Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گروه صنعتي ايران خودرو از سال 92 تا پايان سال 97 سهام شركت هاي زيان ده و كم بازده خود را به ارزش 10 هزار و 942 ميليارد ريال به فروش رسانده و واگذاري سهام ساير شركتهاي زيان‌ده و كم بازده، طبق دستور وزير محترم صنعت، معدن و تجارت در سال جاري نيز ادامه خواهد داشت.
AR-SA
به گزارش خبرگزاري آريا، راهبرد فروش سهام شركت هاي زيان ده گروه صنعتي ايران خودرو از سال 92 كليد خورد و برمبناي آن سهام تعدادي از شركت‌هاي زير مجموعه اين خودروساز واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در سال 92 تعداد دو شركت به ارزش يك هزار و 523 ميليارد ريال به فروش رسيد و در سال 93 نيز بخشي از سهام هفت شركت بورسي به ارزش 351 ميليارد ريال به فروش رفته است.
با ادامه اجراي اين راهبرد، در سال 94 نيز بخشي از سهام 9 شركت بورسي گروه به ارزش 907 ميليارد ريال به فروش رفته است.
در سال 95 سهام بلوكي دو شركت به علاوه بخشي از سهام 11 شركت بورسي جمعا به مبلغ 3 هزار و 130 ميليارد ريال واگذار شده است. همچنين در سال 96 نيز سهام بلوكي 4 شركت به علاوه بخشي از سهام 8 شركت بورسي گروه به ارزش 3 هزار و 780 ميليارد ريال واگذار شده است.
ارزش واگذاري بخشي از سهام 8 شركت بورسي در سال 97 نيز معادل يك هزار و 251 ميليارد ريال است.
فروش املاك و مستغلات مازاد نيز از جمله سياست هاي ايران خودرو در افزايش بازدهي دارايي‌ها و تزريق منابع مالي حاصله به خطوط توليد بوده است. اين شركت توانسته از سال 92 تا 97 مبلغ بيش از 7 هزار ميليارد ريال را از طريق فروش املاك مازاد و مستغلات جذب سرمايه در گردش كند.
درحال حاضر نيز فروش بخشي از دارايي هاي مازاد در گروه صنعتي ايران خودرو در دستور كار قرار دارد. اين دارايي ها شامل سهام شركت هاي زيرمجموعه و املاك و مستغلات قابل واگذاري است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

بانک صادرات پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس اعلام کرد: در این واگذاری با اولویت رد دیون دولت و سهم ۵ درصدی حضور یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک صادرات هم پس از دو بانک شهر و ملت پیرو الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس از حضور در مزایده با اولویت رد دیون دولت و سهم 5 درصدی در این واگذاری خبر داد.

بر اساس این گزارش، "وبصادر" پیرو درخواست سازمان بورس مبنی بر الزام توضیح درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس و برنامه‌های آتی احتمالی، اعلام کرد: پیرو تصمیمات دولت و مذاکرات با وزارت اقتصاد به منظور حل مشکلات باشگاه پرسپولیس، کنسرسیومی متشکل از بانک های غیر دولتی تشکیل و نسبت به حضور در مزایده واگذاری 85 درصد سهام باشگاه با شرایط اعلامی در آگهی عرضه سازمان خصوصی سازی اقدام شد.

با امعان نظر به صورت جلسه 21 فروردین شورای پول و اعتبار، واگذاری این باشگاه با اولویت رد دیون دولت به بانک‌های خریدار صورت خواهد پذیرفت و سرمایه‌ گذاری تا دو سال مشمول مجازات‌های قانونی و انتظامی مربوط به فعالیت‌های غیر بانکی نخواهد شد. همچنین طبق توافقات قدرالسهم این بانک از سهام قابل واگذاری 5 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • قیمت فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد