Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسور تیم ملی والیبال بانوان می‌گوید پس از آنکه تیم ملی والیبال مردان ایران در مسابقات برون مرزی عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داد گرایش بانوان هم به این رشته بیشتر شد.

الهام فلاح، پاسور تیم ملی فوتبال بانوان در گفت‌وگو با ایسنا در مورد انتخاب رشته والیبال گفت: وقتی سنم کم بود با خانواده‌ام والیبال بازی می‌کردم و به این رشته علاقه مند شدم، همین موضوع باعث انتخاب والیبال شد، اما علاقه‌ای به فوتبال نداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز هم حتی به دیدن فوتبال علاقه‌ای ندارم.

او در ادامه افزود: در مسابقات استانی در والیبال شرکت می‌کردم و از سال ۸۶ به صورت حرفه‌ای کارم را آغاز کردم. سابقه بازی در تیم‌های سایپا، گاز، دانشگاه آزاد، پیکان و تیم شیراز را هم دارم. علاوه بر این به عنوان یار کمکی تیم گیتی پسند به جام باشگاه‌های بانوان آسیا اعزام شدم.

پاسور تیم ملی والیبال در مورد افزایش گرایش بانوان به والیبال گفت: والیبال رشته‌ای گروهی است و سختی‌های خاص خود را دارد اما کسی به من نگفت این رشته را انتخاب نکن. علاوه بر این در چند سال اخیر مخصوصاً از زمانی که تیم مردان نتایج خوبی کسب کرده، نگاه به والیبال بانوان هم تغییر کرده و گرایش خانم‌ها به این رشته بیشتر شده است. با اینکه شرایط لیگ والیبال بانوان خیلی خوب نیست اما نسبت به رشته‌های دیگر بهتر است.

برای رسیدن به سطح برتر آسیا زمان لازم است

او به شرایط تیم ایران در آسیا اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تیم‌های آسیایی چون چین، ژاپن و تایلند در جهان هم سطح خوبی دارند، شرایط ما در آسیا کمی سخت است. سال گذشته در تورنمنت مجارستان که از کشورهای اروپایی چون اوکراین برگزار شد، دوم شدیم اما در آسیا زمان نیاز است تا بتوانیم به سطح خوبی برسیم.

انگیزه بیشتر برای عملکرد بهتر

فلاح در مورد تأثیر اعتماد به نفس پایین تیم ملی در برخی از بازی‌های رسمی گفت: در سال‌های گذشته خیلی اتفاق افتاده که به خاطر باور نداشتن خودمان عملکرد ضعیفی داشته باشیم، اما از سال گذشته شرایط فرق کرده چون به همان اندازه که از نظر فنی با ما کار می‌کنند به مسائل روحی و روانی‌مان هم توجه دارند، به گونه‌ای که برای اولین بار برابر رقبای سر سختمان روحیه باختن نداشتیم.

او در مورد انگیزه بازیکنان تیم ملی برای حضور موفق در مسابقات جام ملت‌ها اظهار کرد: هنوز تا مسابقات فرصت داریم ولی همه بازیکنان انگیزه بالایی دارند. مخصوصاً با توجه به اینکه در مسابقات AVC CUP سال گذشته برای اولین بار به عنوان تیم صدرنشین به مرحله دوم صعود کردیم، انگیزه مضاعفی داریم که امسال نتیجه بهتری به دست بیاوریم.

ملی پوش والیبال بانوان در مورد بهترین و بدترین خاطره ورزشی خود گفت: بهترین خاطره‌ام به بازی سال گذشته با ذوب آهن برمی‌گردد. من در تیم پیکان بودم و آن بازی در اصفهان و با حضور هواداران پرشمار این تیم بود که درنهایت با نتیجه سه بر یک حریف را شکست دادیم و قهرمان شدیم. فکر می‌کنم بدترین خاطره هم به لیگ امسال برمی‌گردد که با تنها اختلاف دو پوئن قهرمانی را از دست دادیم.

روحیات لژیونرها تغییر کرده

فلاح در مورد حضور بازیکنان لژیونر در تمرین تیم ملی گفت: حس می‌کنم که این بازیکنان حتی از نظر روحی نسبت به قبل تفاوت دارند. به هر حال در لیگ دیگری بازی کردند و روحیاتشان نسبت به قبل بهتر شده است. به طور کلی هر چه تعداد لژیونرها زیاد شود برای تیم ملی بهتر است. امیدوارم بازیکنان بیشتری به تیم‌های خوب با قراردادهای مناسب بپیوندند.

پاسور تیم ملی ضمن اشاره به اردوهای تیم ملی در مسیر آماده سازی برای جام ملت‌های بانوان آسیا گفت: شرایط خوبی را در چهار مرحله اردویمان تجربه کردیم. همه چیز از نظر فنی، تیمی و نظم خوب بود.

او در مورد تغییر لباس‌های تیم ملی بیان کرد: لباس‌هایمان خیلی سبک‌تر شده ولی جنس لباس‌های مسابقه بهتر از تمرین است. البته برای اولین بار لباس‌ها عوض شده و سرپرست تیم به دنبال تهیه جنس بهتری برایمان است.

باشگاه‌های قوی به بخش بانوان وارد می‌شوند؟

ملی‌پوش والیبال بانوان در مورد احتمال حضور تیم‌هایی چون دانشگاه آزاد و سایپا در لیگ برتر بیان کرد: هر سال این حرف‌ها بوده که یکسری تیم‌ها شرکت می‌کنند ولی لحظه آخر منتفی می‌شود یا انصراف می‌دهند، اما در صورت حضور به کیفیت لیگ و در نهایت تیم ملی کمک می‌کنند.

فلاح در مورد تعویض پی در پی مربیان تیم ملی والیبال گفت: متأسفانه قبلاً هر سال مربی را عوض می‌کردند اما دو سال است که کادر تغییر نداشته و با توجه به شناختی که بازیکنان و کادر نسبت به هم پیدا کردند با هم راحت‌تر کار می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیم ملی والیبال بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح

یاناس ویچیچ، مربی بدنساز لهستانی سابق تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگو با یک رسانه لهستانی درباره زندگی در ایران و شرایط تمرینی ملی‌پوشان صحبت کرده است. او در گفت و گو با رسانه Przegląd Sportowy Onet از پشت‌صحنه کارش و زندگی در ایران گفت.  

به گزارش ایسنا، یاناس ویچیچ یک شخصیت بسیار ارزشمند در جامعه والیبال لهستان است. او سال‌ها با تیم‌های ملی والیبال لهستان همکاری داشته است. او همچنین در پلاس لیگا کار کرده و در آنجا با تیم اسکرا به موفقیت دست یافت.

او در صحبت‌هایش درباره حضور در ایران گفت: از من استقبال خیلی خوبی شد همه چیز در ایران برای من خوب بود.  بعد از رسیدن تعجب کردم چون با وجود این‌که هوا بسیار گرم بود، نیمی از کشور سرسبزی زیبا داشت. کوه و دریا در ایران زیبایی را بیشتر کرده و غذاها در ایران نیز ساده اما بسیار خوشمزه هستند. 

او اعتراف کرد که بهترین هندوانه عمرش را در ایران خورده است. با این حال از خیارشور در بشقاب غذایش تعجب کرد چون در لهستان نیز همین‌گونه است. این تنها مشترکات لهستان و ایران از دید این مربی نیست. 

ویچیچ در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: من فکر می کنم که ایران و لهستان به عنوان دو کشور مشترکات زیادی دارند. درست مثل ما تا جایی که بتوانیم محبت می‌کنیم ولی به سرعت ممکن است از دست هم عصبانی شویم. 

اقامت او در ایران زیاد طول نکشید اما این حضور کوتاه خاطرات خوبی برای این مربی به جای گذاشت. پس از دو یا سه هفته آماده‌سازی، او همراه بازیکنان ایرانی به مسابقات و کشورهای مختلف رفت.

"انجام تمرینات صبحگاهی در ایران سخت است"

ایران تیمی است که سال‌ها در بین بهترین‌های جهان قرار دارد. همچنین استعدادهای جوان بسیاری دارد.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: بازیکنان جوان به سرعت در ایران "ستاره" می‌شوند. باید خیلی بیشتر روی جوانان کار شود. قطعا پتانسیل انسانی در ایران بیشتر است. همه بچه‌ها دوست دارند یا سمت فوتبال بروند یا والیبال. کشتی هم در رده سوم است. در مقایسه با لهستان، تعداد کودکان و نوجوانان مشتاق به والیبال بیشتر است. البته نباید تعجب کرد چون فقط بیش از ۱۲ میلیون نفر در پایتخت زندگی می‌کنند.

یاناس در پایان درباره تفاوت همکاری با بازیکنان لهستانی و ایرانی صحبت کرد و گفت: تفاوت اصلی این است که در ایران تمرین صبحگاهی سخت است. به دلیل هوا و گرما، زندگی در ایران از غروب شروع می‌شود و در اواخر شب به پایان می‌رسد.  به همین دلیل است که صبح‌ها بیدار شدن سخت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • حذف تیم‌های ریکرو مردان و بانوان کشورمان در کاپ جهانی
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم