Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پایگاه خبری 'الخلیج الجدید' نوشت: 'ایاد البغدادی' نویسنده فلسطینی ساکن سوئد که به تازگی از اعدام های دسته جمعی در عربستان انتقاد کرده، از سوی رژیم آل سعود به مرگ تهدید شده است.

بر اساس گزارش روز یکشنبه این پایگاه خبری، عربستان به تازگی 37 تن را به اتهام فعالیت های تروریستی اعدام کرده که 32 تن از آنان از اقلیت شیعه این کشور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از اعدام 47 تن از جمله 'شیخ نمر' به اتهامات تکراری و واهی رژیم سعودی در ژانویه 2016، این بزرگترین اعدام دسته جمعی است که از سوی مقامات این رژیم انجام می شود.
الخلیج الجدید نوشت: به نظر می رسد این گونه اعدام ها که اغلب اقلیت شیعه عربستان را هدف قرار می دهد و همزمان با سیاست فشار حداکثری دولت 'دونالد ترامپ' علیه ایران انجام می شود، اعلام آمادگی 'محمد بن سلمان' ولیعهد سعودی برای همراهی با موج ضد ایرانی آمریکا را می رساند.
این پایگاه خبری اضافه کرد: اما مقصود مهم تری که ولیعهد سعودی از اتخاذ این اقدامات دارد استحکام قدرت و سلطه خود است. وی با این اعدام ها در تلاش است تا ثابت کند که به رغم وجود انتقادات و فشارهای جامعه بین الملل، سلطه و استبدادش را در این راه خدشه دار نمی کند.
به نوشته این پایگاه خبری، در میان اعدامی ها نام افرادی جوان و حتی نوجوان هم به چشم می خورد، یک نوجوان شیعه به نام 'عبدالکریم الحواج' به اتهام حضور در راهپیمایی ضد دولتی و یک نوجوان 17 ساله دیگر به نام 'مجتبی السویکت' به علت همان اتهامات واهی دستگیر و سپس اعدام شدند.
سازمان عفو بین الملل در واکنش به این اعدام ها از سوی عربستان، اعدام ها را محاکمه هایی جعلی و ظالمانه و نافی حقوق بشر خواند. این سازمان همچنین شمار اعدامی ها در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در عربستان را 105 تن عنوان کرد.
به نوشته الخلیج الجدید، طی 4 هفته گذشته و پیش از اعدام دسته جمعی شماری از شیعیان عربستان، نیروهای امنیتی این کشور 8 نویسنده و طرفدار حقوق زن را دستگیر کردند که دو تن از این افراد از تبعه آمریکا بودند.
بن سلمان در این میان تلاش می کند تا تصویر دیگری به غیر از تصویر واقعی خود به مردم نشان دهد. وی خود را مصلح و فرمانده ای موفق معرفی می کند، اما اقداماتش نشان می دهد که اصلاح طلبی 'پارادوکسی' است که خود ثابت می کند وی در حال فرار از حقیقت وجودی خود یعنی تروریسم، زندانیان سیاسی و اعدام ها است.
ایاد البغدادی نویسنده و فعال فلسطینی که به علت نتقادات از حکام سعودی و امارات مشهور است، در واکنش به اعدام های اخیر در عربستان نوشت: ولیعهد سعودی به هر طریقی شده در کرسی قدرت می ماند و همچنان مردم خود را به فجیع ترین روش ها سرکوب می کند، زیرا وی راه برگشتی را برای خود نمی بیند.
وی افزود: این اقدام (اعدام دسته جمعی) نشان می دهد که بن سلمان تصویر جعلی اصلاح طلبی خود را دیگر در سطل زباله انداخته است، چرا که آن تصویر برای برهه ای به او خدمت کرد، اما هم اکنون دیگر اتخاذ این سیاست فایده ای ندارد و راهبرد جدید کنونی سرکوب و اعدام است.
صحت مطلب و گفته این نویسنده فلسطینی درست پس از آن تایید شد که پلیس سوئد اعلام کرد که البغدادی از سوی عربستان به مرگ تهدید شده و وی هم اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی پلیس در این کشور زندگی می کند.
با این حساب تهدید البغدادی به مرگ نشان داد که بن سلمان مصرانه سرکوب و اعدام و قتل را در دستور کار خود دارد و ممکن است سناریوی قتل 'جمال خاشقجی' روزنامه نگار ناراضی که در کنسولگری عربستان در استانبول به دستور ولیعهد سعودی قطعه قطعه شده بود، بار دیگر تکرار شود.
البغدادی یک نویسنده فلسطینی ساکن سوئد است که 5 سال در امارات سکونت داشت، اما بعدها از سوی مقامات این کشور اخراج شد و به سوئد پناهنده شد.
خاورم**9208**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي خاشقچي عربستان سعودي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد

فرزند حمید نوری، می‌گوید که این شهروند ایرانی حتی بعد از انتقال به سوئیت امنیتی از تماس با خانواده محروم است.   به گزارش ایلنا، حمید نوری، شهروند ایرانی، در ۱۸ آبان سال ۱۳۹۸ پس از سفر به سوئد از سوی پلیس این کشور در فرودگاه بازداشت شد.   این شهروند ایرانی بلافاصله پس از ورود به سوئد در فرودگاه بازداشت و نخستین بازجویی از وی در ساعت‌های نخست پس از بازداشت انجام شد.   دادگاه تجدیدنظر سوئد آبان گذشته در حالی حکم حبس ابد علیه حمید نوری را تایید کرد که این شهروند ایرانی بیش از ۴ سال را در سلول انفرادی در سوئد گذرانده است.   روند دادگاه تجدید نظر حمید نوری از ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۱ دی ۱۴۰۱) آغاز و در چند مرحله برگزار شد؛ آخرین دور از دادگاه تجدیدنظر حمید نوری در آبان گذشته برگزار شد و در نهایت این روند در روز ۱۷ آبان ۱۴۰۲ به پایان رسید.   در پایان دادگاه تجدیدنظر، دادگاه با صدور قراری اعلام کرد که حکم نهایی درباره پرونده حمید نوری در روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر ۱۴۰۲) صادر و در دسترس قرار گرفت.   اسفند گذشته دادگاه عالی سوئد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد کرده است؛ دادگاه عالی سوئد درخواست تجدیدنظر حمید نوری را رد و حکم حبس ابد وی را تایید کرد.   پس از قطعی شدن حکم حبس ابد حمید نوری از سوی دیوان عالی این کشور، به یک سوئیت امنیتی منتقل شده است.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلمب قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران به دلیل حجاب مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند طعنه معاون وزیر ورزش به برپایی مجدد گشت‌ های ارشاد

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه