Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:13:47 GMT

سیل 15هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی لرستان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۸۱۴

سیل 15هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی لرستان خسارت زد

خرم آباد - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: براساس ارزیابی های انجام شده سیل بیش از 15هزار و 700 میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خسارت زد.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا بازدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل فروردین ماه سالجاری یکی از بی سابقه ترین سیل هایی بود که در لرستان به وقوع پیوست و به همه بخش‌های اقتصادی و زیرساخت های کشاورزی خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دراین سیل بیشتر زیرساخت های کشاورزی، منابع و امکانات کشاورزی لرستان در حاشیه رودخانه ها و همچنین مزارع و باغات به شدت آسیب دید.
بازدارادامه داد: به زیرساخت های بخش دام، طیور و آبزیان بیشترین خسارت وارد شده همچنین حوزه آب و خاک و زیربنایی ( ایستگاه‌های پمپاژ، جاده های بین مزارع، کانال های آبرسانی و آبیاری عمومی، مزارع پرورش ماهی، دام و طیور و آبزیان، زراعت، باغبانی، کلنی های زنبورعسل و مرغداری های) استان آسیب جدی وارد شد.
وی اضافه کرد: بخش کشاورزی لرستان یکی از فعال ترین و پویا ترین بخش های اقتصادی استان در حوزه تولید و درآمد و فعالیت بوده و بیش از 150 هزار خانواده به طور مستقیم دراین حوزه فعال هستند و قطعا خسارات سیل در آمد و ارتزاق مردم را متاثر کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: برنامه هایی در حال اجرا است تا درکمترین زمان ممکن عملیات بازسازی زیرساخت ها انجام و دامنه خسارات نیز به کمترین حد‌‌ ممکن برسد.
3210/7273

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 خسارت كشاورزي لرستان سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان

امیر لاهوتیان گفت: این سرمازدگی موجب شد یک هزار و ۳۹۴ هکتار از سطح باغ‌های استان دچار خسارت شوند.

او گفت: یک هزار و ۵۰۰ تن عملکرد محصولات باغی استان ناشی از خسارت سرمازدگی کاهش یافته است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ملایر با سطح ۷۶۵ هکتار بیشترین میزان خسارت و شهرستان فامنین با سطح ۶۸ هکتار کمترین میزان خسارت در استان را داشتند گفت: هفت شهرستان استان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

لاهوتیان گفت: این سرمازدگی به محصولات باغی شامل ۲۵۲ هکتار در همدان، ۱۳۰ هکتار در تویسرکان، ۱۵۴ هکتار در کبودرآهنگ، ۱۳۵ هکتار در رزن و ۱۴۲ هکتار در درگزین است.

او با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است گفت: این میزان بارندگی هشت درصد نسبت به سال گذشته و حدود ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش دارد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه همدان جزو معدود استان‌های کشور است که از لحاظ بارندگی از وضعیت قرمز به وضعیت سبز تبدیل شده است گفت: با تداوم بارندگی‌ها وضعیت سبز محصولات در اراضی استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

لاهوتیان گفت: مبارزه با آفات و بیماری‌ها همچنین علف‌های هرز غلات مجدانه در دستور کار است به نحوی که طی فروردین ماه سال جاری، ۱۴۰ هزار هکتار مبارزه با سن مادر در اراضی گندم و جو آبی و دیم انجام شده و روزانه با تداوم عملیات سمپاشی در حال افزایش است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ورود ۱۵هزار میلیارد ریال تجهیزات سلامت به چهارمحال و بختیاری