Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@02:49:36 GMT

دو جوان پشیمان از قصاص رهایی یافتند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۶۸۹

دو جوان پشیمان از قصاص رهایی یافتند

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: دو خانواده نیکوکار بمی با اعلام رضایت از اجرای احکام قصاص، به دو جوان پشیمان فرصت زندگی مجدد دادند. به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، محمد ضیاالدینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: دو خانواده نیکوکار بمی با اعلام رضایت از اجرای احکام قصاص، به دو جوان پشیمان فرصت زندگی مجدد دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت زندان بم اظهار داشت: پس از تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه زندان بم و همچنین با رایزنی مسئولان شهرستان و ورود هیات ورزش‌های پهلوانی به موضوع و همچنین ایثار و گذشت خانواده‌های اولیای دم خوشبختانه به این دو جوان که مرتکب قتل عمد شده بودند حیات دوباره‌ای داده شد.

وی افزود:با توجه به اظهار پشیمانی این دو محکوم و تایید حسن خلق و رفتار آن‌ها از سوی زندان بم و همچنین هر دو محکوم فاقد سابقه کیفری بوده اند زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص این دو جوان فراهم شد.   ضیاالدینی یادآور شد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه و در راستای سیاست‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۱۴ درصدی ورودی به زندان بم نیز هستیم.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد زندانیان بم دارای جرائم مواد مخدر هستند، عنوان کرد:جرائم مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص، محکومیت‌های مالی و سایر جرائم در صدر جرائمی هستند که زندانیان مرتکب شده اند.
وی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد افرادی که در زندان در حال تحمل حبس هستند فاقد سابقه کیفری می‌باشند، عنوان کرد: تنها ۳ درصد زندانیان دارای تحصیلات دانشگاهی و ۲۰ درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند.

دادستان بم اعلام کرد: گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ سال با ۲۸ درصد بیشترین حجم زندانیان و گروه سنی بالای ۶۰ سال با یک درصد کمترین میزان را از لحاظ عددی به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان بم سابقه کیفری زندانیان جرائم موادمخدر قصاص حبس زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری

دادستان مرکز چهارمحال‌وبختیاری گفت: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، سیدنصرالدین صالحی در کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: آمار زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ نسب به سال ۱۴۰۱، کاهش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حسب تاکید رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور مبنی بر کنترل مجرمین حرفه‌ای، آمار غایبین از زندان بیش از ۳۸ درصد کاهش داشته است.

دادستان مرکز استان با قدردانی از مقامات قضائی در راستای افزایش بیش از ۳۰ درصدی بازدید از زندان‌های استان افزود: بهره‌مندی محکومین واجد شرایط استفاده از نهادهای تخفیفی، تأثیر بالقوه‌ ای در باز اجتماعی نمودن محکومین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

صالحی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ جلسه شورای طبقه بندی در زندان‌های استان برگزار و درخواست‌های زندانیان بررسی شد.

کد خبر 745534

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل