Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند برخورد قاطع با قاچاق، دلالی، خرید‌های خیانتکارانه ارزاق عمومی و احتکار، بدون هراس از جنجال ها، باید در دستور کار وزارتخانه قرار داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین اظهار کرد: نیاز امروز ما داشتن مدیرانی شجاع، امیدوار و جهادی است و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند: باید اشراف میدانی بر مشکلات داشته باشند، بنابراین رخوت، سستی و ترس مدیریتی در این شرایط پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط حساس کنونی باید در راس این سبک مدیریتی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید در برابر دشمن ابتکارعمل داشته باشیم، افزود: در این خصوص کلیه ارکان وزارتخانه و سازمان‌های ذیربط باید سناریو‌های مقابله با شرایط جنگ اقتصادی و هر گونه وضعیت بحران آفرین را در اختیار داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: برخورد قاطع با قاچاق، دلالی، خرید‌های خیانتکارانه ارزاق عمومی و احتکار، بدون هراس از جنجال ها، باید در دستور کار وزارتخانه قرار داشته باشد.
رحمانی ادامه داد: باید از موارد مورد نیاز واحد‌های تولیدی اعم از ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه، بانک اطلاعاتی جامع تهیه شود. همین طور باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که به دنبال آن‌ها از تمام ظرفیت‌های داخل کشور برای رفع نیاز‌ها استفاده شود.
وی تاکید کرد: اجازه ندهید عده‌ای سودجو و فرصت طلب از این نیاز‌ها سوء استفاده کنند، تاکید می‌کنم نگذارید عده‌ای سود جو و فرصت طلب مانع استفاده و بهره بردن از پتانسیل‌های داخلی و نوآوری‌های جوانان کشور شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: برای فراهم کردن بستر‌های سهولت کسب و کار با همکاری سایر سازمان‌ها و نهاد‌های ذیربط تلاش شود.

رحمانی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، استفاده از نظر نخبگان و صاحبان تجربه و تخصص نسبت به شناسایی مقررات و قوانین متناقض اقدام شود تا از فرصت‌ها و ساختار‌های پدید آمده همچون شورای عالی هماهنگی قوا جهت اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.

بنا براین گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد تمامی معاونت‌ها و روسای سازمان‌ها مبتنی بر راهبرد‌های فوق، آرایش سازمانی لازم را اتخاذ و گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اقدام تهیه کنند.

همچنین برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی را به صورت هوشمند در قالب الزامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به صورت دروه‌ای جهت اخذ تصمیم و گزارش به مقام معظم رهبری آماده کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر صنعت قاچاق احتکار دلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با خرید و فروش اراضی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش قدس خراسان، ظهر روز یکشنبه نشست خبری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس این نهاد انقلابی به فرمان رهبر کبیر انقلاب (ره) برگزار شد.

سیدخلیل منبتی در ابتدای این نشست بیان کرد: از دورانی که درگیر بحران‌های مختلف بودیم تا امروز که نیازمند توسعه و آبادانی در شهر و روستا هستیم، بار اصلی این امر بر دوش بنیاد مسکن است. این بنیاد طبق قانون اساسی بیش از ۳۰ تکلیف دارد که اغلب آن‌ها بر عرصه روستایی متمرکز است. امروز بیش از ۲۵۹۰ روستا در خراسان رضوی وجود دارد که نیازمند توسعه و پیشرفت روزافزون هستند و این مساله اهمیت تکالیف بنیاد مسکن را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ نمایندگی بنیاد مسکن در شهرستان‌های خراسان رضوی گفت: تاکنون بیش از ۱۳۸۷ واحد مسکونی در بینالود، گلبهار، تربت حیدریه و شهرک رضویه به بهره برداری رسیدند. در بخش شهری هم ۵۲۰ واحد در منطقه پنج‎تن مشهد و مجتمع ۵۱۲ واحدی امام رضا (ع) مخصوص مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در دست ساخت است.

منبتی ادامه داد: گرچه تسهیلات کمک هزینه ساخت مسکن همواره عقب‌تر از تورم و آسیب‌های اقتصادی است، اما با این حال تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن با سود ۴ درصد، یکی از دستاوردهای بزرگ بنیاد مسکن است که در سال‌های اخیر حاصل شده و مردم می‌توانند در بخش روستایی از آن بهره‌مند شوند. در سال‌های اخیر از ۴۸۶ هزار واحد مسکونی روستایی در کل استان، حدود ۱۶۸ هزار واحد معادل با ۳۵ درصد تاکنون مقاوم‎سازی شده و این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب خراسان رضوی به روش‌های ابتکاری نوینی در ساخت مسکن روستایی و شهری اشاره کرد و گفت: بست‌های پیش ساخته‌ای که در محل ساخت نصب می‌شوند، مصرف پروفیل و فولاد را کاهش می‌دهند و در ازای هر مترمربع به ۲۹ کیلوگرم می‌رسانند در حالی که طبق معمول این نرخ بیش از ۶۶ کیلوگرم است. ۳۰ هزار واحد از سال گذشته تاکنون به عنوان تعهدات ساخت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعریف شده که بخش قابل توجهی از آن تاکنون به بهره برداری رسیده و تحویل داده شده است.

منبتی گفت: تا به امروز، طرح‌های هادی برای بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان تعریف شده و تاکنون بیش از ۱۳۸۷ روستا موردبازنگری طرح هادی قرار گرفته‌است. همچنین بیش از ۱۶۹ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت بیش از ۱۳ هزار کیلومتر مربع از معابر استان استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در جریان اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تأکید ما این است که سوداگری در مرحله اعطای زمین صورت نگیرد گفت: به دارندگان اراضی تاکید شده که در بازه زمانی اعلام شده نسبت به ساخت مسکن اقدام کنند. اگر معامله‌ای با هدف خرید و فروش این اراضی صورت بگیرد، دولت بی‌درنگ زمین را پس خواهد گرفت حتی اگر با ده واسطه به فروش رفته باشد.

منبتی تاکید کرد: بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن بخش روستایی واگذار شده که هم اکنون فرآیند ساخت آن‌ها در جریان است.

خبرنگار: محدثه مودی

محدثه مودی

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • برخورد قاطع با خرید و فروش اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • ۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد