Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@10:44:41 GMT

سیل 35 هزار میلیارد ریال به جاده های کشور خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۵۷۰

سیل 35 هزار میلیارد ریال به جاده های کشور خسارت زد

تین‌نیوز | 

    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت : طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته سیلاب فروردین ماه در کشور 14 هزار کیلومتر راه را خراب کرد و 35 هزار میلیارد ریال به زیر ساخت های جاده ای کشور خسارت زد .

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عبدالهاشم حسن نیا اظهار داشت : سیل اخیر کشور موجب خرابی 14 هزار کیلومتر از راه ها و حدود سه هزار متر از پل های کشور شد که بیشترین خسارت ها در استان های لرستان، خوزستان، گلستان، ایلام و کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه هنوز اعتباری برای جبران خسارت ها اختصاص داده نشده است، اظهار داشت : گزارش خسارت سیل به ستاد بحران و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اختصاص یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات خود برای ترمیم بخشی از جاده ها و ساخت پل های موقت و فلزی آغاز کرده است.

حسن نیا بیان کرد: معتقد هستیم باید هرچه سریع تر اعتبارات تا پیش از آغاز فصل سرما تخصیص پیدا کند و کار ساخت و ترمیم پل ها و جاده ها به صورت اصولی انجام شود زیرا در صورت وقوع مجدد سیل، با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

وی افزود : کار ترمیم جاده های خوزستان که عمدتا ترانزیتی هستند و اقتصاد کشور به تردد در این جاده ها بستگی دارد در اسرع وقت آغاز خواهد شد ، کار ترمیم جاده مسدود شده بستان به چذابه نیز بدون تردید پیش از اربعین حسینی آغاز خواهد شد .

به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جریان سفر خود از سیستم جابجایی کالا در بندر امام  و جاده های استان بازدید کرد .

طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد.

خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 جاده ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه دارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد

اسلام بارانی   اظهارکرد: پدیده فرسایش خندقی یا همان گروگروها علاوه بر خسارات گسترده بر روستاها گربیانگیر خطوط برق نیز شده است.

وی بیان کرد: هر ساله با وجود بارش های سیل آسا متاسفانه خسارات جبران ناپذیری متحمل شرکت توزیع برق می‌شود که این امر موجب بروز خاموشی‌های گسترده‌ای در منطقه می‌شود.

مدیر اداره برق بخش پلان چابهار گفت: امیدواریم با تدبیر مسوولان ترتیبی اتخاذ شود تا شاهد حداقل خسارت در حوزه برق باشیم زیرا اگر جلوی پیشروی پدیده گروگ ها گرفته نشود در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تخریب تمام خطوط برق در دشتیاری خواهیم بود که عملا امکان ساخت شبکه جدید به راحتی میسر نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن