Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@01:42:39 GMT

ارز دانشجویی 98 تعیین تکلیف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۹۵۱

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تعیین تکلیف نهایی ارز دانشجویی در شش ماهه اول سال ۹۸ و محاسبه نرخ ارز به صورت شناور خبر داد و گفت: متقاضیان ارز دانشجویی از امروز می‌توانند برای ثبت‌نام به منظور دریافت ارز مورد نیاز اقدام کنند. ناطقان: دکتر مجتبی صدیقی از تعیین تکلیف نهایی ارز دانشجویی در شش ماهه اول سال ۹۸ خبر داد و گفت: نرخ ارز برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در شش ماهه اول ۹۸ دقیقاً مشابه نرخ ارز در شش ماهه دوم سال ۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع ارز دانشجویی در سال ۹۸ همانند شش ماهه دوم سال گذشته به صورت آزاد محاسبه می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس اعلام بانک مرکزی نرخ ارز دانشجویان در شش ماهه اول سال ۹۸ به صورت ارز شناور که هر روز بانک اعلام می‌کند (ETS) محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم درخصوص شرایط ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی نیز گفت: این شرایط نیز همانند شرایطی که در شش ماهه دوم سال ۹۷ اعلام شد، می‌باشد به‌گونه‌ای که متقاضیان ارز دانشجویی باید ویزای دانشجویی داشته و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند و همچنین ارز دانشجویی در دوره کارشناسی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که تحصیل خود را قبل از اردیبهشت سال ۹۷ شروع کرده‌اند.

معاون وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که فقط متقاضیان واقعی برای دریافت ارز ثبت‌نام کنند. زیرا سازمان امور دانشجویان، دانشجو بودن متقاضیان را تأیید و برای دریافت ارز به بانک تجارت و سامان معرفی می‌کند.

دکتر صدیقی درخصوص ارز دانشجویی برای فرصت مطالعاتی دانشجویان نیز گفت: ارز مورد نیاز برای فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری همان شرایط سال ۹۷ را دارد و ما در سال ۹۸ به دانشگاه‌ها یک سری سهمیه به منظور اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی اختصاص می‌دهیم اما به دلیل محدودیت‌های موجود، سهمیه اختصاصی برای فرصت مطالعاتی در سال ۹۸ محدود است.

به گفته دکتر صدیقی، در حال حاضر سهمیه برای اعزام دانشجویان دوره دکتری به فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای شش ماهه اول سال ۹۸ به دانشگاه‌ها اعلام شده است و دانشگاه‌ها براساس اولویت‌های خود دانشجویان را به منظور دریافت ارز مورد نیاز به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی آزاد یا ارز شناور از امروز از طریق سایت سازمان امور دانشجویان آغاز خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: ارز دانشجویی ، تعیین تکلیف ، نرخ ارز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارز دانشجویی تعیین تکلیف نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد 8 برابری آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی هدایت در خصوص املاک فاقد سند گفت: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاکهای واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم70 برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در سال 1402 نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام گردد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال 1402 دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته 8 برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری های شهرداری تهران بر چالش های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد