Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر سودان کمی پیش از آغاز دوباره مذاکرات با شورای نظامی انتقالی، بر حضور محدود نمایندگان نظامی در شورای حاکمیتی و ریاست مدنی آن به عنوان یکی از ساختارهای دولتی توافق شده برای مرحله انتقالی در این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر سودان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند، جلسات مذاکره با شورای نظامی در چارچوب تحویل زمام امور کشور از یک ساختار انتقالی مدنی از ساعت ۹ عصر امروز (یکشنبه) برگزار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه‌ها که شامل گروه‌های سیاسی، نهادهای مدنی و رهبران اعتراضات مستمر در سودان می‌شوند، اعلام کردند: در نشست جدید مسایل مربوط به نسبت نمایندگان در شورای حاکمیتی و ریاست آن مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

شمس الدین کباشی، سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان پیشتر اعلام کرده بود که نشست امروز به مسایل حل نشده از جمله نسبت نمایندگان در شورای حاکمیتی پرداخته خواهد شد.

پیش از آنکه شورای نظامی مذاکرات را برای ۷۲ ساعت به حالت تعلیق درآورد، نمایندگان آن به توافق اولیه‌ای با ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر برای تشکیل شورای حاکمیتی شامل چهره‌های نظامی و غیرنظامی، دولت انتقالی و شورای قانون‌گذاری برای مدت سه سال دست یافتند.

گروه‌هایی که به نمایندگی از معترضان مذاکره می‌کنند، اعلام کردند: این توافق علاوه بر شورای حاکمیتی شامل کابینه برای اجرای کامل اصلاحات و شورای قانون‌گذاری نیز است که ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر با نسبت ۶۷ درصد در آن حضور دارند.

با اعلام ازسرگیری مذاکرات و برچیده شدن موانع در محل تحصن، شورای نظامی نسبت به دستیابی به توافقی نهایی ابراز خوش‌بینی کرد.

توافق اعلام شده میان معترضان و شورای نظامی، اعتراضات گروه‌ها و جریان‌های اجتماعی سودان را در پی داشت.

از جمله گروه‌های معترض جریان نصرة الشریعة و دولت قانون بودند که در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در خارطوم تجمع کردند.

آنها در این تجمع توقف اجرای توافقنامه و مشارکت همه گروه‌های سودانی در مرحله انتقالی را خواستار شده و شعارهایی در حمایت از این انقلاب سر دادند.

جمعیت الوفاق سودان نیز مخالفت خود را با انحصار قدرت در دوره انتقالی برای یک گروه اعلام کرده و آن را در تضاد با اصل دموکراسی دانست.

ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای بازگشایی خطوط راه‌آهنی که توسط انقلابی‌ها مسدود شده بود، ادامه خواهد داد.

این ائتلاف در بیانیه‌ای از معترضان خواست از خطوط راه‌آهن در نزدیکی محل تحصن دوری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌ الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌ های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌ الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۵ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ تجمع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف موضع العاصی با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین در بیانیه دیگر حزب‌ الله لبنان آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه بیست‌وسوم آوریل ۲۰۲۴ موضع الرادار در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این موضع صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا نیز از سوی حزب‌الله لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفت.

همچنین نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه‌های اشغالی «حرش رامیم» و «تله الکرنتینا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفتند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۵ موشک از سمت لبنان به سوی «مرگلیوت» شلیک شده و آژیر هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

از سوی دیگر حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز ادامه دارد. خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «وادی البیاض» و منطقه «الساقیه» در شهرک «حولا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» و حمله توپخانه‌ای ارتش این رژیم به اطراف «حولا» و «وادی شبعا» در جنوب لبنان خبر داد.

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان