Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:53:04 GMT

لزوم جانمایی مجسمه خیام در خیابان خیام

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۹۳۰

لزوم جانمایی مجسمه خیام در خیابان خیام

عضو شورای شهر تهران بر لزوم توقف آسیب به مجسمه خیام تاکید کرد و گفت: مجسمه خیام در خیابان خیام جانمایی شود.

 احمد مسجدجامعی در جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت مجسمه خیام که مجسمه‌ای بسیار ارزشمند است، مناسب نیست، گفت: متأسفانه این مجسمه مورد غفلت قرار گرفته و سازنده آن استاد صدیقی است که آثار کمی در شهر تهران دارد این مجسمه از مرمر ساخته شده و یک سال ساخت آن به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجسمه که در پارک لاله قرار دارد، بر اساس داستانی از خیام است و همیشه اطراف این مجسمه پر از گل‌های سرخ بوده که طی سال‌ها بدون توجه به روایت و داستانِ پشت این مجسمه، گل‌های سرخ از بین رفته و دور تا دور این مجسمه را درخت کاشته اند و در حال حاضر مجسمه خیام در محاصره درختان است.

وی در ادامه تصریح کرد: طی سال‌ها این مجسمه آسیب فراوان دیده که به دلیل سرما، گرما و عوامل انسانی بوده است. استاد صدیقی مجسمه ساز پرکاری نبوده و باید چنین کارهای ارزشمندی که جنبه بین المللی و ملی دارند (این مجسمه با کمک کشور ایتالیا ساخته شده)، به عنوان میراث شهر ثبت شوند./ایلنا
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۴۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد عبدی اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور با اولویت پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا، از یک مطب در خیابان بیدار محله الهیه حدود ۶۸۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق کشف و برای طی مراحل قانونی به معاونت غذا و داروی دانشگاه شهید بهشتی تحویل شد.

وی همچنین به کشف حدود ۵۶۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از انبار متعلق به یک مطب در محله پونک خیابان اشرفی اصفهانی اشاره کرد که علاوه بر موارد یاد شده، مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی تقلبی نیز در بازرسی به عمل آمده، رؤیت شد که پرونده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه ایران دانشگاه جهت طی مراحل قضائی به مراجع ذی ربط ارجاع گردید.

کد خبر 6081635 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف ۱۲۴۰۰ عدد ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • گشت فوریت‌های اجتماعی در منطقه ۷ تهران
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • امروز با خیام: ای بی‌خبران راه نه آنست و نه این