Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:04:10 GMT

مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۰۲۴

مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کرد

تهران-ایرنا- نمایندگان مجلس شورای با پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو مخالفت کردند.

بهرام پارسایی نماینده شیراز در هنگام بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد مسکوت ماندن سه ماهه این طرح را مطرح کرد.
وی گفت: طبق آئین نامه طرح یک فوریتی باید ظرف 45 روز به تصویب مجلس برسد که یک فوریت این طرح دوم اردیبهشت سال گذشته تصویب شده و این طرح 13 ماه است بین مجلس و کمیسیون پاسکاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کمیسیون صنایع برای طرح پیشنهادات طراحان دعوتی از آنها نداشته است، تنها یک بار از من برای حضور در جلسه کمیته دعوت کردند، علیرغم این که بخشی از اعضای کمیسیون صنایع از حقوق ملت دفاع می‌کند اما برخی دیگر از اعضا به نمایندگی از خودروسازان به دفاع از آنها می‌پردازند و طرح را از مسیر خود خارج کردند.
پارسایی افزود: اگر این طرح ظرف 45 روز به تصویب می‌رسید، به طور قطع شاهد وضعیت نابسامان فعلی در بازار خودرو نبودیم اما طرح از اهداف اصلی طراحان خارج شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به بازدیدش از یکی از خودروسازان گفت: یک خودروساز 70 هزار خودرو را دپو کرده ولی پول مردم دستش امانت است و خودروی مردم را تحویل نمی‌دهد در حالی که فروش فوری می‌گذارند.
وی افزود: طرح ساماندهی بازار خودرو نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلی را به مشکلات بازار خودرو اضافه خواهد کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 98 رای موافق، 98 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 244 نماینده حاضر با پیشنهاد مسکوت مانده سه ماهه طرح ساماندهی خودرو مخالفت کردند.

سیام**1058**9121

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده ۳ لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

در بند «ب» ماده ۳ قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر اینکه این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رأی‌گیری شد که رأی لازم را به دست نیاورد.

کد خبر 6081713 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم مخالفت کرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود