها و گرفتاری‌های دنیا هستند، بنابراین خدا نیز آنان را فراموش کرده و به حال خود وامی‌گذارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن بهرامی ظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در طرح نظارت نوروز و ماه رمضان در استان ۱۵ اکیپ مستقل فعال بودند که از این تعداد ۱۰ اکیپ در شهرستان‌ها و پنج اکیپ در سطح استان، ۲ هزار و ۸۴۳ مورد نظارت داشتند.

وی افزود: در این نظارت‌ها ۶۶۴ پرونده تشکیل شد که ۶۵۶ پرونده مربوط به اصناف شامل گران‌فروشی، کم فروشی و… و هشت مورد در زمینه قاچاق کالا بود، همچنین ۳۸۸ مورد تخلف در حوزه خرده‌فروشی ثبت شد که بیش‌ترین تخلفات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را به خود اختصاص داد.

معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با قاچاق صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در ایام نوروز و ماه رمضان همچنین از ۳۸۱ مورد بازرسی از مراکز گردشگری انجام و ۲۸ مورد اخطار در این خصوص صادر شد.

بهرامی با اشاره به بازرسی از یک هزار و ۲۴۶ اغذیه‌فروشی و فست‌فود در چهارمحال و بختیاری، معرفی ۳۲ مرکز متخلف به مراجع قضائی و صدور ۹۸ اخطار کتبی قضائی عنوان کرد: بازرسان همواره فعال بوده و کار نظارت را با جدیت ادامه می‌دهند.

وی از مشارکت با گشت نظارت و بازرسی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با سایر ادارات استان خبر داد و گفت: در این استان ۳۲ هزار انبار با کاربری مختلف ثبت است که از این تعداد ۲۵ هزار انبار فعال بوده و نزدیک به ۷ هزار انبار غیرفعال است لذا برای پیشگیری از احتکار کالا از انبارهای غیرفعال بازرسی صورت گرفت.

کد خبر 6086465

دیگر خبرها

  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | با چالش ٢١ روزه حذف قند، می‌توان لاغر شد؟