Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@18:52:12 GMT

دیدار مهم سفیر ایران با رییس جمهور عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۸۶۷

دیدار مهم سفیر ایران با رییس جمهور عراق

دیدار مهم سفیر ایران با رییس جمهور عراق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 سفیر ایران در عراق برهم صالح 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت «افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد».

یه گزارش ایسنا، «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان پس از یک هفته حضور در این کشور، روایت خود را درباره گفت‌وگوها با مقام‌های مختلف افغانستان و همچنین مقام‌های بین‌المللی بیان کرد.

کاظمی قمی روز پنجشنبه و در رشته‌توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفت‌وگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای».

او همچنین بیان کرد که «ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد که افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد».

سفیر ایران تاکید کرد «توافقاتِ براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود».

دیدار هیأت ایرانی با ملابرادر

در همین راستا، کاظمی قمی نوشت: «قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند، اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است و سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد».

امروز همچنین کاظمی قمی با «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر دولت سرپرست افغانستان دیدار و دوطرف درباره تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه در زمینه های گوناگون رایزنی کردند.

در این جلسه که وزرای انرژی و آب، کشاورزی، اطلاعات و فرهنگ و همچنین سفیر افغانستان در تهران حضور داشتند، عبدالغنیف روابط میان افغانستان و ایران را بهتر و مثبت توصیف و تاکید کرد هر ۲ کشور باید برای توسعه روابط همکاری نمایند. 

طبق گزارش ارگ، عبدالغنی گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بیشتر بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب هلمند به ولایت نیمروز و به سیستان ایران رسیده که این کمک خواهد کرد که مشکلات بیشتر مردم هر ۲ کشور را حل کند». 

ملابرادر

این مقام طالبان همچنین خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین ۲ کشور یاد کرد. 

معاون اقتصادی نخست‌وزیر دولت سرپرست افغانستان گفت در پی سفر اخیر او به ایران، کمیته‌های فنی هر دوطرف با هم همکاری می‌کنند و در زمینه‌های مختلف نتایج خوبی به دست آورده‌اند.

او همچنین خواستار هماهنگی بیشتر میان تهران و کابل در زمینه مهاجران شد.

دیدار هیأت ایرانی با ملابرادر

طبق این گزارش، سفیر ایران در کابل نیز از رسیدن آب هیرمند به سیستان و بلوچستان ابراز خرسندی کرد افزود ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجاران، تلاش مشترک برای حفاظت از محیط زیست و به‌روزرسانی بخش کشاورزی است.

کاظمی قمی همچنین بر همکاری در افزایش سطح تجرت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران تاکید کرد.

نماینده ایران در امور افغانستان امروز همچنین با رئیس یانک مرکزی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی