Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: 75 درصد از مبتلایان به فشار خون در استان کردستان از بیماری خود اطلاع ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرزاد بیدارپور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُردتودی، از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار داشت: بر اساس مطالعات سال 95 بیش از  30 درصد افراد بالاتر از 30 سال در استان کردستان به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه میانگین افراد مبتلا به فشار خون بالا در سطح کشور 21 درصد است افزود: متاسفانه بر اساس مطالعات انجام شده این میزان در استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق مطالعات انجام شده 75 درصد افراد مبتلا به فشار خون در استان کردستان از بیماری خود اطلاع ندارند که این میزان در کشور 40 تا 60  است.

 

بیدارپور در ادامه از ثبت اطلاعات غربالگری فشار خون بالا به دو صورت خبر داد و اعلام کرد : شهروندان استان کردستان از تاریخ 27 اردیبهشت تا 15 تیر ماه با مراجعه حضوری به پایگاه های بهداشت سطح شهر و خانه های بهداشت روستایی و ثبت اطلاعات در سامانه سیب و مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir   اطلاعات خود را ثبت نمایند.

 

وی اذعان کرد: شهروندان در هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی و یا سامانه اعلام شده حتما کارت ملی و یک شماره تلفن همراه جهت ارسال پیامک های بعدی جهت راهنمایی با خود داشته باشند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: مراجعه کنندگان جهت غربالگری فشار خون توجه داشته باشند باید نیم ساعت قبل از غربالگری از مصرف مواد حاوی کافئین(چای،قهوه،نوشابه،کاکائو،شکلات و...) دخانیات و یا الکل پرهیز نمایند، فعالیت بدنی شدید نداشته باشد، مثانه انها خالی باشد و حداقل پنج دقیقه استراحت نماید.

 

بیدارپور با بیان اینکه از هر 3 نفر شهروند استان کردستان یک نفر به بیماری فشار خون بالا مبتلا است ، اعلام کرد: امیدواریم با این طرح غربالگری بتوانیم با تغییر سبک زندگی مانند مصرف کمتر نمک ، تحرک فیزیکی کنترل قند و چربی خون و مصرف غذاهای سالم و جلوگیری از اضافه وزن از بروز بیماری های مانند سکته مغزی ، قلبی عروقی و مشکلات حاد دیگر جلوگیری کرد.

 

 ۵۹۸۱ نفر در بیجار به بیماری فشار خون مبتلا هستند

 

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به فعالیت کمپین بسیج ملی فشار خون بالا از تاریخ 27  ار دیبهشت اظهار داشت: ۸۵ خانه بهداشت،۱۵ مرکز جامع سلامت روستایی،۵ پایگاه بهداشتی شهری،بیمارستان امام حسین(ع) و ۳ ایستگاه سلامت در شهرستان بیجار، به عنوان قطب اجرایی بسیج ملی فشار خون بالا  دربیجار درنظر گرفته شده است. ‌

 

مدیرشبکه بهداشت ودرمان گفت: ۵۹۸۱ در شهرستان بیجار مبتلا به بیماری فشار خون هستند که از این تعداد، ۲۴۶۱ در روستاو ۳۵۲۰ نفر در شهر سکونت دارند.

 

جعفری تاکید کرد:هدف این کمپین پایش فشار خون در میان افراد ۳۰ سال به بالا است،و اگر فردی فشار خون بالا داشت،بصورت فوری به پزشک ارجاع داده می شود.

 

وی با بیان اینکه سبک زندگی تاثیر مستقیم بر فشار خون وانواع بیماری ها دارد گفت: مصرف بالای نمک،و غذاهای چرب از جمله عوامل موثر در ایجاد فشار خون است.

 

جعفری با بیان اینکه، شبکه بهداشت ودرمان با حس مسئولیت پذیری نسبت به سلامت عمومی در حال حرکت است گفت : برای رقم زدن حرکتی انقلابی و مثبت و کنترل فشار خون در شهرستان،نیازمند همکاری بیش از بیش اصحاب رسانه،ادارات ونهادها،NGo ها خواهیم بود تا همانند همیشه بتوانیم صفحه ایی دیگر رابر افتخارات مجموعه بهداشتی بیجار بیفزاییم.

 

وی در پایان تاکید کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون در ۴۵ روز تمام نمی شود وافراد شناسایی شده رها نخواهند شد بلکه روند درمان آنان پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند. 

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدتهای موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • خطر سکته مغزی و زوال عقل در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی بیشتر است
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • اما و اگر‌های روزه‌داری برای دیابتی‌ها
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی با این دانه خوراکی