Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمادگی کامل نیرو‌های یگان حفاظت برای مهار آتش سوزی احتمالی در جنگل‌ها و مراتع اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست هم اکنون در تمام مناطق تیم‌های فوریتی تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گرمای هوا منجر به افزایش آتش سوزی‌ها در مراتع می‌شود، افزود: آتش سوزی‌هایی که به صورت غیرعمدی صورت می‌گیرند بیشتر به دلیل وجود برخی از ظروف یکبار مصرف رها شده در طبیعت است که برخی از این مواد به صورت ذره بین عمل کرده و همین منجر به حادثه می‌شود.

بیشتر بخوانید: هشدار فرمانده یگان محیط زیست به مدیران استان‌ها برای مقابله با آتش سوزی احتمالی

محبت خانی با بیان اینکه از مردم در خواست شده که ظروف یکبار مصرف خود را در طبیعت رها نکنند، گفت: امیدواریم با رعایت تمام نکات ایمنی امسال شاهد حادثه ای مانند آتش سوزی نباشیم.

وی با اشاره به این که تیم‌های فوریتی یگان حفاظت به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان محیط زیست در صورت وقوع حادثه‌ای آمادگی کامل دارد، اما نه محیط زیست و نه منابع طبیعی برای امدادرسانی هوایی بالگرد ندارند و ستاد مدیریت بحران در زمان‌های حادثه ما را پشتیبانی می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه تجهیزات یگان حفاظت برای رفع آتش سوزی کامل است، گفت: امسال طبیعت به دلیل بارش‌های خوبی که در اوایل سال شاهد آن بوده آماده هر حادثه‌ای است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت

مهدی سمیعی گفت: در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی در یک کارگاه چوب بری در جاده مخصوص تهران - کرج بلافاصله تیم های امدادی به محل شتافتند.

او افزود: این آتش سوزی شب گذشته در یک گارگاه چوب بری به مساحت ۵۰۰ متر مربع شعله ور شد که باتلاش آتش نشانان مهار و موقعیت حادثه ایمن سازی شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت.

سمیعی افزود: برای مهار آتش سوزی و امداد رسانی به این حادثه ۲۱ نفر نیروی آتش نشان به همراه یک دستگاه تانکر سه هزار لیتری آب و ۶ دستگاه خودروی عملیاتی از ایستگاه های ۱۲۱،۱۲۰،۱۱۶،۱۱۳،۱۱۱،۱۰۴ کرج به محل حادثه اعزام شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد