Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:09:04 GMT

دولت کانادا به خرید پوشش خبری پیش از انتخابات متهم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۹۸۱

دولت کانادا به خرید پوشش خبری پیش از انتخابات متهم شد

دولت کانادا به تلاش برای جلب حمایت رسانه‌ها و تضعیف آزادی مطبوعات متهم شده است. جاستین ترودو اخیرا اعتباری به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار از پول مالیات‌دهندگان تامین کرده است تا اعتبارات مالیاتی و سایر امتیازات به روزنامه‌های کانادایی اعطا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لایحه مذکور که با هدف "حمایت از روزنامه‌نگاری کانادایی" در عصر دیجیتال است، احتمالا در ماه‌های آتی پیش از انتخابات سراسری ماه اکتبر به تصویب پارلمان کانادا می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی‌یر پوالیور، از نمایندگان محافظه‌کار به ساندی تلگراف گفت: به نظرم زمانبندی جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا بسیار هوشمندانه است. او این را یک مساله انتخاباتی برای روزنامه‌نگاران کرد. مفهوم تلاش او این است که "به من کمک کنید دوباره انتخاب شوم تا من هم کیسه‌ای پر پول به شما بدهم. اگر شما بگذارید من شکست بخورم، خودتان باید هزینه‌هایتان را پرداخت کنید."

براساس این طرح، توزیع اعتبار مذکور با تصمیم هیاتی مستقل از اعضای "جامعه خبری و روزنامه‌نگاری" منتصب از سوی دولت تعیین خواهد شد.

پی‌یر پوالیور افزود: ترودو قصد دارد تا تعریفی از روزنامه‌نگاری قابل قبول ارائه کند و بعد پول را به کسانی بدهد که در چارچوب این تعریف بگنجند. این در بلند مدت باعث می‌شود تا گروه وابسته‌ای از روزنامه‌نگارانی با تفکر لیبرال به وجود آید که تمایل زیادی برای نگه داشتن لیبرال‌ها در قدرت داشته باشند.    

با این حال وزیر دارایی کانادا تاکید دارد هدف این ابتکار عمل "حفاظت از نقش حیاتی رسانه‌های خبری مستقل در دموکراسی ما" است و به نجات روزنامه‌نگاران محلی که در عصر محتوای دیجیتال در تنگنا هستند، کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی کانادا جاستین ترودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سردار سید محمود میرفیضی گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.
ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • هوندای برقی از کانادا سر درآورد
  • بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • تصویری از پوشش متفاوت شقایق فراهانی در کانادا