Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@23:45:23 GMT

گلایه هاشمی از دستگاه های اجرایی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۰۱۷

گلایه هاشمی از دستگاه های اجرایی

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور و حمایت مردم از شورای پنجم گفت: قوای سه گانه به رأی مردم توجه نکردند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» در آغاز جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به دومین سالروز رای تاریخی شهروندان تهرانی به شورای پنجم گفت: در این روز حدود چهار میلیون شهروند تهرانی پشتوانه بی سابقه ای برای مدیریت شهری تهران ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران جمهوری اسلامی را مبدع نظام مردم سالاری دینی در جهان عنوان کرد و افزود: شورای شهر بهترین ابزار برای تثبیت و تعمیق اراده مردم در اداره جامعه است.

 

وی رای و حمایت مردم از شورای پنجم را فرصت استثنایی دانست که استفاده ناصحیح از آن باعث ناامیدی و یأس مردم خواهد شد و خاطرنشان کرد: تحقق مطالبات و انتظارات مردم سنگین ترین بار امانت بر دوش شورای پنجم است.

 

هاشمی با بیان اینکه دو سال است رأی معنادار شهروندان به شورای پنجم گذشته است اما شواهد و قرائن نشان می دهد که سه قوه به حمایت و تفویض اختیار مردم به نمایندگان شان در شورای شهر توجه ای ندارند، تاکید کرد: در حال حاضر از حمایت مدیریت شهری علیرغم حمایت بی سابقه مردم کاسته شده است.

 

وی با بیان اینکه بارها از تریبون شورای شهر تهران از عملکرد مجموعه شورا و شهرداری انتقاد کرده ام، گفت: امروز به پاس ادای امانت مردم و پاسخ به انتظارات به حق شهروندان از مسئولان سایر دستگاه های اجرایی گلایه دارم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما از دولت تدبیر و امید بیش از آنچه که طی این دو سال در خصوص مدیریت شهری انجام داده است، انتظار داریم چرا که تهران و شهروندان تهرانی بار سنگین خدمات پایتخت جمهوری اسلامی را به دوش می کشند بدون آنکه دولت مرکزی در حل مشکلات و مقابله با پیامدهای این وضعیت نقش خود را ایفا کند.

 

هاشمی با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه مدیریت شهری گفت: مجلس تاکنون در عمل اقدام جدی برای حل مشکلات تهران انجام نداده است و تنها گام مثبتی که داشته از تصویب لایحه دولت برای تملک درآمد پایدار مدیریت شهری جلوگیری کرده است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص قوه قضاییه نیز تصریح کرد: از دستگاه قضایی نیز انتظار داریم تا در خصوص سرنوشت پرونده مرتبط با شهرداری تهران که هزاران میلیارد تومان از حقوق شهروندان تهرانی با رسیدگی قطعی به آن احیا و بازگردانده می شود، اطلاع رسانی کند.

 

هاشمی در ادامه از پرسنل زحمتکش صدا و سیما نیز قدردانی کرد و گفت: اطلاع رسانی فعالیت ها، مشکلات و نیازهای مدیریت شهری تهران در مقایسه با گذشته افت محسوسی داشته در حالی که انتظار داشتیم صدا و سیما با شورای پنجم تعامل بیشتری داشته باشد.

 

وی در ادامه از نهادهای حاکمیتی نظیر سپاه، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی امام خواست تا همکاری و تعامل خود را با شورای پنجم کم نکند.

 

وی با بیان اینکه حمایت و کمک به حل مسایل شهری در تهران باید در اولویت باشد، خاطرنشان کرد: نارضایتی مردم در شرایط فعلی بزرگترین تهدید برای نظام و خطرناک تر و مهم تر از تهدیدات خارجی است.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران خدمت رسانی و حل معضلات جامعه را بزرگترین بازدارندگی و قدرت دفاعی برای نظام عنوان کرد و گفت: حل معضلات ریشه ای مردم و نشاندن لبخند رضایت در لبان شهروندان تهرانی بدون کمک و همراهی همه نهادها و دستگاه ها فراهم نمی شود.

 

هاشمی در پایان تاکید کرد: از هر انتقاد، پیشنهاد و نظر کارشناسی برای رفع مشکلات و خدمت رسانی بهتر مدیریت شهری به مردم استقبال می کنیم.

 

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي ماه مبارک رمضان حضرت خدیجه س مسجد سبک زندگی اسلامی شیراز سوره مهر اردبیل محسن هاشمی جلسه علنی شورای شهر شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در جلسه‌ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان گفت: سهم وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور باید توسط مدیران استانی پیگیری و جذب شود.

او تصریح کرد: اعتبارات تخصیصی باید توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی به سرعت جذب و کارسازی شود.

استاندار همدان گفت: در حوزه مسکن هم باید اقدام انقلابی صورت گیرد، همانطور که در سال گذشته با تلاش‌های فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط این اقدام صورت گرفت.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: عملکرد دستگاه‌های اجرایی با سند سه ساله توسعه استان منطبق بوده است و خوب ارزیابی می‌شود.

او تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی باید به سمت تولیدات دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین حرکت کند.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان امروز یک برنامه مدون و مرتبط با حوزه‌ی تولید برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارائه شد.

همچنین مقرر شد برنامه دقیق حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و امور عمرانی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و زیرمجموعه‌ها در راستای تحقق شعار سال در جلسه‌ی آتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه گردد.

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • شعار سال باید در ابعاد مختلف تحقق یابد
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • لزوم بررسی فنی پل «فرجام» توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند