Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@01:31:38 GMT

بودجه نقد شهرداری تهران در سال گذشته ۱۰۵ درصد محقق شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۰۳۳

بودجه نقد شهرداری تهران در سال گذشته ۱۰۵ درصد محقق شد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسن رسولی در جلسه امروز شورای شهر تهران گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۷ را ارائه و اظهار کرد: در ارزیابی کلی، شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده در برش عملکردی ماهانه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۱۴ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسفندماه ۹۷ شهرداری تهران توانسته مبلغ ۲۸ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال؛ معادل ۱۹۴ درصد را تحصیل کند و با اعلام مبلغ ۲۶ هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال هزینه در اسفند ماه، با توجه به اینکه برش عملکرد مصارف ماهانه مبلغ ۱۳ هزار و ۳۷۰ میلیارد است، معادل ۱۹۹ درصد مصارف ماهانه خود را منظور کرده است.

وی اظهار کرد: در بخش عملکرد منابع در اسفند ماه ۱۳۹۷ شهرداری تهران با مازاد عملکرد ۱۳ هزار میلیارد ریال نسبت به بودجه مصوب مواجه بوده که عمده این مازاد عملکرد مربوط به بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، که عمدتاً مربوط به عوارض تغییر کاربری، واگذاری مازاد تراکم مجاز و فروش اموال و املاک شهرداری است، در حالی که شهرداری مکلف به تأمین ۴۳ درصد منابع از این محل بود و ما شاهد هستیم که توانست مبلغ ۱۴ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال (۵۳ درصد) از منابع خود را از این محل تأمین کند.

رسولی با بیان اینکه در بخش درآمدهای نقدی در اسفندماه شاهد عملکرد ۱۲ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریالی هستیم، اعلام کرد: این عملکرد نسبت به مصوبه شورا (۶ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال) با مازاد عملکرد ۵ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال (معادل ۱۸۰ درصد از یک دوازدهم بودجه مصوب) تحقق در این بخش مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در بخش منابع حاصل از تملک دارایی‌های مالی، که تأمین منابع ناشی از استقراض مبتنی بر وام و سایر شیوه‌های تأمین مالی را شامل می‌گردد، در حالی‌که شهرداری مکلف به تأمین ۱۰ درصد منابع از این محل بوده است ما شاهدیم مبلغ ۸۲۰ میلیارد ریال (معادل ۵۷ درصد از یک دوازدهم بودجه مصوب) و ۳ درصد از منابع خود را در اسفند ماه از این محل تأمین کرده است. به عبارتی در این ماه در سرفصل مذکور نسبت به بودجه مصوب ۴۳ درصد کمتر استقراض صورت گرفته است.

خزانه دار شورای شهر تهران در بخش عملکرد هزینه نیز گفت: در بخش عملکرد مصارف در اسفند ماه ۱۳۹۷، طبق رویدادهای ثبت شده در دفاتر مالی شهرداری تهران، مازاد عملکردی ۱۳ هزار و ۳۰۳ میلیارد ریالی (۱۹۹ درصد) نسبت به بودجه مصوب وجود دارد، که عمده این مازاد عملکرد مربوط به بخش مصارف هزینه‌ای است، در حالی که شهرداری مکلف به هزینه ۴۳ درصد منابع در این محل بوده است ما شاهدیم مبلغ ۱۹ هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال معادل ۷۳ درصد از مصارف ماهانه را در بخش مصارف هزینه‌ای از آن خود کرده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تصریح کرد: در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، که عمدتاً به هزینه‌های توسعه شهر و اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص می‌یابد، شاهد عملکرد ۶۰۰ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال، معادل ۱۲۱ درصد از بودجه مصوب ماهانه هستیم. این سرفصل ۲۶ درصد کل مصارف شهرداری در اسفند ماه ۱۳۹۷ را از آن خود کرده است.

رسولی ادامه داد: در بخش مصارف تملک دارایی‌های مالی یا همان هزینه‌های بازپرداخت وام‌ها، تسهیلات و دیون ما شاهد عملکرد ۳۹۱ میلیارد ریالی در اسفند ماه هستیم، ۲۶.۶ درصد نسبت به یک دوازدهم بودجه مصوب تحقق یافته است. در این ماه عملکرد این سرفصل علامت مثبتی مبنی بر تمایل کمتر شهرداری به تأمین منابع از طریق وام است.

وی اظهار کرد: مطمئناً هزینه‌های قطعی و پرداختی بیش از ارقامی است که در گزارش شهرداری به آن اشاره شده است و این امر متأسفانه ناشی از عدم ثبت به روز اسناد پرداختنی است، که لازم بوده شهرداری تهران تمهیدات لازم برای روز آمد نمودن ثبت اسناد مالی و ارائه گزارشات دقیق را مورد توجه جدی قرار دهد.

رسولی در نگاهی به عملکرد یک ساله گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب شورا موظف بوده است در برش عملکردی دوازده ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۱۷۴ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال اقدام و به همین میزان مصارف خود را تنظیم و تعادل میان منابع و مصارف را برقرار نماید، اما شهرداری تهران در برش عملکردی دوازده ماهه سال ۹۷ توانسته مبلغ ۱۶۱ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال (۹۲/۵ درصد) را تحصیل نماید. اعتبار مصوب درآمد یک ساله برابر ۱۳۳ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال به صورت نقد و ۴۰ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال به صورت غیر نقد است، در حالی که وصولی نقد یک ساله برابر ۱۴۱ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال (معادل ۱۰۵ درصد) و وصولی غیر نقد ۱۹ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال (معادل ۴۸ درصد) است.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: کل اعتبار هزینه‌های ابلاغی مبلغ ۱۵۹ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال در یکسال است و شهرداری با اعلام مبلغ ۸۰ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال هزینه در دوازده ماه، معادل ۵۰ درصد مصارف خود را ثبت و به شورا ارائه کرده است. اعتبار ابلاغی نقد مبلغ ۱۲۶ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال و میزان عملکرد یک ساله نقد ۷۲ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال (معادل ۵۷ درصد) است و اعتبار هزینه‌ای غیر نقد ابلاغ شده مبلغ ۳۲ هزار و ۶۱۸ و عملکرد غیر نقدی یک ساله ۷ هزار و ۴۰۷ (معادل ۲۲ درصد) است. مطمئناً شهرداری هم اکنون مازاد درآمد بر مصارف معادل ۸۰ هزار و ۸۹۳ میلیارد ریالی ناشی از این گزارش را در خزانه خود موجودی ندارد و هزینه کرده است و این مساله باید با ثبت و گزارشگری دقیق مصارف برطرف شد.

تا پایان فروردین ماه با ۷/۵ درصد عدم تحقق منابع رو به رو هستیم

وی در ارزیابی اولیه عملکرد حساب‌های درآمد و هزینه سال ۹۷ نیز اعلام کرد: ۹۲/۵ درصد منابع بودجه ۱۷۴ هزار و ۲۹۴ ریالی سال گذشته محقق شده است. تا پایان فروردین ماه بر اساس رویدادهای مالی ثبت شده شهرداری با ۷/۵ درصد عدم تحقق منابع رو به رو هستیم.

خزانه دار شورای شهر گفت: بودجه نقدی سالیانه بیش از رقم مندرج در سند بودجه به میزان ۱۰۵ درصد تحقق یافته است. بودجه غیر نقد با ۴۸ درصد تحقق و ۵۲ درصد عدم تحقق روبروست. همچنین در اسفندماه درآمدهای نقدی معادل ۱۸۰ درصد ارقام مصوب وصول شده است. این عملکرد در شرایطی تحقق یافته که شورای اسلامی شهر تهران به درستی و با هدف اصلاح الگوی رفتاری بدهکاران شهرداری به لایحه تقاضای بخشودگی شهرداری که همانند سنوات قبل برای تسریع در وصول مطالبات تقدیم شورا شده بود رأی نداده است.

تسویه ۳ هزار میلیارد تومان از اصل مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه در اسفندماه ۳ هزار میلیارد تومان از اصل مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری (بدون احتساب کارمزد و جرایم متعلقه) از طریق دریافت اسناد سررسید خزانه و تهاتر با بانک‌ها تسویه شده است. امروز شهرداری به بانک ملی و صنعت و معدن بدهی ندارد. همچنین در اجرای توافق با دولت و با حسابرسی سازمان حسابرسی مبلغ ۱,۴۰۰ میلیارد تومان سهم شهرداری از ردیف جرایم راهنمایی و رانندگی طی سال‌های ۹۱ الی ۹۴ احیا و دریافت شده است. این موفقیت با استفاده از حسن ارتباط با دولت و پیگیری‌های مجمع امید تهران کسب شده است. این روند همچنان ادامه دارد. پیش‌بینی می‌کنم تا سقف حدود ۸ هزار میلیارد تومان ظرفیت داریم.

رسولی اظهار کرد: ارقام هزینه‌ها در اسفندماه ۱۹۹ درصد یک دوازدهم بودجه مصوب یعنی تقریباً ۴.۵ برابر تحقق یافته است. یک دوازدهم این حساب ۴۳ درصد هزینه سال بوده است. ۷۳ درصد هزینه‌ها جاری و ۲۶ درصد هزینه عمرانی بوده است. سهم هزینه‌های عمرانی ماه پایانی سال ۱۲۱ درصد رقم مصوب ماهیانه بوده است.

کد خبر 4620396

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رسولی شورای شهر شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش «تابناک»، احمد احمدی صدر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ویژه  آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف تهران، گفت: از زمان تأسیس قرارگاه اجتماعی تاکنون اقدامات زیرساختی زیادی توسط شهرداری تهران در این قرارگاه ایجاد شد، بگونه‌ای که دیگر از پاتوق هایی همچون هرندی، فرحزاد و... خبری نیست و این نتیجه تلاش‌های دو سال اخیر است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ در ساماندهی معتادان متجاهر نبود ظرفیت مناسب برای نگهداری بود، اظهار کرد: در دو سال اخیر در قالب قرارگاه اجتماعی این مشکل  بزرگ برطرف شد، بگونه ای که بیش از ۱۰ هزار ظرفیت ایجاد شد که از این ۱۰ هزار ظرفیت ۷۵۰۰ ظرفیت توسط شهرداری تهران در دو سال گذشته ایجاد شده است و اگر این ظرفیت ایجاد نمی شد حالا شاهد کاهش تعداد معتادان در شهر نبودیم.

پلمب و دیوارکشی بیش از ۴۰۰ پلاک قرمز در پایتخت طی دو سال گذشته 

احمدی صدر با تأکید بر اینکه ما در روزگاری نه چندان دور در تهران پاتوق هایی داشتیم که شاید در برخی پاتوق ها تا ۱۵۰۰ معتاد متجاهر نیز داشت، ادامه داد: پاتوق‌های بزرگی در تهران داشتیم که مردم نمی توانستند از محیط‌های پیرامونی و محله خود استفاده کند که خوشبختانه این پاتوق‌های بزرگ در دوسال گذشته کاملا پاکسازی شد. همچنین در تهران با پدیده خانه‌های پلاک قرمز مواجه بودیم، خانه‌هایی که محل تجمع مواد فروشان، خرده فروشان، مصرف کنندگان و بزه کاران بود و هر چقدر عملیات و ساماندهی برای مهار این خانه‌ها انجام می شد، اما فایده ای نداشت و در این دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ پلاک قرمز در پایتخت پلمب و دیوارکشی شد.

مراکز «یاورشهر» شهرداری تهران پذیرای تمام منع پذیرشی هاست

احمدی صدر با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در این دو سال متولی آسیب دیدگانی بود که اصطلاحاً منع پذیرشی بودند، خاطرنشان کرد: آسیب دیدگان دارای زخم بازها، عفونی ها، بانوان، کبر سن، صغر سن، ایدز، هپاتیت و ... از سوی هیچ نهادی پذیرش نمی شدند که شهرداری تهران مسئولیت نگهداری از آنها را برعهده گرفت، بگونه‌ای که امروز مراکز «یاورشهر» ما پذیرای تمام منع پذیرشی ها در سراسر تهران است و چالش عدم پذیرش این جماعت به لطف الهی حل شد.

تحقق ۸۰ درصد عملیات ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در بازه زمستان ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲

وی با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد عملیات ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در بازه زمستان ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲ محقق شد، افزود: در جلسه شهردار تهران با تمام رده‌های شهرداری تهران از اجرای مرحله پاکسازی و ساماندهی تکمیلی رونمایی شد، بگونه‌ای که اکنون شاهد آن هستیم که کودکان کار ، معتادین متجاهر، متکدیان، آسیب دیدگان اجتماعی و ... مورد ساماندهی قرار گرفتند و حالا وارد مرحله بسیار مهم و اصلی می شویم که مردم باید از شهر و محله خود صیانت کنند و در صورت مشاهده این افراد به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

احمدی صدر تشریح کرد: در کنارمساجد، هیات ها، گروه های فعال مدنی و... که می بایست مراقب محله خود باشند و به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، به دستور شهردار تهران، شهرداران نواحی نیز مستقیما وارد عملیات شده و آنها هم باید محلات خود را رصد کنند.

تهران به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب های اجتماعی رسیده

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در بازه زمانی طولانی ایجاد و تثبیت شدند و نباید توقع داشت که یک شبه جمع شود، گفت: شهر بعد از دو سال تلاش پی در پی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب های اجتماعی رسیده، اما دقت داشته باشید که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی همچون مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود غیر مجاز اتباع و مهاجران، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود، آسیب های اجتماعی تکرار می شود و لازم است که   مسئولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی، فرهنگ سازی عمومی و... بیشتر بپردازند تا شاهد باشیم آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • هزینه ۵۷۰ میلیارد تومانی تملک در منطقه۷ شهرداری قم
  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • قیمت افغانی به ریال امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ۹۷ نوعروس مددجو در ساوه راهی خانه بخت شدند
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی