Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@22:22:26 GMT

بهترین فستیوال‌های ساحلی در بوسان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۸۱۷

بهترین فستیوال‌های ساحلی در بوسان

سواحل زیبا و مناظر طبیعی بکر و مشهور در بوسان کره جنوبی باعث شده که این شهر در طول سال میزبان برگزاری فستیوال‌های مختلف هنری، فیلم، موسیقی و رویدادهای فرهنگی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بوسان، دومین شهر بزرگ و مهم کره جنوبی و بزرگ‌ترین بندر این کشور در امتداد ساحلجنوبی و همیشه آفتابی آن واقع شده است و هر سال میزبان فستیوال‌های بسیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از محبوب‌ترین فستیوال‌های این شهر امن و جذاب، جشنواره‌های سالانه ساحلی است که شرکت در آن‌ها برای عموم آزاد و رایگان است. در ادامه به معرفی این فستیوال‌ها می‌پردازیم.

جشنواره دریایی بوسان

این فستیوال که در ماه اوت برگزار می‌شود, با توجه به وسعت جغرافیایی، بزرگ‌ترین فستیوال ساحلی بوسان به حساب می‌آید، چرا که در سرتاسر خط ساحلی، از جمله Haeundae، Gwangalli، Songdo، Songjeong و Dadaepo Beach برگزار  می‌شود و طی آن طیف وسیعی از سرگرمی‌ها برای گردشگران فراهم می‌آید.

جالب اینکه هر یک از سواحل نامبرده، رویدادهای فرهنگی و طرح‌های تعاملی روز و شب متفاوتی را به مرحله اجرا در می‌آورد و هر ساحل برنامه متفاوتی برای نمایش دارد. فستیوال دریایی بوسان در سال ۱۹۹۶ برای ترویج گردشگری در سواحل شهر برگزار شد و هر سال از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شود. از جمله برنامه‌های این فستیوال می‌توان به نمایش‌های آتش بازی و کارناوال آب اشاره کرد.

فستیوال شن و ماسه  Haeundae

این فستیوال که در ساحل Haeundae برگزار می‌شود، با وجود مجسمه‌های شن و ماسه غول‌پیکر که هنرمندان جهانی آن‌ها را بر پا کرده‌اند و برج ماسه‌ای که در سرتاسر ساحل کشیده شده است، بهترین فرصت‌ها را برای عکسبرداری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

این فستیوال در ماه مه و در آب و هوای صاف و روشن برگزار می‌شود و مجسمه‌ها به طرز شگفت‌انگیزی تا پایان فستیوال دست نخوره و پا بر جا باقی می‌ماند. از دیگر برنامه‌های فستیوال می‌توان به ورزش‌های ساحلی همچون والیبال همگانی و اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان محلی و بین‌المللی اشاره کرد.

جشنواره Holi Hai

Holi یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های تقویم هندوها است که در آن رسیدن بهار به سبکی رنگارنگ جشن گرفته می‌شود. مهاجران هندی بوسان نیز به سنت اجداد خود لباس سفید پوشیده و همچون همتایان خود در هندوستان، با پرتاب کردن پودرهای رنگی به یکدیگر Holi Hai را جشن می‌گیرند.

این مراسم در ساحل Gwangalli برگزار می‌شود و از ساعت ۱۰ صبح تا پنج بعدازظهر ادامه دارد. در طول مراسم، موسیقی‌های شاد پخش شده و هیچ محدودیت زمانی برای افرادی که تمایل دارند بعد از ساعت پنج نیز به مراسم ادامه دهند وجود ندارد.

فستیوال آتش‌بازی

اگر تابستان در کشور کره به پایان برسد، جشن‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند! یکی از جشن‌های برجسته بوسان که هر سال گرامی داشته می‌شود، فستیوال بین‌المللی آتش‌بازی در ماه اکتبر است که در ساحل Gwangalli برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر نمایش آتش‌بازی، موسیقی‌های زنده، نمایش‌های فرهنگی و نورپردازی با لیزر در هماهنگی با آهنگ برگزار می‌شود و هر سال حدود یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جشن جشنواره ساحل دريا شادی فستیوال کره جنوبی موسیقی والیبال ساحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 در این مراسم، بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف، انتخاب و معرفی شدند.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمان ایران اظهار کرد: برگزاری این نشست خوب هم گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره‌ها باعث می‌شود از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود. در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب کردیم که سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرد.

وی افزود: مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور کار داشت. تلاش ما این است که تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت‌های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رییس جمهوری برگزار کنیم که سال‌ها برگزار نشده بود. پروژه‌های بسیاری شناسایی شد و قرار بر این بود هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال جاری پیش‌بینی شده است و با قدرت کار را ادامه خواهیم داد.

هاشمی افزود: بحث بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم مطرح بود و موفق شدیم برای آن تامین منابع بکنیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رییس جمهوری بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد. طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود.

وی گفت: تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ و در دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری پاداش‌های جدید هم اهدا خواهد شد. موضوع سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد. بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بود که به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است. انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای نیز مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شویم. علاوه بر این، کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود