Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:10:39 GMT

حمایت حزب کارگر از برگزاری یک همه‌پرسی جدید بر سر بریگزیت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۲۳۳

حمایت حزب کارگر از برگزاری یک همه‌پرسی جدید بر سر بریگزیت

حزب کارگر انگلیس اعلام کرد، این حزب خواهان گنجانده شدن برگزاری یک همه‌پرسی عمومی دیگر بر سر خروج از اتحادیه اروپا در لایحه مربوط به تصویب توافق پیشنهادی بریگزیت پیش از ارائه شدن این لاحیه به پارلمان و به رأی گذاشته شدن آن در میان قانونگذاران در ماه آینده میلادی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، ترزا می، نخست وزیر انگلیس تاکنون سه بار در رأی‌گیری پارلمان بر سر توافق بریگزیت پیشنهادی خود و تصویب شدنش شکست خورده و قرار است اوایل ژوئن لایحه مربوط به تصویب توافق بریگزیت به نام "لایحه توافق خروج " مجدداً به پارلمان به منظور رای‌گیری دوباره بر سر آن داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال حزب مخالف کارگر و برخی اعضای مخالف در حزب محافظه‌کار متعلق به ترزا می گفته‌اند که با این لاحیه مخالفت خواهند کرد.

کایر استارمر سخنگوی حزب کارگر به رادیو بی‌بی‌سی گفت: دولت انگلیس باید با جدیت مساله گنجاندن برگزاری یک همه‌پرسی عمومی دیگر بر سر بریگزیت در این لایحه را به منظور شکسته شدن بن‌بست در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: ما دیگر نمی‌توانیم دایما یک هفته دیگر زمان بخریم در حالی که چند ماه است نخست وزیر این کار را انجام داده است.

این در حالی است که ترزا می علناً با برگزاری دومین همه پرسی عمومی بر سر خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده است.

حدود سه سال از برگزاری همه‌پرسی بریگزیت در بریتانیا که با رای مثبت ۵۲ درصد به خروج از اتحادیه اروپا مواجه شد می‌گذرد و اکنون مشخص نیست چطور و چه زمان این کشور قرار است اتحادیه اروپا را ترک کند. در حال حاضر ضرب الاجلی تا تاریخ ۳۱ اکتبر برای بریتانیا به منظور اجرایی کردن بریگزیت تعیین شده است.

در تاریخ ۱۷ مه مذاکرات بر سر بریگزیت بین محافظه‌کاران و حزب کارگر شکست خورد. این اتفاق بعد از آن افتاد که ترزا می در تاریخ ۱۶ مه پذیرفت که اوایل ژوئن یک چارچوب زمانی برای استعفایش مطرح کند.

یک منبع خبری در دفتر نخست وزیر انگلیس گفت: لایحه توافق خروج در بردارنده مشخصه‌هایی جدید به منظور بازتاب دادن بحث‌های دولت با قانونگذاران و نگرانی این قانونگذاران خواهد بود.

استارمر در پاسخ به این که آیا اکنون احتمال گزینه خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا افزایش یافته گفت: من این را نمی‌پذیرم. هنوز پنج ماه و نیم تا ضرب الاجل باقی مانده است و من قبول نمی‌کنم که اکنون ما دیگر نمی‌توانیم با اتحادیه اروپا درباره تغییرات بیشتر در اعلامیه سیاسی مذاکره داشته باشیم. من قبول می‌کنم که مساله توافق خروج یک پیشنهاد متفاوت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس بریگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که آخرین جمع‌بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است، گفت: کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»، عنوان کرد: ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.

وی افزود:، اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.

عنابستانی در پاسخ به این سوال که «بانک‌ها از اجرای قانون مستثنی خواهند شد؟»، تصریح کرد: در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.

وی در رابطه با این سوال که «آیا ساعت کاری بانک‌ها ۴۰ ساعته می‌شود یا بیشتر؟»، تاکید کرد: وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آخرین جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی برای توافق یک تعطیلی پربحث
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • آخرین جمع‌بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه‌ها
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا