Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@15:56:31 GMT

واکنش آشتیانی به حضور احمدی‌نژاد در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۷۵۴

واکنش آشتیانی به حضور احمدی‌نژاد در انتخابات

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: درباره احتمال حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات مجلس و احتمال ائتلاف گروه‌های سیاسی اصولگرا با او گفت: متاسفانه عملکرد دولت باعث شده یادها در بین افکار عمومی به سمت آقای احمدی‌نژاد رود و قیاس کنند. مردم مقایسه می‌کنند اینکه دولت بگوید من چه‌ کرده‌ام و چه نکرده‌ام درنهایت مردم به جیب‌شان نگاه می‌کنند و قضاوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش صدای ایران از ایلنا، امیررضا واعظ آشتیانی درباره رویکردهای انتخاباتی احزاب اصولگرا در انتخابات مجلس یازدهم گفت: به اعتقاد من انتخابات این دوره یکی از انتخابات‌های مهم است، گروه‌ها و احزاب باید تلاش داشته باشند به گونه‌ای عمل کنند که حضور حداکثری مردم در انتخابات میسر شود. در این مسیر باید از بداخلاقی‌های سیاسی پرهیز شود. مردم خود از بداخلاقی‌های سیاسی پرهیز می‌کنند و درنتیجه از عدم رعایت شئونات و ادب سیاسی توسط گروه‌ها و شخصیت‌ها ناراحت می‌شوند.

دولت در زمان باقیمانده از عمرش بیش از این خود را در مظان اتهام سوءمدیریت قرار ندهد

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: آرامش انتخابات به نوع گفتمان گروه‌ها و احزاب سیاسی بازمی‌گردد و این فاکتوری مهم در انتخابات است. عملکرد دولت و مجلس و شوراهای شهر هم از فاکتورهای مهمی است که در مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است. دولت باید زمینه‌ساز ایجاد فضای آرامش اقتصادی برای مردم باشد. تجربه نشان داده اگر دولت‌ها موفق عمل می‌کردند، مردم به مشارکت در انتخابات راغب بودند. دولت باید تدابیری را برای مسائل سیاسی بیاندیشد. دولت در زمان باقیمانده از عمر خود اقدام به انتخاب مدیران توانا ، خردمند ، شجاع و انقلابى کند و بیش از این خود را در مظان اتهام سوءمدیریت قرار ندهد.

هماهنگ کردن گروه‌های مختلف اصولگرا کار دشواری است

وی با اشاره به رویکردهای اصولگرایان در انتخابات عنوان کرد: اصولگرایان خانواده‌ای بسیار بزرگ و از تنوع نگاه برخوردار هستند. ما گروه‌های مختلف اصولگرایی داریم که هماهنگ کردن همه این گروه‌ها کاری بسیار دشوار است و این واقعیتی است که کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند، هرچند که بین اصلاح‌طلبان هم همین است. در نتیجه باید یک اجماع روی فرد یا افرادی برای هماهنگ کردن این خانواده بزرگ اصولگرایی انجام شود تا تبعیت سیستمی درانتخابات بین گروه‌های اصولگرا وجود داشته باشد.

شرایط برای اصولگرایان در این انتخابات بهتر است

واعظ آشتیانی تصریح کرد: اگر بین اصولگرایان انسجام شکل نگیرد، ما شاهد تنوع لیست خواهیم بود و آنچه از قرائن مشخص است این است که می‌توان تا حدودی گفت شرایط برای اصولگرایان در این انتخابات بهتر است ولی در این شرایط باید حسن استفاده را در تعامل و هماهنگی مورد بهره‌برداری قرار بدهند. اگر نتوانند در این مقطع مشکلات را برطرف کنند، مطمئنا نتایج خوبی هم حاصل نخواهد شد. بنده بر این باور هستم که اصولگرایان به طور نسبی باید این انسجام را ایجاد کنند.

به اجبار نمی‌شود فرد یا گروهی را متولی انسجام اصولگرایان کرد

شورای وحدت ابتدا تجربیات گذشته را آسیب‌شناسی کند

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورای وحدت اصولگرایان که اخیرا به ریاست حدادعادل ایجاد شده می‌تواند این انسجام را ایجاد کند؟، گفت:‌ باید به تجربه‌ای نگاه کنیم که در گذشته تشکل‌هایی مثل جمنا و شوراهای مختلف را تشکیل داده‌اند. باید بررسی شود که آیا موفق بوده یا نه. با الفاظ نمی‌توان بازی کرد، ضمن اینکه به اجبار هم نمی‌شود فرد یا گروهی را متولی این انسجام کرد. تصور من این است که اگر بناست شورای وحدت شکل بگیرد ابتدا تجربیات گذشته خود را آسیب‌شناسی کند.

باید هر مشکل را در جایگاه و در زمان خود برطرف کرد

این عضو سابق حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود اگر جمنا نتوانست به آن نتایج مطلوب برسد، چه دلایلی داشته است. درمان یک مشکل به مراتب خیلی آسان‌تر از حل مشکلاتی است که انباشته می‌شود. هر دو جریان سیاسی کشور باید توجه داشته باشند که اگر می‌خواهند تشکل‌شان موفق باشد، نباید اجازه دهند انباشت مشکلات ایجاد شود و بعد بخواهند آسیبشناسی کنند، باید هر مشکل را در جایگاه خود و در زمان خود برطرف کنند.

اصولگرایان بدون آسیب‌شناسی مشکلات قبلی نمی‌توانند حتی وحدت نسبی ایجاد کنند

وی ادامه داد: اصولگرایان باید مسائل مختلفی که در گذشته داشته‌اند را آسیب‌شناسی کرده باشند که اگر امروز بنا شد شورای وحدت داشته باشند این شورای وحدت قبل از اینکه شکل بگیردف مسائل متعددی که به عنوان چالش داشته‌اند را برطرف کرده باشد. ممکن است برخی گروه‌ها مستقل باشند اما نگاهشان متفاوت از جریان اصولگرایی باشد، ممکن است در ظاهر معتقد به ولایت فقیه و ارزش‌ها نظام و انقلاب باشند ولی از منظر رسانه‌ای و سیاسی آن‌ها را اصولگرا قلمداد می‌کنند.

واعظ آشتیانی گفت:‌ من فکر می‌کنم در اصولگرایی باید این پتانسیل وجود داشته باشد که همه ظرفیت‌هایی که می‌توانند به کارآمدی و پیشرفت انقلاب کمک کند، در ید واحد قرار بگیرند. اصولگرایان اگر بدون آسیب‌شناسی مشکلات قبلی به عرصه انتخابات ورود کنند نمی‌توانند حتی یک وحدت نسبی را ایجاد کنند.

درنهایت مردم به جیب‌شان نگاه می‌کنند و قضاوت می‌کنند

وی درباره احتمال حضور احمدی‌نژاد در عرصه انتخابات مجلس و احتمال ائتلاف گروه‌های سیاسی اصولگرا با او گفت: متاسفانه عملکرد دولت باعث شده یادها در بین افکار عمومی به سمت آقای احمدی‌نژاد رود و قیاس کنند. مردم مقایسه می‌کنند اینکه دولت بگوید من چه‌ کرده‌ام و چه نکرده‌ام درنهایت مردم به جیب‌شان نگاه می‌کنند و قضاوت می‌کنند.

بعید نیست آقای احمدی‌نژاد و طیفش بخواهند وارد انتخابات شوند

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: اینکه فکر شود که اصولگراها با آقای احمدی‌نژاد ائتلاف کنند را بعید می‌دانم. حتی آن طیفی که اشاره کردم که برخی به اشتباه فکر می‌کنند آن‌ها اصولگرا هستند، هم بعید می‌دانم که بخواهند با طیف آقای احمدی‌نژاد وارد ائتلاف شوند. اما بعید نیست آقای احمدی‌نژاد و طیف ایشان بخواهند وارد انتخابات شوند و این هم بستگی به بررسی‌های شورای نگهبان دارد.

عده‌ای از طیف اصولگرایی با رویه لاریجانی مخالف هستند

رئیس مجلس نباید به صورت مطلق به سمت یک گروه سیاسی موضع‌گیری داشته باشد

وی در واکنش به اظهارات محمدرضا باهنر مبنی براینکه بهتر است لاریجانی برای انتخابات مجلس جذب شود گفت:‌ آقای لاریجانی سه دوره ریاست مجلس را بر عهده داشته‌اند و تجربیات خوبی کسب کردند. به اعتقاد من رئیس مجلس نباید به صورت مطلق به سمت یک گروه سیاسی موضع‌گیری داشته باشد و این از عدالتی که یک رئیس مجلس می‌تواند داشته باشد به دور است. عده‌ای از طیف اصولگرایی با رویه آقای لاریجانی مخالف هستند.

واعظ آشتیانی ادامه داد: به نظر من از آنجایی‌ که شنیده می‌شود آقای لاریجانی نمی‌خواهد در انتخابات شرکت کند، شاید این امکان را برای ایشان فراهم نکند که راه ورود به مجلس را داشته باشد. به هرحال این مردم هستند که رای می‌دهند و گروه‌های سیاسی نمی‌توانند به مردم تکلیف کنند به چه کسی رای بدهید و به چه کسی رای ندهید.

عملکرد نمایندگانی که در طیف لاریجانی بودند را نپسندیدم

وی ادامه داد:‌ آقای باهنر به عنوان یک کاریزمای سیاسی این صحبت را کرده و به نظر من منظورشان این بوده که ما نمی‌توانیم تجربه‌ای که ایشان به دست آورده را به راحتی از دست بدهیم و من فکر می‌کنم آقای باهنر از این نگاه این صحبت را مطرح کرده است که آقای لاریجانی تجربه زیادی دارد و می‌تواند در مجلس مفید واقع شود حال چه رئیس بشود و چه نشود. بنده خود عملکرد بعضی افراد که در طیف آقای لاریجانی بودند را نپسندیدم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: احمدی نژاد انتخابات اشتیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام تیم سقط جنین در کرمان

به گزارش قدس آنلاین، دکترمهدی احمدی نژاد پیش از ظهر امروز دوم اردیبهشت ماه در نشست خبری هفته سلامت با اعلام این خبر اظهار کرد: با همکاری دستگاه قضا و نهادهای امنیتی تیم سقط جنین در کرمان منهدم شد. این تیم که شامل افرادی مانند پزشک، ماما و پرستار بود در خارج از مرکز درمانی کارهای خارج از عرف انجام می‌دادند.

احمدی‌نژاد افزود: ۱۳ میلیارد تومان بدهی معوقات پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بود که سبب شد تولید مقالات علمی این دانشگاه کاهش یابد. خوشبختانه بخشی از این بدهی پرداخت شد و امسال این بدهی به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پرداخت حق و حقوق پرستاری رتبه دوم کشور را بعد از دانشگاه تهران دارد و در پایان سال گذشته شش ماه از معوقات پزشکان و پرسنل را تسویه کردیم و جزء دانشگاه‌های اول کشور در این زمینه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تکمیل طرح‌های عمرانی این دانشگاه سخن به میان آورد و تصریح کرد: ساختمان خوابگاه دانشجویان دختر، دانشکده مدیریت و دانشگاه پیراپزشکی از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به مشارکت خیران در امر سلامت و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: خیران در ساخت و خرید برخی دستگاه‌های پزشکی به این دانشگاه کمک می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی امام رضا علیه السلام که بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب شرق کشور است، با کمک خیران در حال ساخت است و تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع سلامت خانواده در شهرستان بردسیر تصریح کرد: ۹ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان امدادی این دانشگاه با کمک خیران اضافه شد.

کمبود زیرساخت‌های شهری؛ علت عدم ماندگاری پزشکان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌ها به علت کمبود زیرساخت‌های شهری انگیزه‌ای برای پزشکان وجود ندارد و پزشکان در این مناطق ماندگار نمی‌شوند. 

وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها که برخی تخصص‌ها را نداشتند لذا با پزشکان قرارداد خارج از عرف بسته‌ایم.

احمدی نژاد در ادامه اظهار کرد: متاسفانه صبح امروز یکی دیگر از مجروحان حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان به خیل شهدا پیوست.

احمدی نژاد در ادامه اظهار کرد: جمعیت اتباع بیگانه در کرمان قابل شناسایی نیست زیرا بسیاری از آنها مدارک شناسایی ندارند و هر چند روز یکبار خودروی حامل اتباع افغانستانی دچار حادثه می‌شوند که هزینه‌های زیادی به بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تحمیل می‌کنند.

 وی افزود: ایرانی‌ها به مراکز بهداشتی نمی‌روند زیرا اتباع زیادی به این مراکز مراجعه می‌کنند لذا مردم خودمان رغبتی برای حضور در این مراکز ندارند و از خدمات بهداشتی محروم می‌شوند و با توجه به اینکه اغلب افاغنه کارت هویتی ندارند بنابراین نمی‌دانیم چه مبلغی خدمات درمانی به آنها ارائه می‌شود.

همچنین برهانی نژاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: برنامه سلامت خانواده را در حال اجرا داریم و امسال پوشش گسترده‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج زندگی سالم در جامعه، در ادامه درباره سلامت آب شرب تصریح کرد: طبق آزمایشات مکرر آب آشامیدانی کرمان مشکلی ندارد و در برخی فصول ممکن است کدری داشته باشد اما مواد شیمیایی ندارد.

درخشان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با تبیین اقدامات عمرانی و خدماتی و تجهیز و توسعه بیمارستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: رصد و نظارت و انجام زایمان طبیعی و بدون درد و نظارت بر زایمان طبیعی و ... انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همچنین از سقط جنین ۶۹ نفر در کرمان و ۱۵۴ نفر در سطح استان به دلیل مداخلات روحی و روانی مراکز نفس جلوگیری شد.

وی درباره وضعیت شیوع آبله مرغان و سرخک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سال گذشته تقریبا دو مورد ابتلا به سرخک در یکی از استان‌های همسایه کرمان گزارش شده، البته از ابتلا به آبله مرغان مواردی داریم اما نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا بیماران مبتلا به آبله مرغان بهبود می‌یابند و نیاز به بستری ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • انهدام تیم سقط جنین در کرمان
  • تصاویری از حضور کاظم صدیقی در مجلس ترحیم معاون احمدی‌نژاد
  • مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد بی حضور رییس جمهور پیشین
  • تکذیب فیلم منتسب به شهردار فردیس
  • عکسی از همنشینی کاظم صدیقی و حدادعادل در مراسم ختم معاون اول احمدی نژاد