Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@06:49:57 GMT

از ۴دستاورد مهم در روز ارتباطات رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۴۹۵۶

از ۴دستاورد مهم در روز ارتباطات رونمایی شد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛‌ همزمان با فرارسیدن روز ارتباطات، از ۴ پروژه مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

طرح دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات، با هدف مقابله با حملات سایبری و نیز حمایت از تداوم خدمات دیجیتال، نخستین پروژ‌ای بود که در این روز توسط وزیر ارتباطات رونمایی شد.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات درباره این طرح گفت: طرح"دژفا" اکنون دربرگیرنده ده پروژه است و پروژه‌های دیگری نیز به این طرح اضافه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجموع این پروژه‌ها ۵۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

ناظمی در ادامه با اشاره به طرح سروا نیز گفت:طرح  سروا نیز از دیگر پروژه های بزرگ وزارت ارتباطات است. این پروژه مرکز تبادل اطلاعات دولت با بخش خصوصی و عمومی، با هدف به اشتراک گذاری اطلاعات دولتی برای استارت‌آپها، در روز ارتباطات توسط وزیر ارتباطات رونمایی شد.

ناظمی تصریح کرد: با"سروا" می‌توان گفت امروز روز ملی شدن داده‌های دولتی است. این پروژه‌ از آرزوهای فعالین فناوری اطلاعات و نیز از الزامات حاکمیتی در سند توسعه شبکه ملی اطلاعات بود. برای این پروژه ۲۶میلیارد ریال هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بخش خصوصی دولت سرمایه گذاری فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت

محمد رضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ا‌ستان یزد از ایجاد سایت جدید تلفن همراه با فناوری نسل چهارم ۴G موبایل در روستا‌های دشتک سفلی و دشتک علیای شهرستان تفت خبر داد و گفت: با اجرای این طرح جمعیتی بالغ بر ۱۳۰ نفر (۴۰ خانوار) از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ۴G همراه با کیفیت و پایدار برخوردار شدند.

وی افزود: برای بهبود کیفیت دسترسی ساکنین این روستا‌ها به اینترنت پرسرعت همراه، نیاز به ایجاد سایت جدید تلفن همراه بود، بنابراین سایت تلفن همراه با فناوری نسل چهارم موبایل در روستای دشتک سفلی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی و توسط اپراتور همراه اول اجرا شد که با اجرای این طرح، روستا‌های دشتک سفلی و دشتک علیا از پوشش موبایل و اینترنت پرسرعت با کیفیت و پایدار نسل چهارم برخوردار شدند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد، تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی به منظور سهولت در زندگی و کسب و کار روستاییان مخصوصا برای دریافت خدمات الکترونیک و هوشمند را از اولویت‌های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال و تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی دانست و از تلاش‌های ارزشمند و جهادی مجری و تیم طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر امور استان‌های وزارت، مدیر مخابرات منطقه یزد و همکاران همراه اول، فرماندار، بخشدار و مسئولین محلی به ویژه نماینده مردم شریف شهرستان تفت در مجلس شورای اسلامی که نقش بسزایی در تسریع اجرای پروژه و تحقق این امر داشتند، تشکر کرد.

گفتنی است روستا‌هایی دشتک سفلی و دشتک علیای شهرستان تفت از جمله روستا‌های ییلاقی و خوش آب و هوا با طبیعت بکر در استان یزد است که در طول سال پذیرای گردشگران و گروه‌های کوهنوردی می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی اجرای فیبر نوری در بوشهر
  • انتصاب عضو جدید هیئت مدیره شرکت ملی پست
  • انتصاب عضو جدید هیأت مدیره شرکت ملی پست
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • بهره مندی دو روستای شهرستان تفت از اینترنت پرسرعت
  • اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان اردبیل
  • پروژه فیبرنوری راه‌حل مشکلات ارتباطات کشور است
  • پروانه یکپارچه شبکه و خدمات به سه اپراتور ارتباطی اعطا شد
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟